Gå til innhold

Sint! Barn skal IKKE gå tur med hund!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde noe lignende som ts en gang. Jeg skulle hjem med min hund, hadde det ganske travelt for jeg skulle rekke noe. Fremfor meg ser jeg en liten gutt på tur med en mellomstor/stor hund, og det er tydlig han ikke har kontroll på dyret. Jeg går da over veien for å slippe å møte på denne hunden. Da velger gutten å slippe ut hele flexibandet, slik at hunden bykser over veien med ungen hengende på slep etter seg rett mot min lille hund på 3 kg. Min hund er ikke glad i store hunder på grunn av dårlige opplevelser med de før. Den store hunden knurrer og gjør seg klar til å sette tennene i min lille og jeg klarer heldigvis å få tak i nakkeskinnet og slenger denne hunden en meter bortover asfalten og får heldigvis å løfte opp min lille. Jeg driter i hva folk mener om at en ikke skal løfte opp hunden sin, om andre hadde respektert båndtvangen og hatt kontroll på sine dyr hadde jeg sluppet det. Det er ikke alltid en har tid til å være vennlig med et smil. Og sånn som jeg ser det hadde ikke TS heller tid til det i denne situasjonen. Anonymous poster hash: 21b92...83d

Selv om du løfter opp din lille hund, så kan den store hunden fremdels hoppe opp og bite. Dessuten satte du deg selv i en farlig situasjon ved å ta den på fremsiden (nakkeskinnet). Man skal aldri gjøre det med fremmede hunder. Du kunne lett blitt bitt. I stedet skal du løfte opp baklabbene til den angripende hunden, det vil sette den ut litt, den vil trolig slippe det den måtte ha i munnen og se tilbake mot bakføttene, og eieren får den forhåpentligvis under kontroll Det beste er om begge hundeeiere gjør det samtidig i en situasjon der begge hunder sloss.m

Anonymous poster hash: 97077...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du løfter opp din lille hund, så kan den store hunden fremdels hoppe opp og bite. Dessuten satte du deg selv i en farlig situasjon ved å ta den på fremsiden (nakkeskinnet). Man skal aldri gjøre det med fremmede hunder. Du kunne lett blitt bitt. I stedet skal du løfte opp baklabbene til den angripende hunden, det vil sette den ut litt, den vil trolig slippe det den måtte ha i munnen og se tilbake mot bakføttene, og eieren får den forhåpentligvis under kontroll Det beste er om begge hundeeiere gjør det samtidig i en situasjon der begge hunder sloss.m

Anonymous poster hash: 97077...297

Det er derfor jeg har forsvarsspray :)

Og jeg vet jeg lett kunne blitt bitt, men når hunden kommer byksende mot min lille hund så sier det seg selv at jeg ikke venter på at den kan angripe sånn jeg kan løfte på baklabbene dens. Det hadde jeg ikke tid til, og som sagt hadde hunden komt mot meg en gang til hadde jeg sprayet den.

Anonymous poster hash: a1865...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en ubehagelig opplevelse med barn som går tur med hund. Jeg gikk tur med min hund langs en traffikert vei. Opp i bakken ser jeg ei jente komme gående med en wheaten terrier. Hunden hennes ser min og blir ivrig og vil bort. Han drar i båndet såpass at jenta ikke klarer å holde igjen og hun slipper båndet. Hunden raser mot min, og det ender med slåsskamp mellom dem - på et smalt fortau langs en trafikkert vei.

Jeg klarte å skille dem, og det var heldigvis (som det pleier å være) mer bråk enn skade, men jeg var ikke særlig blid. Ei heller imponert over foreldrene til jenta som lar henne gå tur med en hund hun ikke klarer å holde igjen, samt at hun blir satt i en situasjon hun var altfor ung og umoden til å takle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...