Gå til innhold

Sint! Barn skal IKKE gå tur med hund!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ute med hunden min tidligere i dag. Hunden er stort sett rolig og fin, går pent nok i bånd og lite trøbbel med han. Passering av andre hunder derimot er litt vanskelig fordi han så gjerne vil hilse så han piper og drar litt. Derfor hilser vi IKKE på tur og jeg går gjerne litt omvei eller går forbi uten respons. I dag ble hunden min ganske hissig mot en annen hannhund som han har hilst på før. Denne hunden var ganske brå med min hund forrige gang så derfor unngår jeg at de to skal hilse i bånd, men i dag var det et barn som gikk med denne hunden og da jeg prøvde å passere lot barnet hunden komme bort til min og det ble fullt med bjeffing, glefsing og knurring fra begge. Jeg prøvde å gå forbi, men de sperret hele veien ettersom noen fortsatt liker flexibånd. Jeg måtte derfor ta opp hunden min for å få gått forbi og i sinne glefset hunden etter meg. Rakk akkurat å trekke til meg hånden. Så vær så snill! Ha kontroll på hunden din! Ikke slipp den bort til min når de begge glefser, knurrer og bjeffer etter hverandre, det er tydelig nok at de ikke vil være venner.

Ja, jeg vet at det også er mitt ansvar og vi øver på passering og har vært på flere kurs. Jeg trakk til meg min hund lenge før vi nærmet oss dem og viste tydelig at jeg ikke ville de skulle hilse, men da tar jeg for gitt at folk ikke slipper sin hund bort til min. Når barn ikke tar ansvar bør de heller ikke gå ut med hunden alene.

Anonymous poster hash: 0fa69...472

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ute med hunden min tidligere i dag. Hunden er stort sett rolig og fin, går pent nok i bånd og lite trøbbel med han. Passering av andre hunder derimot er litt vanskelig fordi han så gjerne vil hilse så han piper og drar litt. Derfor hilser vi IKKE på tur og jeg går gjerne litt omvei eller går forbi uten respons. I dag ble hunden min ganske hissig mot en annen hannhund som han har hilst på før. Denne hunden var ganske brå med min hund forrige gang så derfor unngår jeg at de to skal hilse i bånd, men i dag var det et barn som gikk med denne hunden og da jeg prøvde å passere lot barnet hunden komme bort til min og det ble fullt med bjeffing, glefsing og knurring fra begge. Jeg prøvde å gå forbi, men de sperret hele veien ettersom noen fortsatt liker flexibånd. Jeg måtte derfor ta opp hunden min for å få gått forbi og i sinne glefset hunden etter meg. Rakk akkurat å trekke til meg hånden. Så vær så snill! Ha kontroll på hunden din! Ikke slipp den bort til min når de begge glefser, knurrer og bjeffer etter hverandre, det er tydelig nok at de ikke vil være venner.

Ja, jeg vet at det også er mitt ansvar og vi øver på passering og har vært på flere kurs. Jeg trakk til meg min hund lenge før vi nærmet oss dem og viste tydelig at jeg ikke ville de skulle hilse, men da tar jeg for gitt at folk ikke slipper sin hund bort til min. Når barn ikke tar ansvar bør de heller ikke gå ut med hunden alene.Anonymous poster hash: 0fa69...472

Neste gang du møter på en av foreldrene kan du vel si det til dem?

Anonymous poster hash: fba2f...9f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig i dette! Barn uten kontroll over hunden og forståelse for hunders oppførsel har ingenting å gjøre på tur alene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om barnet har litt kontroll på hunden eller den er så liten at barnet kan "dra" den med seg,synes jeg ikke barn skal ha den oppgaven.

Hjelper fint lite om den hunden er snill , om en annen hund er ustabil og det blir bråk.

Sette et barn i en situasjon som få voksne klarer å håndtere,synes jeg er fullstendig skivebom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn generelt er ubrukelige til det meste og bør ikke foreta seg annet enn å se på og lære hvordan ting gjøres til de selv er i videregående skole alder.



Anonymous poster hash: 498ef...7f5
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Er så enig! Så just en unge komme flagrende etter en rottweiler som et slips i vinden her en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn generelt er ubrukelige til det meste og bør ikke foreta seg annet enn å se på og lære hvordan ting gjøres til de selv er i videregående skole alder.

Anonymous poster hash: 498ef...7f5

Ikke enig..Barn er kreative og herlige.(de fleste i alle fall.) Men å forvente at barn skal klare å håndtere alt som blir kastet på dem,selv om de er "veslevoksne" er feil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn generelt er ubrukelige til det meste og bør ikke foreta seg annet enn å se på og lære hvordan ting gjøres til de selv er i videregående skole alder. Anonymous poster hash: 498ef...7f5

Hehe. Er tydeligvis set folk her mener, ja

Anonymous poster hash: 6b972...d92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin. Gi barn en sjanse da. Hvordan skal de lære uten å prøve? Barn og mestringsfølelser for noen de tydeligvis er glad i.

Synes DU kunne gått på andre siden av veien, eller stått i ro med ryggen og hunden din til barnet hadde passert. Kanskje til og med snudd en annen vei når eu oppfattet situasjonen.

Er hundeeier selv. Og har ingen problem når jeg passerer andre hunder selv om min Hanne er ivrig/knuter og vil hilse.

Anonymous poster hash: 6b972...d92

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin. Gi barn en sjanse da. Hvordan skal de lære uten å prøve? Barn og mestringsfølelser for noen de tydeligvis er glad i.

Synes DU kunne gått på andre siden av veien, eller stått i ro med ryggen og hunden din til barnet hadde passert. Kanskje til og med snudd en annen vei når eu oppfattet situasjonen.

Er hundeeier selv. Og har ingen problem når jeg passerer andre hunder selv om min Hanne er ivrig/knuter og vil hilse.

Anonymous poster hash: 6b972...d92

Du leste at jeg gikk på andre siden av veien allerede? Du leste at jeg hadde kortet inn båndet så mye jeg kunne?

Barnet lot hunden vandre over fra den andre siden i flexibånd og de sperret hele veien slik at jeg måtte løfte min hund for å komme forbi. Nei, det er ikke måten å lære barn å gå med hund.

Jeg har selv latt barn gå tur med min hund, men aldri alene og jeg gir alltid beskjed om at de aldri skal la hunden hilse på andre og at de skal gå på andre siden av veien og korte inn båndet.

Anonymous poster hash: 0fa69...472

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du møter på en av foreldrene kan du vel si det til dem?

Anonymous poster hash: fba2f...9f7

Ja, det skal jeg, men syns likevel folk trenger å høre dette fordi det er ikke første gang jeg møter barn på tur med hund som ikke har kontroll.

Anonymous poster hash: 0fa69...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bare la våre å ha hund? voksne mennesker som bruker livet sitt på å øve på å passere andre mennesker som må øver på det samme, ærlig talt. det er et forbud mot dyrehold vi trenger, du er like plagsom for meg som det unger med hund er for deg.



Anonymous poster hash: 8910c...3a2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om barnet har litt kontroll på hunden eller den er så liten at barnet kan "dra" den med seg,synes jeg ikke barn skal ha den oppgaven.

Hjelper fint lite om den hunden er snill , om en annen hund er ustabil og det blir bråk.

Sette et barn i en situasjon som få voksne klarer å håndtere,synes jeg er fullstendig skivebom.

Helt enig! Dette barnet kunne tydelig ikke kontrollere en hissig voksen hannhund så de voksne burde vært med.

Anonymous poster hash: 0fa69...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn generelt er ubrukelige til det meste og bør ikke foreta seg annet enn å se på og lære hvordan ting gjøres til de selv er i videregående skole alder.

Anonymous poster hash: 498ef...7f5

Helt uenig. Barn kan masse og kan lære utrolig mye, men da må de voksne følge opp og ikke slippe unger på tur med hund fordi de selv ikke gidder.

Anonymous poster hash: 0fa69...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bare la våre å ha hund? voksne mennesker som bruker livet sitt på å øve på å passere andre mennesker som må øver på det samme, ærlig talt. det er et forbud mot dyrehold vi trenger, du er like plagsom for meg som det unger med hund er for deg.

Anonymous poster hash: 8910c...3a2

Denne skjønte jeg ikke. Plager det deg at vi lærer hunden vår passering?

Anonymous poster hash: 0fa69...472

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, TS. Jeg synes heller ikke små barn skal gå tur med hunder de ikke er voksne nok til å kontrollere. Samt at de må være modne nok til å takle en situasjon som kan oppstå om deres hund kommer i klammeri med en annen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig med TS. Har irritert meg over det samme. Har hatt mange dårlige erfaringer med barn og hunder på tur sammen. Syns det bør være en voksen med, for barn er enkelt og greit ikke rustet til å takle alle situasjoner.

F. eks. En gang jeg luftet hunden min og det kom en rasende hund mot oss som hadde rømt hjemmefra. Den bet og det frådet rundt munnen på den. Min hun er heldigvis stor og fikk jekket ned den andre hunden, men kan aldri tenke meg at det hadde vært noe kjekt for et barn å oppleve det. Ble skjelven selv, gitt.

Endret av masekopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utrolig uansvarlig å la barn gå på tur med hund alene.

Jeg blir like nervøs hver gang jeg er ute å luften hunden og treffer på syvåringer med hund i bånd. Selv om hunden er verdens snilleste så skal man alltid være forberedt på det uventede, og dette barnet hadde ikke hatt sjangs til å holde igjen hunden dersom den hadde hoppet til. Da føler jo jeg som voksen et ekstra ansvar, og jeg hat veldig lite lyst til å håndtere fremmede hunder.

Anonymous poster hash: 0cc7e...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta litt av ansvaret selv. Du burde ha sagt at du ikke ville at hundene skulle hilse, istedenfor å håpe at barnet skjønner det ut av kroppsspråket ditt. Du er den voksne? og bør klare å avverge/unngå slike situasjoner før de oppstår.

Min erfaring er at barn hører på oss voksne når jeg sier at hundene ikke skal hilse, eller at hunden deres bare skal hilse på den ene av mine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig! Så just en unge komme flagrende etter en rottweiler som et slips i vinden her en dag!

Haha, så for meg det du beskrev. Takk for en liten høy latter i hverdagen ^^,

Anonymous poster hash: 3b1da...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...