Gå til innhold

Hva fælt har du gjort mot babyen din?


FrkRose

Anbefalte innlegg

Enig :) Her lærer man vertfall hva en ikke skal gjøre som kommende mor.

Det var ikke det jeg mente, det jeg mente var at slikt skjer, og ikke bare seg selv, men og andre...

Tror du at du kan beskytte barnet ditt fra absolutt alt som er skrevet her? Da kommer du til slite deg hardt ut, vil jeg tro.

Anonym poster: 9bdd8c92fc125725c6cad1f49359f7c3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig :) Her lærer man vertfall hva en ikke skal gjøre som kommende mor.

Dette er jo ikke akkurat ting mødrene her har tatt lett på, ei heller noe de tenkte at kom til/skulle skje. Synes kommentaren din var unødvendig.

Fikk meg noen gode lattere her og fikk kjenne empatien gro :) Når jeg var liten lå jeg under bilen i en time, lekte på gårdsplassen og sklei under. En annen gang ble jeg forlatt foran ei brennende blokk fordi mamma skulle ringe på og få alle sammen ut. Stupte med hodet først uti et basseng når jeg var 2, pappa merket ingenting før søstra mi dro han i shortsen.

Når jeg var 13-15 passet jeg på broren min som var 0 - 3 år, og har hatt mange uhell :P mista han ned fra sofaen, sendte han ned en akebakke der han havna med hodet i snøskavla, satte han fra meg i strandkanten der en bølge fikk han til å rulle noen meter bakover.

Uff, 13-åringer eier ikke morsinstikt:p

Anonym poster: 0faeccc63211705870ef48a550dd56e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne tråden er genial. Er selv en stor kjempekløne, så kommer garantert til å dunke og klippe i ungen min :(

Og som en tidligere nevnte, jeg rygga også utfor trappa da jeg var liten. Beit hull i leppa mi når jeg tryna osv.. Og min bestefar rygga faktisk over min mamma med traktoren da ho var liten uten at ho fikk en skramme. Er utrolig hvor mye unger tåler..

Selv om jeg ikke ville anbefalt å rygge over ungen for å teste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :) Her lærer man vertfall hva en ikke skal gjøre som kommende mor.

Veldig mye av det du leser om her, er ikke ting du kan lese deg bort fra. Uhell skjer. Dessuten vil jeg tro noen av uhellene er ting som ikke ville skjedd om man var uthvilt f.eks. Så jeg tror man kan få en nedtur om man tror man skal gjøre alt perfekt som mor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig god tråd å lese for usikre førstegangsmødre som meg! Jeg har ikke enda fått gjort stort, men så er babyen min bare 7 uker enda.

Det er godt å se at uhell skjer med alle, uansett hvor oppegående de er!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Veldig mye av det du leser om her, er ikke ting du kan lese deg bort fra. Uhell skjer. Dessuten vil jeg tro noen av uhellene er ting som ikke ville skjedd om man var uthvilt f.eks. Så jeg tror man kan få en nedtur om man tror man skal gjøre alt perfekt som mor.

Å dra på glattisen med en barnevogn hadde jeg nok aldri turt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dra på glattisen med en barnevogn hadde jeg nok aldri turt..

Kanskje ikke bevisst, men i norge så er glattisen ofte gjemt under et lag av snø. Vi har også en tendens til å få hardpakka snø som blir like glatt som is. For ikke å glemme hvor jævlig dårlig strødd det er noen plasser, og når de HAR strødd, men at isen har lagt seg oppå grusen. Hvis du skal unngå det så må du rett og slett bare holde deg inne i det halve året vi har vinter..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra på glattisen med en barnevogn hadde jeg nok aldri turt..

Nei, jeg unngikk bevisst et område i vinter, hvor jeg visste det var lite eller ingen strøing når det var islagt. Jeg gikk da en liten omvei rundt. Men så kan man plutselig befinne seg et sted hvor det er et lite parti med glatt is. Eller man skjønner ikke hvor glatt det var før man plutselig er halvveis over en parkeringsplass f.eks, og det ikke er noen annen utvei enn å fortsette.

For de fleste er det ikke noe alternativ å holde seg innendørs hele vinteren.

Jeg sier ikke at det ikke er lurt å tenke på slike ting på forhånd, og sånn sett kan det være lurt å lese en tråd som dette. Men det blir en enorm bør å bære hvis man oppriktig tror at man aldri skal gjøre noe som kan skade barnet.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, som de fleste andre, klipt fingertupp med neglesaks

Jeg har klipt i øret med saks ved hårklipp

Minsten stupte over armlenet på sofaen, og landet naturligvis med hodet først i gulvet. Jeg så bare føttene som forsvant...

Jeg har klemt hud med trykkknapper og sykkelhjelm

Jeg har glemt å feste bilselen (men ungen var tre år, så han sa ifra selv etter noen meter)

Jeg har ramlet mens jeg holdt babyen i armene mine, ramlet framover og landet oppå babyen. Jeg tok meg ikke for med hendene, for jeg tviholdt på babyens hode for å beskytte det. Likevel dunket babyen bakhodet i gulvet, med meg oppå. I tillegg var jeg gravid, så babyen i magen fikk seg en solid dunk i samme slengen. Da gråt jeg.

Minsten har ramlet ned trappa, jeg trodde han hadde lært seg å holde fast i rekkverket... Den lyden glemmer jeg aldri, han skled på ryggen nedover trappa mens bakhodet smalt i hvert trinn. Dunka-dunka-dunka... Fikk fisket ham opp i fart, før han traff flisgulvet nederst.

Minsten har også ramlet ut av vogna, da han var ca 2 år. Innendørs. Jeg skulle bare skynde meg å hente jakken hans og ta den på før jeg festet ham i selen i vogna, på det sekundet rakk han å lene seg så langt sidelengs at han ramlet ut. Hodet først, rett i flisgulvet. Da gråt jeg også...

Husker en gang jeg skulle dra av genseren til eldstemann, mens han sto og holdt seg i badekarskanten, og genseren var alt for trang i halsåpningen. Jeg dro og dro, og da genseren endelig smatt av, smalt han hodet i badekarskanten. Hyl og vræl.

Jeg satte en varm lasagne-form rett fra ovnen på middagsbordet. Innenfor rekkevidde for ettåringen. Stakkars svidde fingre...

Jeg har klemret babyens fingre i bildøra. Heldigvis var det bare helt ytterst i døra, altså i karosseriet der det er en halv cm glippe mellom døra og "dørkarmen". Og babyens fingre var så små at de fikk fint plass akkurat der og babyen merket det ikke engang. Men tanken på hva som KUNNE ha skjedd var grusom...

Jeg har sikkert gjort enda mer, men nå synes jeg at listen min begynner å bli lang nok :forvirret:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmet maten hans i microen som jeg alltid gjør,å kontrollerte hvor varm den var på nesten alle sjeene.

Den begynte å bli lunken så sjekket ikke om den var for varm lengre å da brant han seg :(

Han hylskreik og jeg fikk så utrolig dårlig samvitighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot min svoger passe henne noen minutter på et litt bråkete sted, og når jeg kom tilbake hylgråt hun. Hun gråter veldig lavt og bråket gjorde at han ikke hørte henne, så han sjekket aldri oppi vogna. Tanken på at hun har trengt oss, men vi ikke var der for henne gjorde veldig vondt i mammahjertet. Jeg gråt godt da jeg fant henne slik :cry3:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min som var 8 dager gammel fikk så lite mat i seg at han var skikkelig slapp og ganske undervektig :(

Jeg reagerte allrede på sykehuset at jeg syns han sovnet for fort til puppen og hadde for tørre bleier.

Sa fra til personellet men de mente at det ikke var noe å beskymre seg for,babyer sovner gjerne fort og bleiene vil bli våtere etter vært som han er mer våken.

Jeg var førstegangsfødende og tenkte at jeg fikk bare høre på de,de vet nok hva de snakker om ettersom de har så mye erfaring.

3 dager etterpå ble han veiet og da var han veldig undervektig!

Vi ble sendt rett til barneklinikken å etter legen hadde sjekket sønnen min så fant at ut at han var blitt veldig slapp pga lite mat :(

Etter det gikk jeg i flere månender å hadde så dårlig samvitighet for det!

Anonym poster: af6d3d266fc4fd5906d62db6a3966057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lillegutt sovende ute i vogna for første gang mens jeg rakte plenen. Var bare noen meter borte, men da jeg skulle sjekke han lå han å hylskrek som en rasende rød reke... Var så liten og hadde så spinkel stemme at jeg ikke hørte han.

Skulle også ta en dusj siden han sov så godt. Da jeg kom ut skrek han så tårene rant, og han hikstet.

Vet jo at det ikke var lange stunda han skrek noen av gangene, men så fælt som det var! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Vi trodde ikke babyen var så bevegelig som hun var og lot hun ligge ubevoktet i ei "voksenseng". Hun heiv seg rundt et par ganger, falt uttav senga, traff veggen og deiset i gulvet.

Utført et lite drapsforsøk på babysvømming. Vi skulle balansere babyen, for så slippe og utføre et dykk. Jeg har jo selvfølgelig verdens tøffeste baby og skulle ta i litt ekstra. Utslippsposisjonen ble for høyt i forhold til vannet, og hun kom opp igjen hylgråtene.

Herjet litt for mye og dunket hodet hennes i taket.

Glemt å stramme til selene i bilstolen.

Og sikker mange, mange andre ting- mer skal det nok bli! Hun lever heldigvis enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :) Her lærer man vertfall hva en ikke skal gjøre som kommende mor.

Beklager, men måtte le litt :fnise: Jeg må skuffe deg nå med å fortelle deg at jeg leste også rundt på ting man skulle passe ekstra på- alt fra stikkontakter til vanlige uhell på det nivået i tråden..

Vel, ting skjer- den lange listen jeg skrev er ting jeg ikke gjorde med vitende vilje for å si det slik..

Så selvsagt skal du forberede deg på hvilke uhell som kan unngåes, men du må nok også forberede deg på at ting skjer underveis i form av uhell.

Anonym poster: 2bb3c6df173229c556671a14c42ae99b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dorey

Første gangen jeg skulle feste ham i nyfødtsetet på tripp-trappstolen var selene for korte og jeg dro litt hardt i den selen han hadde mellom bena.. Uff, han hylte så det gjør vondt å tenke på :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, som de fleste andre, klipt fingertupp med neglesaks

Jeg har klipt i øret med saks ved hårklipp

Minsten stupte over armlenet på sofaen, og landet naturligvis med hodet først i gulvet. Jeg så bare føttene som forsvant...

Jeg har klemt hud med trykkknapper og sykkelhjelm

Jeg har glemt å feste bilselen (men ungen var tre år, så han sa ifra selv etter noen meter)

Jeg har ramlet mens jeg holdt babyen i armene mine, ramlet framover og landet oppå babyen. Jeg tok meg ikke for med hendene, for jeg tviholdt på babyens hode for å beskytte det. Likevel dunket babyen bakhodet i gulvet, med meg oppå. I tillegg var jeg gravid, så babyen i magen fikk seg en solid dunk i samme slengen. Da gråt jeg.

Minsten har ramlet ned trappa, jeg trodde han hadde lært seg å holde fast i rekkverket... Den lyden glemmer jeg aldri, han skled på ryggen nedover trappa mens bakhodet smalt i hvert trinn. Dunka-dunka-dunka... Fikk fisket ham opp i fart, før han traff flisgulvet nederst.

Minsten har også ramlet ut av vogna, da han var ca 2 år. Innendørs. Jeg skulle bare skynde meg å hente jakken hans og ta den på før jeg festet ham i selen i vogna, på det sekundet rakk han å lene seg så langt sidelengs at han ramlet ut. Hodet først, rett i flisgulvet. Da gråt jeg også...

Husker en gang jeg skulle dra av genseren til eldstemann, mens han sto og holdt seg i badekarskanten, og genseren var alt for trang i halsåpningen. Jeg dro og dro, og da genseren endelig smatt av, smalt han hodet i badekarskanten. Hyl og vræl.

Jeg satte en varm lasagne-form rett fra ovnen på middagsbordet. Innenfor rekkevidde for ettåringen. Stakkars svidde fingre...

Jeg har klemret babyens fingre i bildøra. Heldigvis var det bare helt ytterst i døra, altså i karosseriet der det er en halv cm glippe mellom døra og "dørkarmen". Og babyens fingre var så små at de fikk fint plass akkurat der og babyen merket det ikke engang. Men tanken på hva som KUNNE ha skjedd var grusom...

Jeg har sikkert gjort enda mer, men nå synes jeg at listen min begynner å bli lang nok :forvirret:

Aaaaah, jeg tror du "vinner" i dette her, altså! Stor klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hva jeg har gjort, men moren min....

Hun slo på meg hjernerystelse da jeg var 3 år! Var ute på tur, sto bak bilen mens hun holdt på å ta ut av bagasjerommet, uten å se seg om så klasker hun hardt igjen lokket........rett i hodet på nysgjerrige meg som sto og tittet nedi bagasjerommet! Gikk heldigvis bra likevel, tross alt!

En annen gang, da jeg var ca 1 år så var vi utenfor huset og hun fulgte ikke helt med mens jeg stabbet rundt i en skikkelig gammeldags gåstol (kunne ikke gå selv enda), og nedover bakken bars det i ei heidundrende fart. Både moren min og meg slapp unna med den store skjelven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Datteren min falt ut av senga vår.. 2 ganger (andre gangen var pappaen hennes der og jeg var superstresset).. Begge ganger reiste vi til legevakta, men hun hadde det bra, ingen alvorlig skade. Har fremdeles verdens dårlig samvittighet for det.. : :forvirret:

Og, nå er frøkna aktiv og bruker alt som gåstol. Ene gangen tryna hu godt, og jeg kunne ha forhindret det ved å kanskje omdirigere lekestativet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...