Gå til innhold

Si meg, er det så innnmaari vanskelig


Melkebarten

Anbefalte innlegg

og bruke blinklyset når du skal enten svinge av, eller du skal inn på en vei? Samme gjelder forsåvidt i rundkjøringer.

Hvorfor er folk så sløve med og bruke det?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under føreropplæring og oppkjøringen så er folk veeeldig flinke med blinklysa. Men når de har fått førerkortet i hånden så er det som peker nese til alt de har lært "blinklys?? haha..dream on suckers.."



Anonymous poster hash: 22ed7...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Irriterer meg nesten like som folk som blinker inn i rundkjøringen. Å, skal du inn der du. Sier du det du, skal du ikke kjøre feil vei i rundkjøringa i dag? Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg nesten like som folk som blinker inn i rundkjøringen. Å, skal du inn der du. Sier du det du, skal du ikke kjøre feil vei i rundkjøringa i dag? Takk for info.

Det hjelper i mange tilfeller det, hvis man skal over halvveis i rundkjøringa.

Anonymous poster hash: 2b1c9...279

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Det hjelper i mange tilfeller det, hvis man skal over halvveis i rundkjøringa.

Anonymous poster hash: 2b1c9...279

Fullstendig unødvendig, da legger man seg i innerste filen i rundkjøringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig unødvendig, da legger man seg i innerste filen i rundkjøringa.

under føreropplæringen min så lærte jeg t jeg skulle blinke inn og ut av en rundkjøring, og det gjør jeg fortsatt 2 år etter, mye lettere for andre og se hvor du skal, samt at jeg slepper og bremse og slite ut bremseklossene unødvendig mye.

Virker på meg som om at folk tror det er kult og ikke bruke blinklys.

Anonymous poster hash: 37855...226

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke folk gidder å irritere seg over at andre blinker inn i rundkjøringer. All tilleggsinformasjon du gir andre trafikanter hvor du skal hen er bra. Uansett.

I Norge blinker jeg inn i rundkjøringer hvis jeg skal gjøre en u-turn. Siden få tar u-turn i rundkjøringer kan mange driste seg til å kjøre inn i rundkjøringen fordi de forventer at jeg skal ut når jeg i realiteten skal helt rundt. Derfor greit å blinke inn helt rundt for å gi andre denne info.



Anonymous poster hash: 22ed7...e6c
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke noe å irritere seg over at folk gir for mye tegn? Ihvertfall her i byen, hvor det er 4 kjøreskoler, blir folk opplært til å blinke seg både inn og ut av rundkjøringer.
Jeg river meg heller i håret av folk som ikke blinker, spesielt når jeg står og venter på å komme meg ut, og så viser det seg at bilen jeg venter på skal inn der jeg står. Funny!



Anonymous poster hash: a1bf4...90c
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Sier ikke at det er mer irriterende med folk som blinker seg inn i rundkjøringen, enn folk som aldri blinker noe sted. Men ja, det irriterer meg. På lik linje med folk som glemmer å slå av blinklyset, kjører med det i mange km på veien så du hvertfall ikke aner hvor de skal. Hva så? Jeg er vel ikke den eneste som irriterer seg over noe andre synes er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig unødvendig, da legger man seg i innerste filen i rundkjøringa.

Det er jo ikke alle rundkjøringer som har flere filer.

Anonymous poster hash: 61bda...973

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Absolutt

Det er jo ikke alle rundkjøringer som har flere filer.

Anonymous poster hash: 61bda...973

Nei, men så lenge man forholder seg til loven om at der påbudt å blinke seg ut av en rundkjøring, trenger du ikke blinke deg inn. Enten skal du da første til høyre og blinker deg ut med en gang, eller så kjører du bare inn i rundkjøringen og blinker når du skal ut.

Endret av Absolutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfixit

Helt enig! Nesten ingen som blinker. Lærte på kjøreskolen at det er frivillig om man blinker inn, men obligatorisk å blinke ut av rundkjøringer.
Dette gjelder jo de som tar lappen i disse dager, så det er mange andre bilister som aldri fikk den leksa.
Syntes det er en del eldre mennesker som ikke har lært seg rundkjøring og ligger i feil fil, kjører rett på uten å vike etc.
Noe jeg kan irritere meg over er folk som blinker etter at de har svingt i f.eks kryss eller inn en vei. Litt for sent liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Man er ikke lovpålagt å blinke inn i rundkjøringer, men absolutt en fordel om du gjør det. Nettopp på grunn av at man bør gi sine medtrafikanter informasjon om hvor en skal. Blinking ut av rundkjøring er derimot lovpålagt.

Personlig blinker jeg alltid både inn og ut. Er ikke alltid like lett å se hvor møtende bil skal, siden en del rundkjøringer er relativt små i dimensjon. Derfor bør man blinke inn hvis du skal lenger enn de to første avkjøringene. Samt blinke ut, når du skal ut av rundkjøringen.

Har også bemerket at en del blinker mens de er tilnærmet ute av rundkjøringen. Da er det for sent. Man skal starte å blinke så tidlig at andre trafikanter kan forberede seg, og eventuelt bremse ned eller kjøre videre. Tar ikke så lang tid å bevege den ene fingeren din over på blinkeren, og sette den på.

Ved å gjøre dette, bidrar du til bedre flyt og trafikkavvikling. Da sparer du både deg selv, og andre for mye tid. Samt at bilen slites mindre (mindre bremsing o.l).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Irriterer meg nesten like som folk som blinker inn i rundkjøringen. Å, skal du inn der du. Sier du det du, skal du ikke kjøre feil vei i rundkjøringa i dag? Takk for info.

Eh? Man skal blinke hvis du skal 3/4 rundt. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...