Gå til innhold

Skoene mine blir alltid fulle av riper! Tips?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett hva slags sko, og uansett hvor forsiktig jeg er, så har jeg alltid klart å få en ripe eller to på første gangen jeg bruker dem. Er det bare jeg som kløner? Og hva kan jeg gjøre for å "få dem bort" igjen, eller skjule dem da hvertfall... Tusen takk for svar!



Anonymous poster hash: 0400c...1cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi starte sko-stripe-klubb?

Jeg kan ikke gå i sko eller annet fottøy uten at de ser elendige ut etter kort tid. De skoene sommhar holdt seg best er semsket skinn, så det kjøper jeg der jeg kommer over slike sko. Men de er jo ikke akkurat egnet til annet enn tørt vær.

Skinnsko metter jeg med skofett og sprayer med impregnering, da tåler de mere. Men dette er et problem....

Anonymous poster hash: 63d78...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi starte sko-stripe-klubb?

Jeg kan ikke gå i sko eller annet fottøy uten at de ser elendige ut etter kort tid. De skoene sommhar holdt seg best er semsket skinn, så det kjøper jeg der jeg kommer over slike sko. Men de er jo ikke akkurat egnet til annet enn tørt vær.

Skinnsko metter jeg med skofett og sprayer med impregnering, da tåler de mere. Men dette er et problem....

Anonymous poster hash: 63d78...35e

Ja, la oss gjøre det :fnise: Går det ann å bruke skofett/impregnering på sko med falskt skinn også? Prøvde å kjøpe noen som ikke var ekte skinn, fordi skinnskoene mine alltid blir seende fryktelige ut etter en liten stund... Men det hjalp visst ikke stort :P Takk for tips!

Anonymous poster hash: 0400c...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ordentlig og kjøp sko på skoringen.



Anonymous poster hash: 8ba88...8f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme! Jeg aner ikke hvordan jeg skal få dem fine igjen, så jeg har i grunnen bare avfunnet meg med at jeg er en kløne og at skoene mine derfor alltid vil ha riper :fnise:



Anonymous poster hash: 62379...645
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg i det minste trøste meg med at jeg ikke er den eneste :fnise:



Anonymous poster hash: 0400c...1cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du det av skinnsko? Jeg får alltid riper eller sånne "hakk" på skoene, gjerne på tuppen når jeg bruker syntetiske sko som koster 199 på din sko. Kjøper jeg skinnsko til 1800 så holder de seg fine ganske lenge, men da er jeg mye mer obs på hvordan jeg går og hvordan jeg behandler skoene.



Anonymous poster hash: 46005...832
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du det av skinnsko? Jeg får alltid riper eller sånne "hakk" på skoene, gjerne på tuppen når jeg bruker syntetiske sko som koster 199 på din sko. Kjøper jeg skinnsko til 1800 så holder de seg fine ganske lenge, men da er jeg mye mer obs på hvordan jeg går og hvordan jeg behandler skoene.

Anonymous poster hash: 46005...832

Ja, får det både på syntetiske og skinnsko :/

Anonymous poster hash: 0400c...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss gjøre det :fnise: Går det ann å bruke skofett/impregnering på sko med falskt skinn også? Prøvde å kjøpe noen som ikke var ekte skinn, fordi skinnskoene mine alltid blir seende fryktelige ut etter en liten stund... Men det hjalp visst ikke stort :P Takk for tips! Anonymous poster hash: 0400c...1cd

Tror ikke dette vil fungere på syntetiske materialer. Jeg kjøper for det meste Ecco sko og andre sko av høy kvalitet på skinnet. Min erfaring er at disse er lettere å få satt inn med skofett/skinnpleiemidler de også selger i Eccobutikkene.

Har du vært hos en fotterapeut og sett om spesialsåler i skoene kan hjelpe deg?

Jeg får og grunnstønad fra Nav fordi jeg har ekstra stor slitasje på skotøy. Uten å ha noe spesifikk diagnose.

Anonymous poster hash: 63d78...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...