Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)


Gaupa

Anbefalte innlegg

Hehe, kjenner meg litt igjenn i den der! Gleder meg så sykt til de magiske 12 ukene!! Har jo lyst å rope ut til verden at jeg skal bli mamma for alle første gang! jeg syns det er en dum "regel" at man helst ikke bør si noe før det.. :(

Er jo ingen regel på at man ikke kan si ting. Det er bare det at folk venter å med å si det for å være sikker på at ting har gått bra. Det er jo kjedelig å si det til folk for å så få vite at noe galt har skjedd eller det kommer en SA eller MA etc...

Så i grunn helt valfritt.

Har sagt det til noen få enkelte alt, er ikke av typen som klarer å holde store ting inne... i alle fall ikke sånt noe :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og vil være med!! :goodbye:

Har termin 23 Juli visstnok!! =)

Er det noen her som har hørt hjertelyden til babyen? I hvilken uke?

*Nysgjerrig per* :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen regel på at man ikke kan si ting. Det er bare det at folk venter å med å si det for å være sikker på at ting har gått bra. Det er jo kjedelig å si det til folk for å så få vite at noe galt har skjedd eller det kommer en SA eller MA etc...

Så i grunn helt valfritt.

Har sagt det til noen få enkelte alt, er ikke av typen som klarer å holde store ting inne... i alle fall ikke sånt noe :nigo:

Ja det er jo nettopp det.. fortalte det bare til noen venninner forrige gang, å det var ikke akkurat lett å si at jeg hadde hatt en SA bare noen dager etter at jeg fortalte den store nyheten.. Derfor vil jeg vente med å fortelle det til familien.. Meeen nå er det jo bare 1,5 mnd igjenn!! Tenkte faktisk kanskje å si det på julaften (viss jeg klarer å holde tett så lenge...) Har tenkt å pakke inn kopper med "verdens beste bestemor/far" Så kan de få en liten overraskelse :)

Men skal til legen den 17 desember, så er usikker på om vi kanskje burde si det før det, med tanke på at jeg kommer fra et lite sted det praten sitter svæææært løst.. :skravle: Så viss noen seg meg og min kjære der så kan du ta deg pokker på at 90 % av befolkningen veit om den gode nyheten før dagen er omme.. Det er tross alt det første barnebarnet som kommer, så vil ikke at noe skal ødelegge overraskelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil være med!! :goodbye:

Har termin 23 Juli visstnok!! =)

Er det noen her som har hørt hjertelyden til babyen? I hvilken uke?

*Nysgjerrig per* :gjeiper:

:velkommen: Enda et ytt "fjes" her :nigo:

Hjertet begynner å dunke fra ca uke 6... og noen har tidlig UL, så mange får hørt den da.. og det er vel ca uke 8-9. Men det er vel i grunn avhengign av når man får time til det, når fastlegen sender henvisning på det eller om man har et risikosvangerskap, da sjekker de ting litt før etc... så alt er forskjellig fra person til perosn. I alle fall sånn jeg har oppfattet det :)

Håper jeg er heldig og hører et :hjerte: 3 desember

Minrose-- liten bygd eller tettsted ja... der sitter snakket løst ja, vet jeg alt om.. har vokst opp på et sånt sted, men nå bor jeg i en litt større by, så her kjenner heldigvis ikke alle alle :)

Skal dessuten følges opp første gangen på Rikshospitalet, siden det var der prøveforsøket ble gjort, men etter det så blir det her hjemme med jordmor og fastlegen min... eller.. sistnevnte vet jeg ikke helt... han er litt sånn.. useriøst på en måte.

Svigerforeldrene mine og foreldrene mine vet det da, men ingen andre... så blir liksom ikke den store oversakelsen for dem. Hadde jo vært kjempe kos å gitt en kopp med bestemor/bestefar på etc.. eller noe annet. :)

Nei nå er det vel senga på meg vel... prøve å sove.. har sliti med det i det siste.. trøtt på dagen og lysvåken på kvelden. Ikke noe jeg liker!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg og få være med? :goodbye:

I følge terminkalkulatoren så har jeg termin 29. juli. Er veldig tidlig enda, men jeg krysser fingrene for at alt skal gå bra.

Må si jeg synes det er vanskelig å holde tett om dette, vil jo egentlig bare rope ut den gode nyheten! :hoppe: Jeg har sagt det til to nære venninner, den ene visste også at vi holdt på å prøve. Og så lurer jeg på om jeg vil fortelle det til foreldrene mine, de kan jo være gode å ha om noe skulle gå galt også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt ja.. den skriver jeg under på!! For å ikke snakke om sulten... og kvalm samtidig.. dårlig kombinasjon.. men enda ikke hengt over do skåla :hoppe:

Fått time til jordmor 27 nov :hoppe: og UL er nå 30 nov :hoppe: enda mere :)

Når planlegger dere å si noe til folk? Juleaften? To fluer i en smekk.. kan jo gi bort gaver som det står onkel/Tanke/besteforeldre etc på

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt og sulten. Har heldigvis merket lite til kvalme enda da. :) Så spennende med time hos jordmor og UL da devilina! :hoppe:

Hadde vært veldig gøy å fortelle det på julaften ja! Selv om det da fortsatt er litt tidlig for oss. :sjenert: I dag fortalte jeg det til søsteren min, vi er veldig nære da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kos da. Tipper hun ble kjempe gla :) Er det første barnet?

Første mitt.. så mye tanker som kverner rundt i hodet i dagen kan di si...

Personelig er jeg LIVREDD for å føde.. helt noia for dette... men... andre har klart det før meg, så skal vel fikse dette jeg også.

JA!!! Gleder meg til jordmor til men og UL... det er jo ikke mange dagene til nå :):hoppe:

Ha en fin lørdag alle sammen som skulle ta en tur innom her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første barnet mitt og. Mye grubling her i gården også, gleder meg til UL, håper den viser at alt er i orden og at jeg roer meg litt ned da. Er veldig redd for å miste, har PCOS så det har ikke vært bare bare å bli gravid. Men prøver å tenke positivt. :) Fødselen har jeg ikke begynt å grue meg til enda, føler hele greia er så uvirkelig og at det er leeeenge til jeg skal føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du PCOS du også :) Da er vi fler i samme båt. Er mye ulumskheter som følger med det syndromet altså :opplyser:

Visste du at vi kan ha vanskelig for å amme og produsere melk?

Har alltid gruet meg til å føde jeg da.. helt siden 9 kl. da vi så en film i naturfagen.. hehe...

Kykkelikokos: har ikke hørt noen skrekk historier, jeg har bare helt noia for dette. Det er for meg teknisk helt uvirkelig og umulig... hehe...

MEN... kommer vel på andr tanker etterhver vel, det går jo an å få samale terapi etc rundt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du PCOS du også :) Da er vi fler i samme båt. Er mye ulumskheter som følger med det syndromet altså :opplyser:

Visste du at vi kan ha vanskelig for å amme og produsere melk?

Har alltid gruet meg til å føde jeg da.. helt siden 9 kl. da vi så en film i naturfagen.. hehe...

Kykkelikokos: har ikke hørt noen skrekk historier, jeg har bare helt noia for dette. Det er for meg teknisk helt uvirkelig og umulig... hehe...

MEN... kommer vel på andr tanker etterhver vel, det går jo an å få samale terapi etc rundt dette :)

Ja det er et skikkelig ufyselig syndrom! Jeg er heldig på en måte, for jeg har lite synlige symptomer. Bare veldig småe pupper, leste at det kan ha en sammenheng med pcos. Så da kan det hende jeg kommer til å få problemer med å amme, meget mulig at de ikke er utviklet slik som de skal. Men går det ikke an å få medisiner for å hjelpe til med å sette igang melkeproduksjonen? Synes å huske jeg har lest det. Det skal jeg jammen ta opp med gynekologen min, han har skikkelig peiling på dette her.

Håper du føler deg tryggere etterhvert når det gjelder fødselen. :klemmer: Er nok ikke dumt med terapi om du grubler mye over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med små pupper har jeg aldri hørt om før... er ikke tilfellet her.. er verre med hårvekst og vektøkning.. Pokker altså!!! Men... sånn er kroppen og livet og vi kan ikke alle være super modeller :)

Finnes det sånne piller? hmmm.... skal høre litt om det jeg og.. sånn etterhvert.. kan jo hende det går bra for det :)

Tror det skal ligge en link inn på graviditetsboka mi som ei sendte til meg om amming og PCOS, er på engelsk da men. Du kan jo ta en tur innom å lese :) Nyttig info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje litt mer hår på armer og ben enn en gjennomsnittlig kvinne, men de er heldigvis lyse. Er ikke noe man tenker over liksom. Jeg legger fort på meg jeg også, og da havner alt på magen. Og ingenting på puppene! :kjefte: Men jeg er veldig nøye med kosthold og trening da, er vel derfor jeg greier å holde vekta. Har lavt stoffskifte i tillegg og, så må bare passe meg. Men etter at jeg ble gravid har jo treningen og kostholdet sklidd helt ut :sjenert: Skal ta meg sammen! Snart... :fnise:

Akkurat nå er jeg bare så trøtt og kvalm..

Men men, nå er vi da gravide! :5: PCOS'n greide ikke å stoppe oss nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg igjen der.. men jeg har mørke hår :sinna: men men....

Har smelt på meg over 13 kg på litt over et år og det er ikke normalt og jeg har ikke begynt å spise noe unormalt heller... og er da i aktivitet, så har lurt litt på det stoffskfitet mitt.. men de finner ikke noe galt der... er sikker på at det ikke er helt som det skal jeg. For noen så kan jo en normal verdi faktisk være unormalt, ingen mennesker er jo like.

Trøtt og kvalm ja... mere trøtt jeg da.. kunne ha sovnet sittende på jobben... men som du ser utifra klokkeslettet på innlegget her.... får ikke sove om kveldne.. trøtt og dagen og lysvåken på kvelden/natten.. DET er slitsomt!!

I morgen er det jordmor time!! :hoppe: første!!!! :)

Oppdaterer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å legger igjenn livstegn jeg.

Har hatt KG pause en stund. Har skrevet litt i dagboken min om hvorfor, men i korte drag handler det om inn og ut av legen, bekymring for Sa eller Ma, henvisning til sykehuset der jeg fikk se et levende foster med hjerte som slo og armer og bein som bevegde seg. Kort fortalt :fnise:

Men nå håper både mannen min og jeg at vi slipper mere tull, og at vi heller snart kan glede oss over å fortelle det til folk, og etterhvert se en voksende mage og kjenne liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Melder meg på her. Har fått positiv test. :D Har ikke vært i kontakt med legen min enda, men nettkalkulatoren sier jeg har termin 1. august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å legger igjenn livstegn jeg.

Har hatt KG pause en stund. Har skrevet litt i dagboken min om hvorfor, men i korte drag handler det om inn og ut av legen, bekymring for Sa eller Ma, henvisning til sykehuset der jeg fikk se et levende foster med hjerte som slo og armer og bein som bevegde seg. Kort fortalt :fnise:

Men nå håper både mannen min og jeg at vi slipper mere tull, og at vi heller snart kan glede oss over å fortelle det til folk, og etterhvert se en voksende mage og kjenne liv.

Å huff.. sånt er styr.. vet hvordan det er. Skal på UL på mandag og da blir jeg forhåpentligvis litt roligere jeg og :)

Så godt at alt var bra med den lille Gaupa :hoppe:

Hei jenter. Melder meg på her. Har fått positiv test. :D Har ikke vært i kontakt med legen min enda, men nettkalkulatoren sier jeg har termin 1. august :)

Velkommen!! :nigo:

Når skal du til lege for bekreftelse etc da? :) Er så fantastisk og se de to blå eller røde strekene på testen(e).

------------------------

Var for øvrig på første jordmor time i går, fredag :) Hun var så koselig og hyggelig!! Kjempe fornøyd med henne. Alle tester jeg tok og BT var kjempe fine :)

Kunne ikke høre på noe hjertelyd eller noe enda da, det var visst for tidlig enda.. men håper jeg er heldig på mandag på UL :)

Ha en flott lørdagskveld alle sammen!!

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...