Gå til innhold

Hunden min liker meg ikke/kjeder seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en hund som det virker som ikke liker meg noe særlig. Virker som han kjeder seg når han er hos meg! Vi er hos foreldrene mine ofte og der stortrives han. Det skjer jo mye mer i det huset med mamma, pappa, meg, to søsken og hunden. Her er det bare meg og han. Han får tur og vi prøver på litt hjernetrim hver dag. Vil ikke gjør for mye heller, vil ikke at han skal bli vant til at det må skje noe hele tiden! Men har noen tips? Hva gjør dere når hunden kjeder seg? Er ikke gøy når han heller vil være der enn hos meg... Føler han foretrekke de andre foran meg..

Anonymous poster hash: c8b87...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags hjernetrim driver dere med? Hva med fysisk trim? Hvilken rase er han? Klarer han å slappe av i det hele tatt når han er med deg? Hvordan oppfører han seg etter at dere har trent, fysisk eller mentalt?



Anonymous poster hash: 5823f...c24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser du med hunden og har mye kontakt? Skal du ha en "menneskets beste venn" så må du legge inn stor innsats selv også. Noen hunder er det enklere med enn andre, men alle hunder er glad i matmor.

Hvilken type hund har du TS?



Anonymous poster hash: 2179e...7aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare så godt jeg kan :)

Vi driver med litt forskjellig hjernetrim, men det går mest i "vanlig" trening, diverse hundespill og søk med godbiter.

Han får mer enn nok fysisk trim. Vi varierer hver dag, men vi er på ca tre/fire små turer hver dag og en lang. De små turene er på alt fra 5-20min, den lange fra 1time til 3timer. Dette er tur rutinene han fungerer best med synes jeg.

Ja, han klarer absolutt å slappe av! Etter fysisk trening der han har fått gått uten bånd i skogen er han SLITEN. Han trives veldig godt de dagene vi gjør det, men det er ikke mulig hver dag.

Jeg føler jeg koser mye med han. Han er en hund som helst vil ha kos HELE tiden. Det går jo ikke.

Det er en hund av liten rase på 2.5 år.

Virker som det han savner er typiske hverdagsaktiviteter, folk som går rundt. Der skjer det jo ting hele tiden og han elsker å følge etter folk for å se hvor de skal. Jeg sitter for det meste og studerer, ellers går jeg jo til kjøkkenet/do/vaskerom. Blir jo ikke så mye aktivitet i huset med bare meg. Er hvertfall det jeg kan komme fram til, kan liksom ikke se noe annet "galt" jeg gjør?

Anonymous poster hash: c8b87...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten også nevne at når han er der får han mye godteri. Det gjør han ikke her.

Anonymous poster hash: c8b87...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert glad i deg, særlig om han er kosete :) At han er rolig inne er jo bra. Da er han trygg og blir stimulert nok ellers.

Anonymous poster hash: f0f22...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det han gjør som får deg til å tro at han kjeder seg da?

Anonymous poster hash: c639a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten også nevne at når han er der får han mye godteri. Det gjør han ikke her. Anonymous poster hash: c8b87...b89

gi han noe å gnage på om kvelden og litt mer godt. Leverbiter eller sånt

Anonymous poster hash: 9fee7...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du er med i hundeklubb og har treff med andre hunder/hunde-eiere? Gå turer der det også er en del folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva det er han gjør som du tolker som at han kjeder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...