Gå til innhold

Er (norske) kvinner for selvhøytidelige?


Summers

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest tråden hvor kvinnene klikket i vinkel på trådtittelen "Hvordan får dundra til å leve sunnere" må det spørres om kvinner rett og slett er for selvhøytidelige.

Andre eksempler var kvinner som gråt når de ble klemt i bilringene av kjæresten.

Hvor er kvinnene med selvironi? Godt gift og langt unna KG?

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om halve befolkningen konsekvent har samme negative personlighetstrekk? Nei. Det blir for dumt.

Om enkelte kvinner er altfor sårbare og overfølsomme? Ja, definitivt.



Anonymous poster hash: 2cf52...e17
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har menn for god selvtillit og liten selvinnsikt?

Ref til tråden der en gammel gris ønsker å nedlegge småunger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel ikke om selvhøytidlighet, men om sårbarhet og kommunikasjon i et forhold. Jeg driter i om mannen min sier at jeg har hovne øyne osv. Jeg vet jo at det er slik, så hvis han gidder å kommentere det så er det greit. Jeg er sårbar, men det handler ikke om utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke ann å fortelle kjæresten at hun er feit dersom hun er det.



Anonymous poster hash: 98f24...813
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske damer tåler ingenting. De er sytete, kjeftete og jævlig selvhøytidlige.

DAMER:SKJERP DERE!

Anonymous poster hash: 5c3f2...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kommentere noe alle parter er klar over?

Anonymous poster hash: 288e1...1b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke ann å fortelle kjæresten at hun er feit dersom hun er det.

Anonymous poster hash: 98f24...813

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 5c3f2...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er arrogante mens kvinner er selvkritiske.

Menn har lettere for å distansere seg fra mangler ved dem selv. Og konkluderer oftere med at forhold utenfor dem selv er skyld i problemet, uansett hva det handler om. Generelt tror jeg menn lever en mer behagelig tilværelse med atskillig færre bekymringer enn kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at denne overfølsomheten og evt. uvilligheten til å være ærlig med seg selv som enkelte sliter med, overhodet ikke er unikt, eller mer vanlig, hos norske kvinner.

Jeg har bodd i flere land og har en internasjonal vennekrets og jeg kan si en ting med sikkerhet - dersom man sliter med det motsatte kjønn er det vanlig å legge skylden på egen befolkning og idolisere utlandet.

Dersom du saumfarer diverse klagegrupper blant menn på nett finner du endeløst med amerikanere som hater amerikanske kvinner, australiere som hater australske kvinner - jeg kjenner også franskmenn som nekter å date franske kvinner (da de er "hysteriske"). De fleste idoliserer kvinner fra andre land, skandinaviske deriblant.

Variasjonen innad en befolkning er bredere enn variasjonen mellom befolkninger. Det er irriterende fakter jeg oftere ser hos norske menn enn andre nasjonaliteter, det betyr ikke at jeg ikke vet det er massevis av unntak. Finner du ingen du kan komme overens med i eget land, er du problemet.



Anonymous poster hash: 2cf52...e17
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har menn for god selvtillit og liten selvinnsikt?

Ref til tråden der en gammel gris ønsker å nedlegge småunger.

Og hadde jeg vært kvinne så hadde du kanskje klart å fyre meg opp med et slikt svar:-)

Menn er arrogante mens kvinner er selvkritiske.

Menn har lettere for å distansere seg fra mangler ved dem selv. Og konkluderer oftere med at forhold utenfor dem selv er skyld i problemet, uansett hva det handler om. Generelt tror jeg menn lever en mer behagelig tilværelse med atskillig færre bekymringer enn kvinner.

Ja, men ikke bare får man selv et bedre liv om man klarer å ha litt selvironi, man blir også bedre likt av andre. Det er ingen som mener selvhøytidelighet er en god egenskap.

Dette handler vel ikke om selvhøytidlighet, men om sårbarhet og kommunikasjon i et forhold. Jeg driter i om mannen min sier at jeg har hovne øyne osv. Jeg vet jo at det er slik, så hvis han gidder å kommentere det så er det greit. Jeg er sårbar, men det handler ikke om utseende.

Selvhøytidelighet og sårbarhet er vel to sider av samme sak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og lite selvhøytidelig.



Anonymous poster hash: 5c8e0...8fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Norske damer tåler ingenting. De er sytete, kjeftete og jævlig selvhøytidlige.

DAMER:SKJERP DERE!

Anonymous poster hash: 5c3f2...dd3

Du har personlig erfaring med samtlige norske kvinner?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det at i forrige tråd så fyrte en del menn opp unødvendig om hvor elendig norske damer er, ikke alle men en del som de skrev så dumt. Menn og kvinner er like ille og like bra. Uhyggelige folk finner man like mye blant menn som kvinner. Som en annen skrev over her så tror alle land at gresset er grønnere på den andre siden.

Innimellom så kan alle gjerne gå litt inn i seg selv og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde jeg vært kvinne så hadde du kanskje klart å fyre meg opp med et slikt svar:-)

Ja, men ikke bare får man selv et bedre liv om man klarer å ha litt selvironi, man blir også bedre likt av andre. Det er ingen som mener selvhøytidelighet er en god egenskap.

Selvhøytidelighet og sårbarhet er vel to sider av samme sak?

Men det er ikke selvhøytidelighet du beskriver når ei jente sitter og gråter fordi kjæresten kløp henne i flesket. Det er sårbarhet og sorg og en følelse av å ikke være god nok, det motsatte av å ta seg selv høytidelig faktisk.

Selvtillit henger sammen med testosteron, og derfor har menn/hannkjønn jevnt over høyere tanker om seg, og en helt annen måte å forholde seg til kritikk på. Det er derfor man skal være forsiktig med å kastrere hannhunder, fordi de ofte mister stødigheten og blir nevrotiske og sarte.

Vi er forkjellige, deal With it. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har personlig erfaring med samtlige norske kvinner?

JA!

Anonymous poster hash: 5c3f2...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Er norske kvinner ditt, er norske kvinner datt. Norske kvinner er overlegne blablabla " Oh my..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har personlig erfaring med samtlige norske kvinner?

ikke gi dem oppmerksomhet, det blir verre

Anonymous poster hash: 2cf52...e17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...