Gå til innhold

Holder på med lappen!


Osislove

Anbefalte innlegg

Hvordan ser man på turtallet at man må gire? Hvor bør turtallet ligge liksom? :sjenert:

Anonymous poster hash: 550e9...622

Det her er sånn du må føle deg fram. Om du allerede er for virret av bilkjøringen vil du ikke gjøre det enda verre og miste mer fokus ved å se på turtallsmåleren.

Du merker selv på bilen at ruser det for mye, motoren jobber hardt, så girer du opp. Og girer ned i motsatt fall.

Anonymous poster hash: 648f8...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Hvordan ser man på turtallet at man må gire? Hvor bør turtallet ligge liksom? :sjenert:

Anonymous poster hash: 550e9...622

Etterhvert så lærer du deg å høre det på bilen når det trengs å gire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen høres sinna ut så må du gire lærte kjørelæreren min meg.

Jeg sa alltid " nå er bilen er sur på meg" når jeg hadde feil gir, så han bare fikk meg til å forstå det at når bilen høres sur ut, så må du gire. Og det funker bra for min del, sleit ikke med giring etter det. :fnise:

Endret av Lech
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut med en bil hvor du må ned til 1. med mindre du stopper helt. I allefall en kjøreskolebil! Det blir jo strengt tatt feillæring.

Uansett, min kjørelærer snakket alltid om at jeg måtte bremse ned tidlig for å gi meg selv tid til giring og vurdering. Ja, som nybegynner så bruker man lengre tid enn andre i kryss og rundkjøringer, og det er viktig, nettopp fordi en nybegynner har så mye å tenke på og konsentrerer seg om. En erfaren sjåfør kan konsentrere seg om trafikken hele tiden, og trenger ikke å tenke på gir, pedaler og fart, for det gjør han automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...