Gå til innhold

Mann - men har lyst til å kjøpe meg penkjole/ selskapskjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er mann, tilsynelatende "vanlig" - hva det nå egentlig er men skiller meg nok veldig fordi jeg er veldig glad i skjørt og kjoler. Tiltrekkes av damer, og blir veldig glad når jeg ser feminine jenter som åpenbart er "kjolejenter".

Har også noen skjørt/kjoler handlet på nettet selv, men er ikke åpen med dette. Kun noen tidligere kjærester vet om det.

Nå har jeg utrolig lyst på å kjøpe meg en ekstra fin kjole, og jeg leker med tanken på å gå i butikk og handle. Skal jeg legge litt mer i det vil jeg ihvertfall være sikker på at den passer. Jeg har sett litt på nettet og drømt meg bort litt. Det er så mange lekre fest-, aften og ballkjoler der ute, og jeg er litt "misunnelig" på dere damer som bare kan handle og bruke de nydelige plaggene. Så jeg skulle gjerne hatt god tid til å se på kjoler, og få prøvd å ha på før jeg bestemmer meg.

Jeg vil gjerne ha en elegant selskapskjole, lang/ fotsid, gjerne med litt farver og utsvingt skjørt, eller litt fylde på skjørtet. Tenker at det kan kompensere litt for at jeg ikke har hofter.

Siden jeg ikke er åpen om det, er jeg nervøs for å handle selv i butikk. Jeg bor nær Oslo, og har sett litt an flere butikker hvor de har slike kjoler. Jeg ringte faktisk til den ene som virker bra, og traff en dame som sa at det var greit at jeg kom og så på hos dem.

Allikevel har jeg sommerfugler så det holder i maven, en del av meg sier jeg skal gå og handle i morgen når jeg har fri. En annen del sier at det bare blir ukomfortabelt.

Hva synes dere jeg skal gjøre?

Usikker -tar gjerne gode tips?


Anonymous poster hash: cefa6...d5b



Anonymous poster hash: cefa6...d5b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta mot til deg og gå på kjolejakt, du.



Anonymous poster hash: 45214...ecb
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde vært terapi for deg å gå i butikken og prøve kjoler. Kanskje den du ringte til? Just do it er mitt motto. :blomst:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få en sving på skjørtdelen av kjolen anbefaler jeg deg noe sånn som dette, dessverre vet jeg ikke hva det heter på norsk, så kanskje andre her kan hjelpe :)

Trenger selvsagt ikke å være så stor eller så utsvinget som denne på bildet, finnes mange mindre, kortere osv.

6-hoops-simple-satin-ball-gown-petticoat



Anonymous poster hash: 40713...258
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns så absolutt du skal gå på kjolejakt i det fri :)

Kjenner du noen du kan ta med deg? Kanskje det ville vært en fordel hvis du syns det er litt skummelt?

Du har allerede ringt en butikk, ville startet hos de også tar du det videre om du ikke finner noe du liker der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta mot til deg og gå på kjolejakt, du.

Anonymous poster hash: 45214...ecb

Jeg tror det hadde vært terapi for deg å gå i butikken og prøve kjoler. Kanskje den du ringte til? Just do it er mitt motto. :blomst:

Syns så absolutt du skal gå på kjolejakt i det fri :)

Kjenner du noen du kan ta med deg? Kanskje det ville vært en fordel hvis du syns det er litt skummelt?

Du har allerede ringt en butikk, ville startet hos de også tar du det videre om du ikke finner noe du liker der :)

Gå på kjolejakt du, og kos deg. :)

Takk for oppmuntrende backing :)

Jeg har så lyst til å gå på kjolejakt, bruke ordentlig med tid til å se på og prøve mange kjoler for å finne akkurat den jeg vil ha. Men tenker vel litt mye på hva de i butikken egentlig synes; det burde jeg kanskje bare la være. Tror jeg vil kose meg masse hvis jeg bare slapper av - og hvis de har bra utvalg i størrelser som kan passe meg (er slank, men naturlig nok litt større enn mange damer

Dessverre har jeg ingen som jeg tror jeg kan få med på dette nå.

Men er det andre ting jeg bør huske på hvis jeg er på kjolejakt? Noen kjolefasonger som kan være å foretrekke?

Noe egenskaper jeg bør se etter eller motsatt unngå?

:)

Anonymous poster hash: cefa6...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende backing :) Jeg har så lyst til å gå på kjolejakt, bruke ordentlig med tid til å se på og prøve mange kjoler for å finne akkurat den jeg vil ha. Men tenker vel litt mye på hva de i butikken egentlig synes; det burde jeg kanskje bare la være. Tror jeg vil kose meg masse hvis jeg bare slapper av - og hvis de har bra utvalg i størrelser som kan passe meg (er slank, men naturlig nok litt større enn mange damer Dessverre har jeg ingen som jeg tror jeg kan få med på dette nå. Men er det andre ting jeg bør huske på hvis jeg er på kjolejakt? Noen kjolefasonger som kan være å foretrekke? Noe egenskaper jeg bør se etter eller motsatt unngå? :)Anonymous poster hash: cefa6...d5b

Du kan jo tenke på hvilke farger du kler, om du har varm eller kald hudtone f.eks. Det finnes tester på nettet for å finne det ut.

Form avhenger av forskjellige ting. Vil du bruke bh med innlegg e.l. under kjolen? Det vil være med å påvirke hvilken utringning du bør ha. Du kan jo også tenke på om du vil ha lange armer (da trenger du ikke barbere deg), stropper eller stroppeløs kjole.

Jeg vet ikke om du vil ha kjole for å gå "all out" og se ut som en kvinne, eller om du bare vil ha den på deg som du er? :)

Anonymous poster hash: be174...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke jeg som har startet denne tråden.

Det tok jeg nesten for gitt, du høres trygg nok ut til å handle kjoler hvor det måte være.

Anonymous poster hash: 45214...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få en sving på skjørtdelen av kjolen anbefaler jeg deg noe sånn som dette, dessverre vet jeg ikke hva det heter på norsk, så kanskje andre her kan hjelpe :)

Trenger selvsagt ikke å være så stor eller så utsvinget som denne på bildet, finnes mange mindre, kortere osv.

6-hoops-simple-satin-ball-gown-petticoat

Anonymous poster hash: 40713...258

Det er en krinoline. Ser lekkert ut når man står. Når man går kan den i blant svinge litt rart (litt som en klokke), litt avhengig av kjolen. Å sette seg med den på elegant vis er temmelig upraktisk, og krever trening. :) Selv synes jeg store underskjørt type stiv tyll lag på lag oftest er like pent, og mye enklere å forholde seg til.

Anonymous poster hash: 6033c...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en krinoline. Ser lekkert ut når man står. Når man går kan den i blant svinge litt rart (litt som en klokke), litt avhengig av kjolen. Å sette seg med den på elegant vis er temmelig upraktisk, og krever trening. :) Selv synes jeg store underskjørt type stiv tyll lag på lag oftest er like pent, og mye enklere å forholde seg til.

Anonymous poster hash: 6033c...935

TS her.

Tror jeg skjønner hva du mener, og disse ser vel kanskje best ut på bilder. Underskjørtene kan vel være innsydd i kjolen - håper iallfall det :) Slik at det ikke er noen "løse deler" ;)

Anonymous poster hash: cefa6...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo tenke på hvilke farger du kler, om du har varm eller kald hudtone f.eks. Det finnes tester på nettet for å finne det ut.

Form avhenger av forskjellige ting. Vil du bruke bh med innlegg e.l. under kjolen? Det vil være med å påvirke hvilken utringning du bør ha. Du kan jo også tenke på om du vil ha lange armer (da trenger du ikke barbere deg), stropper eller stroppeløs kjole.

Jeg vet ikke om du vil ha kjole for å gå "all out" og se ut som en kvinne, eller om du bare vil ha den på deg som du er? :)

Anonymous poster hash: be174...9aa

TS her

Her var det litt å tenke på - flott!

Når jeg skal handle drar jeg nok som mann, men når du spør har jeg nok lyst til ikke bare ha den på som jeg er. Har lyst til å se om jeg kan etterligne en kvinne (imitation is the ultimate form of flattery).

Det ser bedre ut med litt lengde på håret og litt mer former hvis en får til det. Skal vurdere det med brystinnlegg for kanskje å få det litt byste. Bør da utrigningen være mindre?

Farger - har sett på det og det snevrer kanskje litt utvalget fra hva jeg hadde tenkt.

Tror jeg vil ha bare armer, synes de flotteste kjolene er ermeløse. Så får det heller være at det synes at jeg er barber hvis jeg dusjer etter trening el.

Vurderer kanskje en mer havfrueformet kjole (hørte noen nevne at stussen fort ser større ut i en slik - det gjør ikke noe:)), eller en mer klassisk ballkjole med fyldig skjørt.

Hmm :)

Anonymous poster hash: cefa6...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok jeg nesten for gitt, du høres trygg nok ut til å handle kjoler hvor det måte være.

Anonymous poster hash: 45214...ecb

Nei, på ingen måte. Jeg tør heller ikke å gå i butikk og handle kjole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Planlegger du å bruke kjolen eller vil du bare prøve den på for å se hvordan det føles? Uansett så burde du gå for det. Du kan jo alltid kjøpe en del kjoler, ta dem med hjem og returnere dem (må ha lappen på da). Det gjelder bare hvis du ikke vil beholde dem.. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Man lever bare en gang.

Dere damer er så snille og forståelsesfulle! :) Ikke rart at nervøse transemenn tør å åpne seg litt og føler seg tryggere sammen med snille venninner!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...