Gå til innhold

Kvinner: Burka/Niqab forbud?


AnonymBruker

anonym undersøkelse  

63 stemmer

  1. 1. Synes du Burka/Niqab burde bli forbudt?

    • Ja
      49
    • Nei
      14
    • Vet ikke
      0


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det diskriminerende å påpeke ukultur?

Anonymous poster hash: 5c817...584

Du må gjerne påpeke den. Men når du gjør det med din egen ukultur som brekkstang, mister du desverre all troverdighet og virker bare sur og fordomsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan du gjerne, for nå ble det tydelig at du smører tykt på og hevder ting som ikke stemmer. :filer:

Dere (sosialister) fornekter dere ikke, det ligger ikke langt inne å beskylde meningsmotstandere for løgn.

Barn fra Gujarat i Pakistan kler seg aldri i fotsid saudi-abaya. Det er det sunni-muslimske jenter fra Somalia som gjør...

Jenter fra Pakistan går tradisjonelt i salwar kameez med dupatta دوپٹا‎ fra den ene skulderen til den andre, og ikke hijab.

Greit å melde seg ut da, når man påstår ting som ikke kan være tilfellet...

Martine-1337 har aldri påstått at de kler seg i fotsid saudi-abaya.

Har vært i kontakt med henne privat, og det hun mener er en variant av KHIMAR som i dette tilfelle dekker hodet og overkroppen inkl. ermene.

Jeg bor i samme nabolag som henne og tilhører samme idrettslag der jeg trener ungdom i turn og volleyball.

Ingen av de muslimske jentene som bruker hijab deltar fordi de heller ikke kan iføre seg lagdraktene, det inkluderer også drakter som blir brukt til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere (sosialister) fornekter dere ikke, det ligger ikke langt inne å beskylde meningsmotstandere for løgn.

Martine-1337 har aldri påstått at de kler seg i fotsid saudi-abaya.

Har vært i kontakt med henne privat, og det hun mener er en variant av KHIMAR som i dette tilfelle dekker hodet og overkroppen inkl. ermene.

Jeg bor i samme nabolag som henne og tilhører samme idrettslag der jeg trener ungdom i turn og volleyball.

Ingen av de muslimske jentene som bruker hijab deltar fordi de heller ikke kan iføre seg lagdraktene, det inkluderer også drakter som blir brukt til trening.

Sosialist?

Hvos fikk du det fra?

Jeg vil si det er jentene der du bor som har det sånn hjemme. Det gjelder ikke alle muslimer.

Man kan fint ha på lagdrakt. Man tar på tights og tynn pologenser under.

Man kan også ha turndrakten med lange ermer med den tilhørende tightsen i samme materiale, som får kjøpt i sportsbutikken. Så benytter man et sjal i matchende farge.

Trenere greier fint å få dette til, dersom de er interserrt i å la alle komme og være med og ikke diskriminerer.

På turnlaget her jeg er fra bruker alle jentene draktene med lange ermer, og muslimske jenter har tightsen. Så ha de en hijab i tynt stoff og jentene som ikke er muslimer har sløyfer i samme fargen i håret.

Det er piss og løgn at muslimer nekter barna å spille volleyball.

De spiller som sagt fotball også, med en langermet tskjorte og strømper i passende farge under lagdrakten. Det er ikke noe problem.

Hvis foreldrene snakker med trenere og ikke bor i et nabolag der sånne folk som dere ser skrått på dem og dømmer dem, så går det helt fint for alles vedkommender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg vi kan slutte å avspore og holde oss til temaet.

Og ja, dere konstruerer problemer og snakker på vegne av foreldre som ikke har bedt dere fortelle andre hva de ønsker for sine egne barn.

Det er forresten hyggelig å vite at dere kontakter hverandre privat og baksnakker andre brukere og samkjører historiene deres.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne påpeke den. Men når du gjør det med din egen ukultur som brekkstang, mister du desverre all troverdighet og virker bare sur og fordomsfull.

Og hvilken ukultur er det jeg bruker som "brekkstang"? Så du tillegger meg egenskaper "sur og fordomsfull" som gjør at jeg mister "troverdighet" som igjen gjør meg "diskriminerende"? Poenget med det var?

Anonymous poster hash: 5c817...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig: kvinne med finlandshette

Lovlig: Kvinne med hijab

Anonymous poster hash: d006f...21f

Bilder med kopirett fjernet

Bond, adm

Finlandshette dekker ansiktet. Hijab dekker kun håret og er like lovlig som et vanlig sjal/hårbånd/lue.

Anonymous poster hash: 6745f...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskere burde dekke til ansikt for å puste inn løsemidler. Folk som er bitt av bjørn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er ikke noe problem i mine øyne, men jeg føler meg ikke trygg om jeg møter noen jeg ikke kan se ansiktet til. Å det er samme for meg hva slags plagg som gjør det sånn, eller hvilken hudfarge som gjemmer seg bak, tryggheten min forsvinner helt om alt jeg kan se er øyne eller ingenting..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burka og niqab må forbys når man forbyr finlandshette. Ser ingen grunn til at religiøse plagg som dekker ansiktet skal være lov når andre plagg med samme effekt ikke er lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burka og niqab må forbys når man forbyr finlandshette. Ser ingen grunn til at religiøse plagg som dekker ansiktet skal være lov når andre plagg med samme effekt ikke er lov.

godt poeng :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...