Gå til innhold

Morløse valper, 6 1/2 uke gamle. Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør jeg foreta meg noe spesielt?

De spiser jo tørrfor og drikker vann.

Anonymous poster hash: 73bd8...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Er litt fortvilet her...

De får masse kontakt med mennesker. Det er vel kanskje den beste løsningen?

Anonymous poster hash: 73bd8...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos veterinær med dem? Har de fått tenner?



Anonymous poster hash: 057e3...970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å låne en annen tispe et par ukers tid?

Mat og drikke sørger du for, men valpene trenger å få opplæring i hvordan de skal oppføre seg.

Men dette her kan gå bra.

Hva døde moren av?

Forstår at det er en vanskelig situasjon, kondolerer så mye.

Anonymous poster hash: 2618c...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å låne en annen tispe et par ukers tid?

Mat og drikke sørger du for, men valpene trenger å få opplæring i hvordan de skal oppføre seg.

Men dette her kan gå bra.

Hva døde moren av?

Forstår at det er en vanskelig situasjon, kondolerer så mye.Anonymous poster hash: 2618c...b36

Takk. Det er min venninnes hund som ble påkjørt i dag.

Hun er helt utafor og lei seg. Jeg har gått inn som stemor for valpene for å hjelpe henne litt.

De har begynt å få tenner. Er det nødvendig å ta de til dyrlegen? Valpene er jo friske.

Vet ikke om jeg får låne en tispe, men kan prøve! Takk :)

Anonymous poster hash: 73bd8...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kontakte dyrlege. De pengene er det verdt. Kanskje kan dyrlegen være behjelpelig med en ny "mor", kanskje de vet om hvem man kan kontakte.mkanskje trenger valpene et spesielt type for. Det er en viktig periode for valpene sosialiseringsmessig, og de burde lære av en voksen hund. Ellers kan de bli preget som voksne.

Anonymous poster hash: daf88...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er såpass gamle nå at mat og drikke går greit. Kan jo ringe vetrinæren og høre, men tror ikke de kan gjøre så mye. Men valpene skal vel ha vaksine og ormekur snart pluss valpesjekken så da får jo vetrinæren sett på de.

Det er fint at du stiller opp.

Hvis ikke du får lånt en tispe, så er det viktig at de nye eierne sosialiserer valpen med andre hunder sånn at den lærer "hundespråket".

Det er det tispemoren stort sett gjør de siste ukene.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2618c...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en snakk med dyrlegen og hør om det er noen der som har litt peiling på valp og oppdrett. Så får du sikkert god veiledning :)

Anonymous poster hash: 62e39...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Valpen min kommer fra et kull der moren måtte dra da valpene var kun 6 uker. Oppdretteren mente dette var helt uproblematisk ettersom valpene fortsatt var sammen og i stand til å spise og drikke selv. Valpene var fortsatt hos oppdretter frem til de var 8 uker. Valpen min har nå blitt fem måneder gammel og er en glad og selvstendig valp.

Grunnen til at moren dro var fordi en annen oppdretters tipse døde under fødsel. Moren til min valp ble da adoptivmamma for disse valpene ettersom hun hadde mye melk. Reddet sannsynlighvis 8 små liv ❤️

Ville nok uannsett tatt en telefon til en vetrinær. Om så bare for å få litt veiledning. Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Valpen min kommer fra et kull der moren måtte dra da valpene var kun 6 uker. Oppdretteren mente dette var helt uproblematisk ettersom valpene fortsatt var sammen og i stand til å spise og drikke selv. Valpene var fortsatt hos oppdretter frem til de var 8 uker. Valpen min har nå blitt fem måneder gammel og er en glad og selvstendig valp.

Grunnen til at moren dro var fordi en annen oppdretters tipse døde under fødsel. Moren til min valp ble da adoptivmamma for disse valpene ettersom hun hadde mye melk. Reddet sannsynlighvis 8 små liv ❤️

Ville nok uannsett tatt en telefon til en vetrinær. Om så bare for å få litt veiledning. Lykke til

Takk, alle:)

Vi skal til veterinæren på mandag:)

Anonymous poster hash: 73bd8...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med valpene og dere :)

Anonymous poster hash: 2618c...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med valpene og dere :)Anonymous poster hash: 2618c...b36

Takk som spør:)

Det går fint. Jeg tok de med til dyrlegen, Han mente det ikke var noe spesielt å foreta seg annet enn å holde de sammen, og gjerne være sammen med andre vaksinerte og friske hunder.

Vi har fått låne en ung hannhund er par timer om dagen.

Han dytter de litt bort og leker med de om hverandre. De skal være sammen til de er 9 uker ettersom de ikke skal bo med andre hunder etterpå. Så får eierne informeres godt om hvir viktig sosialiseringen er.

De er ekstremt kosete med oss, så vi har lånt et par nabojenter også :)

Det går nok bra, dette:)

Anonymous poster hash: 73bd8...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...