Gå til innhold

E-111 skjema - viktig?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Reiser til utlandet i morgen, og kom først nå på dette med E-111 skjema. På Navs sider står det at det er rundt 10 dagers leveringstid, noe som selvfølgelig gjør at jeg ikke får kortet i tide.. Er det krise? Har reiseforsikring...Hvilke evt. problemer kan dette føre til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_:o)

På NAV sine sider står det mye info, bla dette:

Hva skjer hvis jeg glemmer å ta med meg kortet, eller hvis jeg ikke har Europeisk helsetrygdkort?

Du risikerer å måtte betale selv i første omgang (dersom du ikke har forsikring som dekker utgiftene). Da kan du ta med deg regninger og kvitteringer hjem til Norge. NAV Helsetjenesteforvaltning hjelper deg med å få dekket det du har krav på.

Så i verste fall må du betale for behandlingen selv, men du får det tilbake i etterkant. Forsikring er greit å ha uansett, vet ikke hva din dekker, men kan jo hende du også med denne må legge ut selv i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte mitt e-111 skjema da jeg skulle ut på tur for et par måneder siden, og havnet jo da selvfølgelig på sykehus i Latvia med matforgiftning;) Måtte betale selv, men har fått tilbake i ettertid. Men nå skal det jo sies at det var et ekstremt billig sykehusopphold sett med norske øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...