Gå til innhold

Smalt opp bildøra rett i nabobilen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter på fem år hadde det travelt og glemte seg vekk, klarte å smelle bildøra rett i bildøra til bilen på siden. Jeg tok bilde, det kom en rar bulk og lakken ble ødelagt. Vil tippe den ble 10cm lang og 5mm på det bredeste. Dybden er rundt 2mm på det dypeste. Dette var på et kjøpesenter, så la igjen en lapp hvor det stod mitt navn og tlf nr. Typisk at det skulle skje i påsketider og mitt forsikringsselskap ikke er åpent før til tirsdag igjen. Vedkommende har ikke ringt eller sendt melding og det er flere timer siden og bilen har kjørt hjem.
Hørte at det kan dekkes på innboforsikring stemmer dette? Eller så har jeg delkasko og kun den bonusen man starter opp da jeg kjøpt min bil i år.



Anonymous poster hash: 78f34...105
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det dekkes ikke på innboforsikring. Du må bruke bilfoirsikringen.

Anonymous poster hash: 4d7b3...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at det er beundringsverdig at du la igjen en lapp :) Ikke alle som gjør det lenger.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se! Husker en gang at jeg rygget inn i en annen bil, og da sa føreren av den andre bilen at det mest sannsynlig kom til å gå på hans forsikring. Hørte aldri noe mer fra han. Men jeg kjenner ikke til reglene, så kan ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsforsikringen din skal dekke sånt (kasko er jo for skader på egen bil). Men forsikringspremien kommer nok til å gå opp om du bruker forsikringen til å dekke det.

Hurra for folk som er ærlige nok til å legge igjen lapp :D Hadde det vært min bil du skadet hadde jeg nok gitt faen, da den er for gammel til at det er noe verditap uansett. Men jeg ville uansett tatt kontakt med deg for å takke for at du sa fra. Er det mulighet for at lappen kan ha falt av? Tok du reg.nr. på bilen?



Anonymous poster hash: 7ce53...13d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å skrive ned skiltnummer, tok bare bilde av skaden. Følte meg passe dum der jeg stod og så på skaden så ville bare forte meg vekk. Den lappen hang godt fast under vindusviskeren, så den kan ikke ha fløyet av, var vindstille også her. Dette var en nyere bil fra midten av 2000 tallet, vil tippe rundt 05/06. Kan værer nyere også, men det var sånn normale bruksskader slik at man kunne se den var noen år. Så får vente å se hva som skjer :)



Anonymous poster hash: 78f34...105
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte at det kan dekkes på innboforsikring stemmer dette? Eller så har jeg delkasko og kun den bonusen man starter opp da jeg kjøpt min bil i år.

Anonymous poster hash: 78f34...105

Innboforsikringen gjennom fagforening dekker skader du eller dine barn påfører andres eiendom (bil), dersom dere er er uheldige, men ikke der bil er involvert. Da er det bilforsikringen som dekker skaden.

Anonymous poster hash: 831b6...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bürde tatt nr på bilen. Du kan spore opp eieren selv da. Ikke alle som ser at noen har lagt en lapp på vinduet og andre kan og ha fjernet denne. Jeg var vitne på et kjøpesenter der en annen kjørte i en bil. Tok nr på bil da den som gjorde det ikke skjønte problemet. De ropte opp eier av skadet bil og fikk nr til meg og en annen som var vitne til det. Han som var skyld i dette hadde selv et lass med bulker i bilen sin så dette var nok ikke en uvant situasjon for vedkommende.



Anonymous poster hash: 90195...0f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det må jeg si var imponerende at du la igjen en lapp. Men ikke for og være frekk eller noe sånn som det er på min bil så har jeg barnesikring på både vinduene og dørene bak.



Anonymous poster hash: c74f8...ec8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...