Gå til innhold

Norge suger når det gjelder absolutt alt, utenom ett område


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og det er at vi har noen velferdsordninger og penger (som de stjeler nesten alt av i skatt). På alle andre områder er det jævlig å bo her. Noen som er enig? Noen andre som har lyst å flytte?



Anonymous poster hash: 596cf...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er glad for at vi slipper å prute her.



Anonymous poster hash: d8266...1cf
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du i det minste må gi noen eksempler på "alle de andre" tilfellene hvor det er helt jævlig å bo her.

Skatt balanseres ut ved at vi tjener mest i hele verden omtrent, så så galt er det ikke. Prøv å bo i England med engelsk lønn, så vil du se at skatten rammer folk hardere der enn her i Norge.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flytt til utlandet du, og velkommen tilbake om en par år. Lover du vil lengte tilbake. Hvor vil du flytte forresten? Og hvilke regler skal du bruke? Og sørg for å få all slags vaksiner osv slik at du ikke må på sykehus...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg bor i Norge jeg.

Der vi har sykehus som fungerer,og jeg slipper å bli ruinert om jeg blir syk.

Jeg er glad jeg fikk gå på skole,og ha like rettigeter som menn.

Jeg er glad jeg bor i et land som ikke praktiserer dødsstraff.

Jeg er glad jeg bor i et land som ikke er i krig,der vi har et demokrati.

Jeg er takknemlig for alt jeg har og betaler min skatt med glede!



Anonymous poster hash: 8a532...121
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å betale skatt, egentlig. Rundt 40% av skatten min går til sosial beskyttelse, så hvis jeg faller ut eller noe skjer så må jeg i hvert fall ikke bo på gata.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet skal være, hva er det jeg, en kar i vertfall, har i dette landet? Jeg spør, hva?



Anonymous poster hash: 596cf...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hue ut av ræva og forstå hvor heldig du er som er født i Norge. Hvis du mener det er verre å bo her enn i andre land, bør du begynne å se litt på Dagsrevyen.



Anonymous poster hash: 3f49f...701
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hue ut av ræva og forstå hvor heldig du er som er født i Norge. Hvis du mener det er verre å bo her enn i andre land, bør du begynne å se litt på Dagsrevyen.

Anonymous poster hash: 3f49f...701

Ja, ja. Vi bor i et land uten indre uro. Men samtidig er jo det så mye mobbing, jævelskap osv. Helsevesenet er godt å ha, det samme med skole og slikt. Det er absolutt sant. Men dette har de jo i de fleste vestlige land, eller statlig sponset forsikring. Nei, det er nok mange fordeler ved å slippe å bo i Norge tror jeg, spesielt når det kommer til det sosiale.

Anonymous poster hash: 596cf...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er så høye lønninger her at jeg blir nødt til å bo her og spare noen år til. Kan ikke bare flytte til utlandet uten en god formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Vi bor i et land uten indre uro. Men samtidig er jo det så mye mobbing, jævelskap osv. Helsevesenet er godt å ha, det samme med skole og slikt. Det er absolutt sant. Men dette har de jo i de fleste vestlige land, eller statlig sponset forsikring. Nei, det er nok mange fordeler ved å slippe å bo i Norge tror jeg, spesielt når det kommer til det sosiale.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Alt det du klager på, det finnes i alle andre land også.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad jeg betaler skatt slik at jeg slipper å punge ut med 1,2 mill om jeg trenger en levertransplantasjon f.eks. Er ikke alle som har så mye penger, og er derfor glad at jeg gir etter evne og får etter behov. Jeg skal operere om under 1 mnd, og hadde nok ikke hatt penger til å betale for den operasjonen som jeg trenger for å kunne få økt livskvaliteten min om jeg ikke hadde fått den. Er også glad for at jeg fikk gå på skole som alle andre, noe min mor ikke hadde hatt råd til om vi ikke fikk det gratis.



Anonymous poster hash: 43c75...892
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Vi bor i et land uten indre uro. Men samtidig er jo det så mye mobbing, jævelskap osv. Helsevesenet er godt å ha, det samme med skole og slikt. Det er absolutt sant. Men dette har de jo i de fleste vestlige land, eller statlig sponset forsikring. Nei, det er nok mange fordeler ved å slippe å bo i Norge tror jeg, spesielt når det kommer til det sosiale.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Norge er det beste landet å bo i. Er en grunn til det. Du må ikke tro det er mindre mobbing i f.eks USA.

Anonymous poster hash: 43c75...892

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du synes Norge er så jævlig,hvilket land er bedre da?



Anonymous poster hash: 8a532...121
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men om du synes Norge er så jævlig,hvilket land er bedre da?

Anonymous poster hash: 8a532...121

Storbritannia, Tyskland, Sveits osv. :) Sveits virker spesielt bra.

Anonymous poster hash: 596cf...423

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det du klager på, det finnes i alle andre land også.

Nei, sånn sosial sett er det mange forskjeller. F.eks. familie, det at en ikke skal ta igjen og mye annet. Det er plenty som ikke er bra. Og som jeg kunne tjent på i veldig høy grad på å flytte. Greitt vi tjener mye, men veldig mye blir tatt i skatt. Så PPP er ikke høyere enn i f.eks. USA. Men tror ikke jeg kan reise dit i første omgang, om jeg ikke har noen muligheter for å komme meg inn.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. Storbritannia ja. De ligger på toppen over graviditet blant tenåringer.Bare for å nevne noe..

Tror du finner grums i alle land jeg. Men for all del flytt om du ikke setter pris på de godene du har her:)



Anonymous poster hash: 8a532...121
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er så høye lønninger her at jeg blir nødt til å bo her og spare noen år til. Kan ikke bare flytte til utlandet uten en god formue.

Litt enig i den. Kanskje best å skumme litt fløten før en reiser ;)

Anonymous poster hash: 596cf...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...