Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er folk som sier dem ville tatt abort om fosteret ble stadfestet med downs. Det er mord og dere som gjør slik burde skamme dere!



Anonymous poster hash: 8d718...358
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke på abort som mord nei. Du gjør jo tydeligvis det, men det er nå din mening. Jeg kommer aldri til å skamme meg for å ha tatt et valg som handler om mitt liv og min fremtid bare fordi andre som ikke kan sette seg inn i situasjonen velger å være en dommer.



Anonymous poster hash: db3dd...669
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir handlingen verre av å klassifisere det som mord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan mord ses på som abort?



Anonymous poster hash: f3b02...24e
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mord som bare det, loven kan slikke meg bak, loven er noe dritt, samme er erna...



Anonymous poster hash: 8d718...358
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Nei. Jeg ser ikke på abort som mord, og jeg skammer meg heller ikke.

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså mord og abort er det samme. Forskjellen er bare når det skjer.

"Et ufødt barn ble abortert" betyr det samme som "Et ufødt barn ble myrdet"
"En gammel mann ble myrdet" betyr det samme som "En gammel mann ble abortert"

Et mord er på en måte det samme som en sen abort.



Anonymous poster hash: f3b02...24e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal quote innlegg jeg postet på en annen tråd

Å ta abort er egoistisk, det betyr at du bare tenker på deg selv og er en morder, shame on you..



Anonymous poster hash: b529f...59b



Anonymous poster hash: 8d718...358
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva med spontanaborter, hva er det da? Selvmord da eller?

Det eller djevelens virke.

Anonymous poster hash: f3b02...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan vel kalle det et mord, om man ser på definisjonen av ordet, men av samme grunn som at jeg syns det burde være lovlig med aktiv dødshjelp, syns jeg det burde være lov med abort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Man kan vel kalle det et mord, om man ser på definisjonen av ordet, men av samme grunn som at jeg syns det burde være lovlig med aktiv dødshjelp, syns jeg det burde være lov med abort.

Kan du si meg hvilken tråd det innlegget er fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel kalle det et mord, om man ser på definisjonen av ordet, men av samme grunn som at jeg syns det burde være lovlig med aktiv dødshjelp, syns jeg det burde være lov med abort.

Men ved aktiv dødshjelp bestemmer man over sitt eget liv, mens ved abort er det en annens liv man bestemmer over

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er abort. Men hva med noen utenfor mammans kropp får fosteret til å dø mot morens vilje. De blir heller ikke prøvd for mord. Men la oss si at for eksempel en gal eks knivstikker den gravide mens hun er 8 mnd på vei, eller en bilfører kjører i fylla, kræsjer og babyen dør grunner morkakeløsning. Hva da? Burde ikke det være straffbart å drepe fostre mot den gravides vilje?

Og dersom man svarer ja på det, er det da ikke forståelig at noen anser frivillig abort som galt også?

For å ha ting på det rene, så syns jeg ikke abort er mord. Leit og trist og alt det der, men altså ikke mord.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si meg hvilken tråd det innlegget er fra?

Denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=824457#entry14196471

Men ved aktiv dødshjelp bestemmer man over sitt eget liv, mens ved abort er det en annens liv man bestemmer over

Et foster som er i stadiet innenfor de ukene hvor man har lov til å ta abort, er ikke noe mer enn potensiale for å bli en person, men det er ikke en person enda, fordi delene som trengs ikke har kommet. Sammenligner man en abort med drapet på et en fult utviklet person, blir det på samme nivå som å sammenligne bruken av prevensjon, eller det å ikke bli gravid under eggløsning, med å drepe en ferdig utviklet person... Alle tingene har potensialer til å bli en person, men det er ikke noen bevissthet der, og det er bevisstheten som definerer personen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=824457#entry14196471

Et foster som er i stadiet innenfor de ukene hvor man har lov til å ta abort, er ikke noe mer enn potensiale for å bli en person, men det er ikke en person enda, fordi delene som trengs ikke har kommet. Sammenligner man en abort med drapet på et en fult utviklet person, blir det på samme nivå som å sammenligne bruken av prevensjon, eller det å ikke bli gravid under eggløsning, med å drepe en ferdig utviklet person... Alle tingene har potensialer til å bli en person, men det er ikke noen bevissthet der, og det er bevisstheten som definerer personen.

Jeg mente den i signaturen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente den i signaturen din:)

Den er sletta for lenge siden, fordi den brøyt så mange regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...