Gå til innhold

Skjerf fra Hermes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet noen skikkelige lekre skjerf fra Hermes på nettsiden deres.

Er derimot usikker på hvilken størrelse man bør ha. Jeg er glad i lurt store skjerf, som jeg gjerne kan snurre to ganger rundt halsen/lage knute foran.

Og hvordan er kvaliteten?

Er det noen som har noen tips?

Jeg er redd jeg lett skal dra ut tråder ved at man henger fast i alt fra negl, glidelås osv....

Noen som vet prisene på de her i Norge?

Anonymous poster hash: 368b3...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Kvaliteten på 90x90 silkeskjerfene deres er helt super.

Du sier ingenting om hva slags type skjerf du har sett på, så det er jo ikke lett å gi deg noe svar siden Hermes produserer og selger skjerf i flere materialer og størrelser.

Pris? I Norge nå i dag? Aner ikke, men du bør nok regne et par tusenlapper per stk.

Jeg har ikke falt for noen av de nyere designene etter Russlandmotivet for noen år siden.

Mitt eldste kjøpte jeg i -95, og det er like fint og mye brukt.

Fors spesielt interesserte var det dette motivet, og ble kjøpt i Hermes butikken på Heathrow på vei hjem etter et forretningsbeøk i Skottland.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nylig et gigantisk et i sort og hvitt. Synst først det var i største laget, men var nok bare uvant, for nå er jeg superfornøyd :) er jo utrolig mange måter man kan bruke det på.

Mener mitt er 140x140. Har ikke brukt det så veldig mye, så kan ikke si så mye om kvaliteten enda.

Mitt kostet nærmere 8000kr i NY, aner ikke om prisene er de samme i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde et i 90x90 vil jeg tro, hun var kjempefornøyd, elsket kvaliteten og brukte det i mange år før noen stjal det fra kontoret hennes (lol). Så tror de tåler alt er og verdt pengene, men i Norge vil de sikkert være dyrere enn f.eks duty free på diverse store flyplasser i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg fikk nylig et gigantisk et i sort og hvitt. Synst først det var i største laget, men var nok bare uvant, for nå er jeg superfornøyd :) er jo utrolig mange måter man kan bruke det på.

Mener mitt er 140x140. Har ikke brukt det så veldig mye, så kan ikke si så mye om kvaliteten enda.

Mitt kostet nærmere 8000kr i NY, aner ikke om prisene er de samme i Norge

Cashmere&silke tenker jeg, i 140 x 140

De to materialene tåler ikke det samme, carshmere er som regel litt tynnere og litt mer prorøst, men mye mykere.

Det er ett i år som fenger meg litt i cashmere kolleksjonen, nemlig dette.

Det er jo jul snart, så spørs om jeg ikke har funnet julegaven min fra pusene mine...

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok valgt 140 x 140. Kvaliteten virker til å være veldig bra, men hadde vært forsiktig med det så ikke glidelåser og annet setter seg fast. Hadde også valgt et skjerf i en nøytral farge, synes mange av de er veldig glorete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cashmere&silke tenker jeg, i 140 x 140

De to materialene tåler ikke det samme, carshmere er som regel litt tynnere og litt mer prorøst, men mye mykere.

Det er ett i år som fenger meg litt i cashmere kolleksjonen, nemlig dette.

Det er jo jul snart, så spørs om jeg ikke har funnet julegaven min fra pusene mine...

Cashmere og silke stemmer ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Jeg hadde nok valgt 140 x 140. Kvaliteten virker til å være veldig bra, men hadde vært forsiktig med det så ikke glidelåser og annet setter seg fast. Hadde også valgt et skjerf i en nøytral farge, synes mange av de er veldig glorete.

Det er utrolig mange lekre hvor svart er hovedfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del skjerf i 100% ull, feks Beck Søndergaard osv.

Det henger stadig fast en tråd i ting..

Hvordan er silke/cashmere-skjerfene sammenlignet med ull? Blir de like lett ødelagt?

Anonymous poster hash: 368b3...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg hadde nok valgt 140 x 140. Kvaliteten virker til å være veldig bra, men hadde vært forsiktig med det så ikke glidelåser og annet setter seg fast. Hadde også valgt et skjerf i en nøytral farge, synes mange av de er veldig glorete.

Får jeg gi deg et tips før du bestemmer deg? ;)

Miss Lucky sier hun initielt syntes det var stort, og 1 meter og 40 cm x 1 meter og 40 cm er stort!

- det er 1,96 kvadratmeter, så mål opp 1,40 x 1.40 på gulvet før du bestemmer deg.

(- det var altså det skjerfet som var i den oransje skjerf-esken som du fikk, Miss Lucky ? :) )

Motivene og designere gjennom årene er selve sjelen i Hermes skjerfene, så det trenger ikke bli like enkelt å finne noe nøytalt, men nøytrale farver pleier være overkommelig for 90 x 90 silkeskjerfene.

- skal vi se... nå har vært i skapet og plukket frem de to andre fra Hermes (så holder vi 'nøtteknekkerne' fra min forrige post, italienere og Cartier uteom nå):

Mange av Hermes skjerfene har litt småkompliserte navn, og de er ikke enkle å finne uten at man har navnet..

'Zabavushka' i sort (fra 2009, det året Russland var motivene i skjerfene)

'Le Robinson Chic'

Edit: Nydelig, Miss Lucky :hjerte:

.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerfet var i den største orange boksen ja 😀 heldige meg med en crazy kjæreste, eller, forlovede nå 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Skjerfet var i den største orange boksen ja heldige meg med en crazy kjæreste, eller, forlovede nå

Tror det er på sin plass med en gratulasjon jeg nå :blomst:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvaliteten på 90x90 silkeskjerfene deres er helt super.

Du sier ingenting om hva slags type skjerf du har sett på, så det er jo ikke lett å gi deg noe svar siden Hermes produserer og selger skjerf i flere materialer og størrelser.

Pris? I Norge nå i dag? Aner ikke, men du bør nok regne et par tusenlapper per stk.

Jeg har ikke falt for noen av de nyere designene etter Russlandmotivet for noen år siden.

Mitt eldste kjøpte jeg i -95, og det er like fint og mye brukt.

Fors spesielt interesserte var det dette motivet, og ble kjøpt i Hermes butikken på Heathrow på vei hjem etter et forretningsbeøk i Skottland.

Litt ot, men har vet du hva Russlandmotivet heter? Evt et bilde av det?

Edit: Skjønner at Russland var temaet for kolleksjonen. Vet du om navnene på noen av flere av skjerfene, enn det du alt har nevnt? :)

Endret av lepetite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Litt ot, men har vet du hva Russlandmotivet heter? Evt et bilde av det?

Edit: Skjønner at Russland var temaet for kolleksjonen. Vet du om navnene på noen av flere av skjerfene, enn det du alt har nevnt? :)

Akkurat det skjerfet jeg har heter Zabavushka.(lenken går til google's samling av bilder som viser de ulike farvene det ble laget i, detaljer og annen morro)

Farvene var mange for akkurat det skjerfet. Og som med alle Hermes skjerf er det fullt av små detaljer. Hver gang du ser nøye på det så finner du noe nytt.

I tillegg til min tre, Casse Noisette (nøtteknekker), Zabavushka og Le Robinson Chic så er det bare noen ganske få jeg vet navnet på, men nesten alle skjerfene har sitt eget navn (merk: nesten alle. Og navnet står på skjerfet, men det hender du må lete litt for å finne det fordi det er lekkert inkorporert i motivet selv ;)

Det er en oversikt her. Jeg har liksom ikke fått søkefunksjonen til å virke, men eller er den siden gull verd, så bruk de hovedgruppene som bildene alt er delt opp i :)

Edit: Det ble laget et annet som heter "Alphabet Russe"

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det skjerfet jeg har heter Zabavushka.(lenken går til google's samling av bilder som viser de ulike farvene det ble laget i, detaljer og annen morro)

Farvene var mange for akkurat det skjerfet. Og som med alle Hermes skjerf er det fullt av små detaljer. Hver gang du ser nøye på det så finner du noe nytt.

I tillegg til min tre, Casse Noisette (nøtteknekker), Zabavushka og Le Robinson Chic så er det bare noen ganske få jeg vet navnet på, men nesten alle skjerfene har sitt eget navn (merk: nesten alle. Og navnet står på skjerfet, men det hender du må lete litt for å finne det fordi det er lekkert inkorporert i motivet selv ;)

Det er en oversikt her. Jeg har liksom ikke fått søkefunksjonen til å virke, men eller er den siden gull verd, så bruk de hovedgruppene som bildene alt er delt opp i :)

Edit: Det ble laget et annet som heter "Alphabet Russe"

Tusen takk :laugh: Da får jeg bare sette i gang med letingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tusen takk :laugh: Da får jeg bare sette i gang med letingen.

Det er desverre mange kopier ute i markedet av dette skjerfet (tenk om jeg hadde visst det skulle bli så ettertraktet :blink: )

Kan være en ide å ta en telefon til Hermesbutikken på Steen og Strøm i Oslo og høre om de kan ha det inne.

Noen detaljer for å friste mer her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...