Gå til innhold

Kvinner er mer voldelige mot sin partner enn menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SoccerPlayer

Trengte hjelp?

Å bli slengt i fengsel for vold trengte hun!

Tenk deg litt om. Bytt ut kjønnene i det du har skrevet og se om du da fortsatt vil at en mann som er voldelig mot sin partner skal bli innlagt og "trenger hjelp" fremfor å bli kastet i fengsel.

Anonymous poster hash: ae672...0d2

Hun var psykisk syk så jo hun trengte hjelp. Hadde det vert verre det hun gjorde hadde hun så klart havnet i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Jeg har slått til kjæresten et par ganger ved uhell (f.eks at vi tuller og jeg klemmer meg litt borti ballene hans ved et uhell.. uff)

Om det er mishandlig av min partner at jeg er lei meg av og til noe som alle mennesker er i blant så mishandler jeg nok min kjæreste ja. Og han mishandler da meg når han er lei seg. Men jeg føler ikke akkurat at det er mishandling. Det må være greit å være lei seg noen ganger, og det er i alle fall det for min partner.

Edit: men om jeg skal svare ut i fra hva mishandling egentlig er som da er fysisk eller psykisk (psykisk mishandling kan være å nekte partneren sin å gå ut f.eks) så nei, jeg har aldri mishandlet min partner. Jeg er en veldig rolig og lite voldelig person.

Endret av avocadoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg vil også si at jeg en gang tok opp temaet med en tidligere venninne (altså temaet vold mot menn) og hun og kjæresten som da er mann begynte å le. Var nesten så jeg hadde lyst å vise dem begge at en kvinne kan være voldelig, men slik er jo ikke jeg, så da..

Uansett så ble jeg utrolig kvalm av hele greia. Vold mot menn er selvsagt like alvorlig og trist som vold mot kvinner, og de som ikke skjønner det kan ikke ha så mye mellom øra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Dama mi misshandler meg, mens jeg slåss redelig med hender og føtter, misshandler hun meg med å slåss som en jente, hun biter, lugger og klorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For noe tull.

Gjennom hele historien har mannshelse vært prioritert.

At du føler deg truet av at man setter kvinnehelse litt mer i fokus, er et problem du selv må jobbe med. Du trenger ikke å finne på "nye sykdommer ingen har hørt om" eller andre tullepåstander.

Du behøver heller ikke manipulere prognosene for prostatakreft, eller hvilken oppmerksomhet og behandling dette får.

Det du skriver, vitner bare om enda en sutrer, som føler seg truet av likestillingen.

Om du lurer på det, så er det en mann som skriver dette.

Anonymous poster hash: ffbc2...6ca

bra du skriver at du er mann, for du høres ut som en bitter kjerring. Hvis du ikke har fått med deg at mediabildet fokuserer på kvinnesykdommer foran mannesykdommer så leser du enten ikke aviser eller har tv i huset. Det er det jeg sier, og ikke er jeg truet av likestillingen i det hele tatt. Den tar jeg som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var psykisk syk så jo hun trengte hjelp. Hadde det vert verre det hun gjorde hadde hun så klart havnet i fengsel.

Enhver mann som slår er psykopat, enhver kvinne som slår er psykisk syk og trenger hjelp, er mitt inntrykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver mann som slår er psykopat, enhver kvinne som slår er psykisk syk og trenger hjelp, er mitt inntrykk.

Å være "psykopat" blir jo regnet som en psykisk sykdom så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at denne problemstillingen med at "kvinner er oftere voldeligere enn menn" er noe som blir tatt opp for å påpeke feministers dobbeltmoral. Og i så fall er jeg helt med. Men greia er jo at "menn som slår kvinner" og "kvinner som slår menn" er to problemstillinger som aldri kan bli likestilte. Ikke bare fordi menn er fysisk overlegne kvinner, men også fordi det ligger i mannens natur å sympatisere med - og ta hensyn til - kvinner, rett og slett av ren og skjær egeninteresse. Det er ikke bare de fleste kvinner som reagerer mindre på kvinners vold mot menn (dersom de i det hele tatt reagerer), men også de fleste menn har akkurat det samme forholdet til det (med mindre man er psykopat). Det er noe som ligger dypt innbarket i oss fra naturens side, og vi liker ikke å se kvinner og barn som lider. Derav uttrykket "kvinner og barn først".

Ser det er noen som har påstått tidligere i tråden at f.eks. menns helse alltid har vært prioritert fordi det er menn som har hatt sentrale posisjoner innen for sånne yrker og forskningsområder. Dette er direkte feil. Og det samme ser jeg ofte feminister påstå når det gjelder menn og kvinners generelle maktforhold opp igjennom historien. Det er ikke nødvendigvis sånn at når menn har sittet i posisjoner som på papiret gir inntrykk av at menn har hatt mye makt, så har man overkjørt kvinner og ikke tatt hensyn til dem. Tvert imot, det ligger i mannens natur å ta hensyn til kvinner.

Fra naturens side er det nemlig sånn at det er kvinnene som har bært på, ammet og i stor grad oppfostret menns barn. Altså har det alltid vært i menns egen interesse å ta hensyn til -, ha empati for - og til og med la seg styre av kvinner. Alle menn som ikke er psykopater er litt tøffel. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. At menn da har sittet i styre og stell er ikke så relevant som det feminister gjerne vil ha det til, for dere kan banne på at det har sittet flust av kvinner bak kulissene og trukket i tråder. Hadde det ikke vært sånn, ville suffragettene heller aldri ha blitt noen politisk kraft å regne med.

Det er dette som er den store tankefeilen hos feminister. De er sykelig opptatt av å peke på menns privilegier, både nå og opp igjennom historien, men de er aldri villige til å eksaminere sine egne privilegier og ta dem med i det totale regnestykket. Hadde det f.eks. vært menn som ble gravide, kan dere banne på at feminister for lengst hadde krevd en juridisk 50/50-fordeling mellom mannen og kvinnen i spørsmålet om man skulle få lov til å ta abort eller ei. Og menn ville omsider ha gitt etter for det, av hensyn til kvinner. Fordi menn er tøffler.

Endret av evnukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Kvinners mishandling har større omfang enn menns når det gjelder de mildeste formene for vold: furting, nekter å snakke, kjefting og brøling, ydmyking og utskjelling, trosse partneren, marsjere ut, si at partneren er stygg eller dum osv"

Oppdaget nettopp at jeg er historiens verste voldskvinne.

Når jeg blir forbanna av en annen verden, blir jeg stille og går min vei.



Anonymous poster hash: d42a9...a50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Enhver mann som slår er psykopat, enhver kvinne som slår er psykisk syk og trenger hjelp, er mitt inntrykk.

en psykopat er da psykisk syk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig å gjøre alle bevisst på hva som faktisk er "vold", "misbruk" og "voldtekt". Disse tre ordene er ganske alvorlige, og det er veldig sårende å få de rettet mot seg når man faktisk ikke er klar over at man utsetter partneren for noe de ikke synes er greit.

Jeg synes ikke det er greit å "lide i stillhet" for så å komme lenge etterpå med anklager om vold til noen som faktisk ikke var klar over at adferden deres var så ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...