Gå til innhold

Bryr de fleste kvinner seg egentlig mindre om utseende til partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange sier at kvinner bryr seg mindre om utseende til partner og mer om andre kvaliteter. Slik som forsørgerevne. Alle bryr jo seg, men stemmer det at det er mindre viktig?

Anonymous poster hash: 60f33...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kvinner er like overfladiske.



Anonymous poster hash: f0a59...760
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for meg og mine venninner er utseende på kjæresten viktigere enn for eksempel hva han tjener. Det er veldig viktig. Sikkert en del som ikke bryr seg, men tror nok at de fleste innerst inne vil ha en kjekk og pen fyr. Vi er jo ikke blind akkurat!



Anonymous poster hash: 793ca...5cd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg stemmer det ganske godt. Mye viktigere med personligheten og andre kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg stemmer det ganske godt. Mye viktigere med personligheten og andre kvaliteter.

Så du kunne vært sammen med en du ikke så på som attraktiv?

Anonymous poster hash: 793ca...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel er det mer slik at de fleste har et "minimumskrav" til hvordan han ser ut, og så er det andre ting som gjør at han kan skille seg ut.

Dvs. at en mann ser ok ut, er over en viss høyde og i ok form med bra klesstil, så kan selvtillit, humor, sosiale egenskaper, suksess, status, penger osv. ta seg av resten.

Alle kvinner kikker jo ekstra på en kjekk mann men andre faktorer kan kompensere for at en mann ikke er superkjekk i storre grad enn omvendt.

Alle de vakreste jentene jeg kjenner er i forhold med menn som er litt over middels utseendemessig men ikke like kjekke som de selv er pene. Det er ofte slik at folk blir litt "lurt" til å tro at en mann er kjekkere enn han er, utifra hans utstråling, selvtillit osv.



Anonymous poster hash: d6233...88e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kunne vært sammen med en du ikke så på som attraktiv?

Anonymous poster hash: 793ca...5cd

Vel, spørs så klart på personen, men han trenger ikke å være veldig attraktiv nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg stemmer det bra. jeg bryr meg fint lite om hvordan en mann ser ut. han kan se ut som en gud for alt jeg bryr meg, men er han overfladisk og en drittsekk så forsvinner han fort fra min radar



Anonymous poster hash: cd5bc...663
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å synes noen er attraktive er jo ikke det samme som at de objektivt sett er knallkjekke. Duh.

ALLE vil ha en partner de er tiltrukket av og finner attraktivt. Det er ikke verdt å diskutere.

Poenget er at for kvinner så fungerer tiltrekning litt annerledes. Det er litt "vagere". Det handler mer om en manns utstråling, karisma og hva han får henne til å føle. Hva han utstråler når går inn i et rom.

Veldig mange menn synes de får dårlige eller vage svar dersom de spør kvinner hva de ser etter hos en mann. Det er frustrerende å sitte og lese at alle kvinner "bare vil ha en snill fyr" når du selv ser at mennene med mest status er de som stikker av med damene. Det er ikke fordi kvinner lyver, men fordi mange har problemer med å identifisere de ulike faktorene som gjør en mann attraktiv.

Selvsagt er en veltrent mann mer attraktiv enn en feit mann og en mann med hår mer attraktiv enn en skallet mann (som regel). Men jeg har ofte sett kvinner referere til en mann som "kjekk" når sannheten er at han ikke har noe David Gandy-utseende. Men han er sosialt en vinner, en som andre menn ser opp til han, er intelligent, har god holdning, selvsikker og kul. Og utseendet som egentlig bare er "moderat" glir over i "heit".

Så kvinners versjon av "en jeg finner attraktiv" er rett og slett en de (vi) vil ha sex med og det er mange faktorer som spiller inn.

For menn går det litt mer direkte på fysikken. Selvsagt spiller kroppspråk og femininitet en rolle, men eller er det et pent og symmetrisk ansikt, slank kropp med former, flott hår, lange ben osv.



Anonymous poster hash: d6233...88e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å synes noen er attraktive er jo ikke det samme som at de objektivt sett er knallkjekke. Duh.

ALLE vil ha en partner de er tiltrukket av og finner attraktivt. Det er ikke verdt å diskutere.

Poenget er at for kvinner så fungerer tiltrekning litt annerledes. Det er litt "vagere". Det handler mer om en manns utstråling, karisma og hva han får henne til å føle. Hva han utstråler når går inn i et rom.

Veldig mange menn synes de får dårlige eller vage svar dersom de spør kvinner hva de ser etter hos en mann. Det er frustrerende å sitte og lese at alle kvinner "bare vil ha en snill fyr" når du selv ser at mennene med mest status er de som stikker av med damene. Det er ikke fordi kvinner lyver, men fordi mange har problemer med å identifisere de ulike faktorene som gjør en mann attraktiv.

Selvsagt er en veltrent mann mer attraktiv enn en feit mann og en mann med hår mer attraktiv enn en skallet mann (som regel). Men jeg har ofte sett kvinner referere til en mann som "kjekk" når sannheten er at han ikke har noe David Gandy-utseende. Men han er sosialt en vinner, en som andre menn ser opp til han, er intelligent, har god holdning, selvsikker og kul. Og utseendet som egentlig bare er "moderat" glir over i "heit".

Så kvinners versjon av "en jeg finner attraktiv" er rett og slett en de (vi) vil ha sex med og det er mange faktorer som spiller inn.

For menn går det litt mer direkte på fysikken. Selvsagt spiller kroppspråk og femininitet en rolle, men eller er det et pent og symmetrisk ansikt, slank kropp med former, flott hår, lange ben osv.

Anonymous poster hash: d6233...88e

Hva med de som liker en tynn kropp uten former? Hva med de som liker runde kvinner? Og du skriver "lange bein", hva med alle de som foretrekker små jenter? Nøyaktig hva er et pent ansikt? Skjønnhet er subjektivt. Du sitter ikke med fasiten på hva menn liker, menn er forskjellig de også.

Anonymous poster hash: 0c7e1...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke bare bli enige om at alle har ulike preferanser når det kommer til å finne en mann? eller mannfolk om å finne ei dame? drittsekker vil det alltid finnes



Anonymous poster hash: cd5bc...663
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som liker en tynn kropp uten former? Hva med de som liker runde kvinner? Og du skriver "lange bein", hva med alle de som foretrekker små jenter? Nøyaktig hva er et pent ansikt? Skjønnhet er subjektivt. Du sitter ikke med fasiten på hva menn liker, menn er forskjellig de også.

Anonymous poster hash: 0c7e1...ea7

Neida menns smak varierer, poenget var at de er mer direkte visuelle. Ikke heng deg opp i akkurat detaljene.

Anonymous poster hash: d6233...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye det samme som for meg ser det ut som. Et utseende er ikke alfa omega, og det er andre kvaliteter som tiltrekker og skiller ut. Jeg tror ikke mange menn kun bryr seg veldig om utseende til partner heller.

Anonymous poster hash: 60f33...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Mange sier at kvinner bryr seg mindre om utseende til partner og mer om andre kvaliteter. Slik som forsørgerevne. Alle bryr jo seg, men stemmer det at det er mindre viktig?

Anonymous poster hash: 60f33...9ec

Ja, for min del betyr personlighet myyye myye mer enn utseendet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier at utseendet ikke betyr noen ting, så tror jeg faktisk ikke noe på det. At personlighet betyr mest er jeg enig i, men for å være i et forhold må man jo også være fysisk tiltrukket av personen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Få se, hva som er viktig:

1. Kjekk (pent utseende)

2. Tjener godt (så han ikke lever på meg men tilføyer oss noe)

3. God selvtillit (det er sjarmerende med menn som har mye selvtillit)

4. Snill og god (mot meg og mine venner i alle fall, men han får gjerne være drittsekk mot folk som fortjener det)

Men viktigst er altså at han er kjekk. Tror det bare er blinde kvinner som ikke bryr seg om hvordan han ser ut (bare han lukter godt :P).



Anonymous poster hash: 86260...9b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...