Gå til innhold

Dere som tar lett på abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dalma

Så ondskapsfult

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Oh yes. Jeg skal le høyt mens de drar fosteret ut av fitta mi, kalle det Hitler 2 og lage fanpage på facebook, og deretter ofre blodklumpen til Odin.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte av oss bryr oss faktisk ikke :/ sorry. har aldri tatt abort og beskytter både med piller og kondom, men om jeg blir gravid nå tar jeg abort og jeg kommer ikke til å tenke meg om engang.

Jeg kommer også selv til å ta abort om det nå hadde blitt sånn at jeg hadde blitt gravid med han jeg hadde sex med forrige helg. Kunne aldri fått barn med en som jeg ikke var i et forhold med.

Går selv på p-piller, men har blitt gravid til tross for det før så vet det kan skje igjen, selv om jeg nå er enda sikrere siden p-pillene jeg går på er enda sterkere enn de jeg gikk på tidligere.

Jeg tenker i alle fall på barnets beste i forhold til disse hysteriske motstanderne av abort, og barnets beste er ikke å bli født inn i et liv med en fattig student som mor og en far som ikke ville ha noe med barnet å gjøre eventuelt. Da hadde jo alternativet vært fosterhjem, og de som vokser opp i fosterhjem har mye dårligere utsikter enn de som ikke gjør det. Jeg kommer til å få barn når jeg er ferdigutdannet og har god økonomi, men nå kan jeg rett og slett ikke ta meg av noe barn.

Anonymous poster hash: 743af...e33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og innlegg har blitt slettet som ledd i ryddingen,

ninuska_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes. Jeg skal le høyt mens de drar fosteret ut av fitta mi, kalle det Hitler 2 og lage fanpage på facebook, og deretter ofre blodklumpen til Odin.

For en ufyselig kommentar..

Anonymous poster hash: 6858f...d06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du da mener at kroppen ikke er en drapsmaskin siden den aborterer på egenhånd også, så kan du heller da ikke synes at abort generelt er drap. Et foster som kroppen aborterer selv er like mye et foster som blir abortert ved medisinsk eller kirurgisk hjelp. Embryoet/fosteret dør altså like mye når det blir abortert uansett om det er kroppen selv som gjør det eller det gjøres ved hjelp.

Anonymous poster hash: 743af...e33

Forskjellen er at abortene kroppen gjør selv er på foster som sannsynligvis ikke hadde vert levedyktig utenfor livmoren. Aborten du gjør en på levedyktige foster.

Anonymous poster hash: 07773...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at abortene kroppen gjør selv er på foster som sannsynligvis ikke hadde vert levedyktig utenfor livmoren. Aborten du gjør en på levedyktige foster.

Anonymous poster hash: 07773...cd8

Grunnen til spontanaborter er ikke kjent. Det er jo en vakker tanke at kroppen kan diagnostisere et ikke levedyktig foster, men så vidt jeg vidt jeg vet så er det ingen som har klart å påpeke en slik mekanisme.

Sier du at det er greit hvis kroppen selv skiller på hva som skal leve og dø, helt ubevisst, mens det er galt om moren tar det samme valget?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere hva som er rødt og kryper oppover låret??

Abort med hjemlengsel!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke troll når man er imot mord

Ts jeg er enig. Abort er mord

Det må være fælt å leve i et land som i deres øyne har legalisert mord, og med så mange medborgere som er mordere.

Det må vel være bedre da å flytte til et land som har en lovgivning som sammenfaller med deres verdisyn? Det er dessverre mange av dem.

Anonymous poster hash: 08cb4...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er kommet for å bli, det er en lovbestemt rett frem til uke 12. Men det er helt vanvittig at det ikke finnes prevensjon som er 100 % sikkert. Jeg har selv blitt gravid med innlagt hormonspiral og det er det mest grusomme valget jeg noensinne har måttet ta i hele mitt liv. Men jeg har allerede tre barn og en alvorlig syk mann, og jeg måtte velge familien jeg allerede har og som jeg allerede sliter med å holde over vannet økonomisk sett. Jeg må leve med abortvalget mitt til jeg dør, men jeg ville ha valgt det samme igjen. Selv om mannen min nå er for syk til at det skulle være aktuelt igjen...

Dere abortmotstandere snakker som om kvinner nyter å ta abort, dere er faen meg ikke riktig navla!



Anonymous poster hash: cbf59...74e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som tar lett på abort. For en stund siden leste jeg om ei her som hadde tatt 3 aborter, hun tålte ikke prevensjon påsto hun og hun kunne ikke sterilisere seg av ymse årsaker. Og hun ønsket ikke barn, . Det er å ikke bry seg å ta lett på det.

Anonymous poster hash: 378ed...7ad

To ordtak til deg, som du vil få stor nytte av:

Flertallsformen av "anekdote" er IKKE "bevis".

Hvis du stabler kuruker oppå hverandre, så vil de ikke på noe tidspunkt transformeres til en gullbarre.

De er som du ser beslektet, så har kan du velge hvor folkelig du vil være når du konstaterer at bare fordi man kan finne ett eksempel på ett eller annet, så betyr ikke det at det eksemplet er representativt.

Det er vel ingen tvil om at det finnes enkelte som mener at abort er en lettvint løsning. Men det er ikke noe flertall, og grunnen til at vi VET det med 100% sikkerhet er at etter at vi fikk selvbestemt abort for førti år siden, så har ikke abortratene endret seg nevneverdig.

Det har altså ikke vært noen massiv økning av aborter, som man skulle sett, dersom det var en utstrakt holdning at abort er lettvint og noe man kan gjøre som et alternativ til prevensjon.

Endret av Mann 42
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Winza

Det må være fælt å leve i et land som i deres øyne har legalisert mord, og med så mange medborgere som er mordere.

Det må vel være bedre da å flytte til et land som har en lovgivning som sammenfaller med deres verdisyn? Det er dessverre mange av dem.

Anonymous poster hash: 08cb4...066

Vet ikke helt hva du prøvde å poengtere men jeg syns at når folk er usiktsom nok til å bli gravid så burde dem stå til ansvar for det, det er tross alt et levende menneske som ligger inni der som har rett til å leve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar abort fordi dere ikke fikk igjen på skatten, fordi forholdet til mannen er usikkert, fordi dere ikke føler dere klare mentalt, fordi dere ønsker å feste mer og "leve livet" før dere får barn, fordi dere ønsker å ta en lang utdanning uten å måtte ta vare på et barn eller lignende:

Skjønner dere at det er et barn i magen?

Skjønner dere at vitenskapen støtter opp under det faktumet?

Skjønner dere at det ike er riktig, uansett hvor mye andre forsøker å rasjonalisere det ved å dikte opp forklaringer på hvordan naturen og vitenskapen er?

Du er mamma, det er en unge i magen din. Du har ikke, selvom norsk lov (som forresten ikke er verdt noenting i det store og det hele) sier at du har rett, til å drepe andre mennesker, uansett hvor smarte de er eller uansett hvilket utviklingsstadie de er på i livet.

Du kan overbevise deg selv om at du ikke har gjort noe galt, vedå rasjonalisere og fantasere, du kan klare det! Tusenvis av andre gjør det, hver dag. Det går helt fint an.

Men jeg håper det en dag går opp for deg hva du egentlig har gjort, at du ligger der som gammelt menneske og virkelig angrer! Mye for din egen del. Du er vel ikke egentlig ond, bare forvirret og hjernevasket, eller hva?

Som sagt: håper du en dag angrer. Hvis ikke er du vel fortapt.

Anonymous poster hash: ba001...0bb

Jeg leste et blogginnlegg for en stund siden der en dame fortalte om aborten sin. Hun var nødt til det fordi helsen hennes ikke var god nok til å bære fram et barn og det var veldig tungt for henne. Vær så snill å ikke døm kvinner som tar abort. De aller fleste av dem har det svært tungt både under og etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et blogginnlegg for en stund siden der en dame fortalte om aborten sin. Hun var nødt til det fordi helsen hennes ikke var god nok til å bære fram et barn og det var veldig tungt for henne. Vær så snill å ikke døm kvinner som tar abort. De aller fleste av dem har det svært tungt både under og etterpå.

Det er ikke en unnskyldning, er man syk ofrer man heller livet sitt for barnet, det gjør et skikkelig menneske

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en unnskyldning, er man syk ofrer man heller livet sitt for barnet, det gjør et skikkelig menneske

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Ok. Jeg ser hva du sier, men denne dama fikk svangerskapsforgiftning og måtte avbryte graviditeten. Ellers hadde hun og barnet vært døde, så for å gjøre det enkelt:

Barnet hadde dødd uansett.

Jeg tror du burde lese blogginnlegget før du dømmer noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg ser hva du sier, men denne dama fikk svangerskapsforgiftning og måtte avbryte graviditeten. Ellers hadde hun og barnet vært døde, så for å gjøre det enkelt:

Barnet hadde dødd uansett.

Jeg tror du burde lese blogginnlegget før du dømmer noen

Hvordan skal jeg kunne vite hvilken blogg og hvor hen innlegget er? No offence

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg kunne vite hvilken blogg og hvor hen innlegget er? No offence

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Søk det opp på Google. Jeg husker ikke hva bloggen het

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forskjellen er at abortene kroppen gjør selv er på foster som sannsynligvis ikke hadde vert levedyktig utenfor livmoren. Aborten du gjør en på levedyktige foster.

Anonymous poster hash: 07773...cd8

Like ofte er det morens kropp som ikke er i stand til å holde på et foster (muskelknuter i/på livmoren er et eksempel). Skal man nekte disse kvinnene å prøve å få barn siden de risikerer å drepe flere friske fostre før det klaffer?

De aller fleste som velger abort har tenkt lenge og godt i gjennom avgjørelsen og svært få tar lett på det. Før Ts og andre sneversynte forumtroll skjønner det bør de holde seg unna abortdebatten.

Anonymous poster hash: c0b28...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk det opp på Google. Jeg husker ikke hva bloggen het

Men hva er det jeg skal søke på google? Om man skriver helt settninger på google får man veldig lite

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en unnskyldning, er man syk ofrer man heller livet sitt for barnet, det gjør et skikkelig menneske Anonymous poster hash: 6858f...d06

Ofrer heller livet for barnet... Eller fosteret tenker jeg vi sier. Noen gjør det, det fører til et morløst barn.

Hvilket valg som er riktig er nok ganske idividuellt.

Men din antydning om at kvinner som ikke ofrer livet for et foster ikke er skikkelige mennesker, er bare kvalm.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofrer heller livet for barnet... Eller fosteret tenker jeg vi sier. Noen gjør det, det fører til et morløst barn.

Hvilket valg som er riktig er nok ganske idividuellt.

Men din antydning om at kvinner som ikke ofrer livet for et foster ikke er skikkelige mennesker, er bare kvalm.

Nei, en baby har flere år å leve enn mora så da har vi flere mennesker som lever lengre. Smak og behag

Anonymous poster hash: 6858f...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...