Gå til innhold

Erfaringer med adopsjon av utenlandskehunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...?? Hva slags tankegang har du?

Er det bedre med et helt liv som gatehund, enn noen mnd i karantene og sprøyter, for å se komme til en familie som elsker deg og tar hånd om deg? Neppe.Anonymous poster hash: eec26...a20

Hvis dere skal hjelpe hunder i utlandet, så hjelp de der de er!

Ikke ta de med hit.

Dersom de lider så ille, så gi de én sprøyte! De trenger bare en.

Anonymous poster hash: 10ba3...2bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags tankegang har de som tror det er lurt å importere gatehunder? For det første gir de faktisk penger til oranisasjoner som tjener grovt på å lure naive tullinger. Jada, ekte gatehunder har ikke akkurat idealliv, men vi snakker altså om hunder som for det første er bærere av sykdommer og parasitter, gjerne har fysiske og PSYKISKE skader og sist, men ikke minst, OVERHODET ikke er tilvent et menneskeliv! Det er ikke bare å ta de inn og tro man får en velfungrende hund i hus uten MYE jobb (og ofte skjer det aldri...). Så kommer forfalskning av papirer og ofte ren kidnapping av hunder som faktisk HAR eiere.....

Dyrevern er viktig, men man bør faktisk verne om dyrene der man faktisk bor også! Det gjør man ikke hvis man utsetter de for fremmede sykdommer og parasitter.



Anonymous poster hash: 8da6f...81d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor enkelte på død og liv skal adoptere løshunder fra utlandet. Som andre også sier: det finnes nok av herreløse hunder her hjemme som trenger en familie! Tar man til seg en her, så løper man ingen stor risiko for ubehagelige overraskelser, og man risikerer ikke sykdommer vi ikke vil innføre til landet.

Nevøen min adopterte en gatehund fra ett eller annet østeuropeisk land. Joda, den trengte helt klart et hjem, men livet hans styres jo nå av den hunden. Det er nemlig ingen andre som kan håndtere den, og har de gjester må den passes på hele tiden. Moren min er livredd for den, etter at den forsøkte å bite henne en gang, så hun forlanger at den stenges inne på eget rom når hun er på besøk. Skikkelig trivelig...

Det finnes like mange idiotiske hundeeiere verden over som det finnes løshunder. Minst. Det er ikke bare i fattige land folk driver uvettig hundehold, elelr driter i hundene sine og bare slipper dem løs. Jeg så tilfeldigvis en dokumentar fra LA i går, om dette problemet: http://tv.nrk.no/program/KOID21008414/louis-theroux-et-hundeliv-i-la

Du skjønner omfanget? Sånn er det, altså. Om du redder én fra f.eks Spania, så spiller det liten rolle i den store sammenhengen. Hunder lider verden over. Man må begynne å jobbe mot dette på en annen måte, f.eks med holdninger, innføre restriksjoner i forhold til det å ha lov til å erverve kjæledyr, o.l.

Kjempefint at du gjerne vil hjelpe en hund, men gjør det her hjemme, please!



Anonymous poster hash: ae261...253
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri adoptert fra utlandet! Det er så mange hunder her i Norge som trenger et hjem! Hvordan folk kan finne på å dra med seg dyr med alle slags sykdommer hjem kommer jeg aldri til å skjønne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...