Gå til innhold

Sønn ønsker seg egen kjole!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får mange fine bh'er til 119,- osv på cubus, lindex etc. La han få, ikke spør og grav om hvorfor. Viser det seg at han er usikker på seg selv så blir det ikke bedre av at han må svare for ønskene sine. Han er jo tydeligvis åpen slik sett, og stoler på dere når han tør å be om dette. Det ville jeg sett på som stort pluss! Da har dere gjort en god jobb hittil :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

La han få kle seg ut som han vil. Hvorfor skal jenter kunne crossdresse på karneval men ikke gutter??

Enig i den. Som 7-8 åring så kledde jeg meg ut som en brudgom i et barneselskap og ingen reagerte noe på det. Ikke er jeg lesbisk den dag i dag heller :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo at jentene ville fått en kjole til 399 om de kunne bruke den videre til andre ting også. Så hvorfor skal han ta til takke med noe billigere? Hva så om han vil ha en kjole hengende i klesskapet sitt, min bror har det og han er da helt normal (Tilsynelatende) :P

Ja men da må det jo være en forutsetning at han og vil bruke den igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, gutten er 15 år. En veldig sårbar alder både emosjonelt og sosialt.

Jeg synes du bør snakke grundig med gutten din før du lar ham gå med prinsessekjole (og bh) på Halloween. I en perfekt verden skulle dette selvsagt vært noe man bare kunne gjøre uten at folk skal bry seg noe med det, men sånn er det desverre ikke.

Jeg vet ikke om gutten din har gått med jenteklær (offentlig) før? Det kan bli veldig sjokk for omgivelsene om han plutselig dukket opp som prinsesse på Halloweenfest, eller hva han skal. Ungdomsskoleelever er brutale, og det ville vært veldig trist om gutten din blir mobbet/baksnakket i ettertid.

Hvis dette er noe han virkelig vil, må du selvsagt la ham. Men vær så grei å snakk med han først, så han er klar over konsekvenser og er rustet for det.



Anonymous poster hash: fb639...4c5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger jo ikke være verre en at vennene seg i mellom har blitt enige om å kle seg ut som jenter og gutter da.

Var da på nok en fest kledd ut som hore selv, men kanskje ikke som 15 åring og jeg kjøpte ikke akkurat klærne selv. Fikk ødelagte ting av venninner. ^^

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da må det jo være en forutsetning at han og vil bruke den igjen

Ja selvfølgelig, Men da får moren si det da at ok, du får kjolen, men da får du bruke den på julaften også. Ellers får han gå for noe billigere, eller låne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Ja selvfølgelig, Men da får moren si det da at ok, du får kjolen, men da får du bruke den på julaften også. Ellers får han gå for noe billigere, eller låne.

Er du seriøs? :overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs? :overrasket:

Ja, men om det er samme beskjeden som døttrene ville fått, hvorfor kan ikke sønnen få den også? Da får han jo enten "viljen" sin og gått i kjole flere ganger. Eller så velger han noe billigere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs? :overrasket:

Trur det blir ment mest for å se svaret til gutten. Roper han ut med glede at "ja, da bruker jeg den også på julaften" så har jo mora fått svar på det hun egentlig lurer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det blir ment mest for å se svaret til gutten. Roper han ut med glede at "ja, da bruker jeg den også på julaften" så har jo mora fått svar på det hun egentlig lurer på.

Nettopp. Uten at man nødvendigvis trenger å skape mye skam ut av det. Han tar valget selv og så får heller mor tåle det eller være konservativ og vanskelig, men det gjør det bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert einaste år pleier ungene å få litt til å kjøpe halloweenkostymer for. I år kom eldstesønnen på 15 med ønske om penger til en kjole han hadde sett, til 399, fordi han skulle være prinsesse.. Normalt til døtrene mine ville jeg jo sagt ja fordi det gjerne er en kjole de kan bruke flere ganger etterpå, til andre anledninger, om den er fin. Jeg føler ikke jeg kan legge det kravet til grunn for guttungen. Og jeg foreslo at han kunne låne en kjole, men han ville absolutt kjøpe en selv.Så snakket jeg med en psykolog som mente at det ikke nødvendigvis trenger å bety noe. Så jeg sa ja, gav han penger og tenkte at en av jentene sikkert kunne bruke kjolen i ettertid. Og nå vil guttungen ha bh. Gubben freaker ut og ser ut til å nærmest rømme kjøkkenet hver gang det blir snakk om temaet.. Noen tips? Anonymous poster hash: ce8fe...5a7

Sønnen min gikk stadig med kjole til han var ca 5-6 år. Da hadde han svarte "guttekjoler"

Barnehagen synes det var supert at han fikk lov. De vil jo bare kle seg ut, og prøve det ut.

Jeg ser ikke en eneste grunn til at man skal henge seg opp i det, og mannen din får rett og slett jobbe litt med sin eventuelle homofobi ;)

EDIT : jeg lest 5 år!!

Uansett: han får jo bare styre det der selv.

Jo mindre innblanding fra foreldre dess bedre...399,- er da ingen sum.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det greit at jenter kan ta på seg hva enn de vil og ønsker,
Noen jenter klipper håret kort og går med en typisk "gutte-skate" stil og alle synes dette er helt ok.
Men om en gutt vil ha en feminin stil så er det ikke greit?

Kan jo godt hende at gutten bare skal være med i ett halloween party hvor de crossdresser.

Jeg synes at folk skal få lov til ha på seg hva de vil, det handler ofte om å finne seg selv og sin egen stil.
Om foreldrene støtter barna sine gjennom slike ting så blir man ofte tryggere på seg selv også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, Men da får moren si det da at ok, du får kjolen, men da får du bruke den på julaften også. Ellers får han gå for noe billigere, eller låne.

Så plutselig har jeg presset han til å bli jente. Nei

Anonymous poster hash: ce8fe...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen hadde ringt til psykolog fordi en jente ville vært Kaptein Sabeltann eller en annen karakter når de skal kle seg ut. Eller startet å vurdere hva det måtte bety og ikke bety. Men en gutt, nei det går ikke!!

At han vil ha egen kjole trenger ikke å bety noe mer enn at han vil gjøre det skikkelig når han først skal kle seg ut. Om man ser på de som driver med cosplay, ser man hvor perfeksjonister enkelte er der. Og der er det gutter som cosplayer kvinnelige karakterer og.

Eller han kan være homo, transkjønnet, tv i spe, bare nysgjerrig eller helt normal hetero gutt som har lyst å kle seg litt utenfor den normale forventningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han få kjolen og BH. Kanskje han er transe i en eller annen form? Jeg har følt det på kroppen hva det vil si å ha lyst på kjoler og BH, Undertyrykkte det så veldig i den alderen. Visste ikke om noen andre som hadde det slik. Spør om han vil bruke klærne senere også, kanskje noen timer i julen. La han få prøve å vere jente, sminke strømper sko og hele pakken.

Om han er en aller annen transeform, så er det ikke noen medisin eller behandling som kan få hans trang bort. Det er bare for han , familene og venner å aksepetere at slik er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert einaste år pleier ungene å få litt til å kjøpe halloweenkostymer for. I år kom eldstesønnen på 15 med ønske om penger til en kjole han hadde sett, til 399, fordi han skulle være prinsesse.. Normalt til døtrene mine ville jeg jo sagt ja fordi det gjerne er en kjole de kan bruke flere ganger etterpå, til andre anledninger, om den er fin. Jeg føler ikke jeg kan legge det kravet til grunn for guttungen. Og jeg foreslo at han kunne låne en kjole, men han ville absolutt kjøpe en selv.

Så snakket jeg med en psykolog som mente at det ikke nødvendigvis trenger å bety noe. Så jeg sa ja, gav han penger og tenkte at en av jentene sikkert kunne bruke kjolen i ettertid. Og nå vil guttungen ha bh. Gubben freaker ut og ser ut til å nærmest rømme kjøkkenet hver gang det blir snakk om temaet.. Noen tips?

Anonymous poster hash: ce8fe...5a7

Flere ting skurrer her, TS...

Hvilken godt voksen forelder snakker med en psykolog før h*n kan bestemme seg for å si ja til ønsket fra sin sønn?

Du tar opp prisen på kjolen som tema, men hva kostet det å snakke med psykolog om dette?

Tar du opp kjoleprisen som tema fordi det er uønsket for deg at din sønn skal få gå med kjole?

Det er også andre ting i innlegget ditt...

Anonymous poster hash: b7459...7b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Psykologer har i liten grad forståelse av dette, er nok litt bedre med yngre og mer oppdaterte psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften burde vært "Mannen har problemer med at sønnen ønsker seg kjole".

Problemet her er jo ikke at gutten ønsker seg kjole, men at pappaen har et problem med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ungdom på 15 år som vil være prinsesse på Halloween? Kjønn irrelevant. Eller skrev du feil og mente 5 år?

Anonymous poster hash: 55c79...dc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe BH nei, det har han ikke bruk for

Anonymous poster hash: ce8fe...5a7

Kan jo være at han ønsker å stappe bh'en slik at han får bryst. Jeg kan absolutt ikke se noe galt i det. Jeg synes ikke dere skal nekte han å kle seg ut på den måten han ønsker. Det finnes verre antrekk enn kjole og bh.

Dere burde heller støtte sønnen deres.

Anonymous poster hash: c2059...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...