Gå til innhold

HJELP - Bryllupslek?! Haster!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sier som flere av de andre: Dropp det! Av hensyn til de andre gjestene.

Off topic kanskje, men jeg husker jeg fikk i oppgave å arrangere en klein "selskapslek/bli-kjent-lek" da vi var på leirskole siste året på ungdomsskolen. Har fortrengt detaljene av hva leken gikk ut på, men jeg husker at folk var irriterte etterpå og lurte på hva faen som var vitsen, og at en av gutta kom bort og sa rett ut til meg at jeg var et totalt mislykka menneske. Den kommentaren gjorde utrolig vondt å høre for en usikker 15-åring (særlig siden leken ikke var min idé engang) og har ført til at jeg skyr alt av slike leker som pesten, både som deltaker og "arrangør". Det var mitt største synlige nederlag noensinne, kjenner fremdeles klumpen i halsen når jeg tenker på det nesten 20 år senere.

Får helt frysninger ved tanken på at noen kan finne på å gjøre slikt i mitt bryllup. Vet søsteren din om dette, TS? Har hun uttrykt eksplisitt ønske om det?

Anonymous poster hash: b9683...021

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at ingen har fikset leker til søsteren din sitt bryllup er fordi selskapsleker hører til i barnebursdager og vorspel, ikke i et bryllup.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart brud og noens søster...Med fare for å virke utakknemlig; håper ikke denne tråden gjelder meg.

Anonymous poster hash: 94d50...107

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig? ????? Leker i bryllup er noe herk. Noen later som om det er greit. Alle kan ikke nekte, for det ødelegger for organisator brudepar.

De teite lekene....som ingen liker. Har vært i mange bryllup. Takknemlig for de som ikke har det. Dette er Leker de begynte med for "100" år siden....utdatert.

Anonymous poster hash: fd264...0bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Vanligvis er jeg tilhenger av å svare på spørsmålet til TS, men her stemmer jeg i med de andre:

Nei, selskapsleker er kleint og har ikke noe i et bryllup å gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Gang bang, peep-show med bruden og brudgommen. Brullyp er uansett allerede så kvalmande intimt fra før av, at det ville hatt lite å seie fra eller til. I det minste hadde det vore meir interessant, meir ekte, enn berre det sedvanlege "sjå på oss, alle samen, kor glade me er i kvarandre, bivån vår grenselause kjarleik". Hugs at ingen eigentleg har lyst til å kome i nokon sitt bryllup, så i det minste ikkje plag gjestane ytterligare med bedritne selskapsleker på toppen av det heile. Det er ille nok å måtte observere nokon andre sin skamlause egotripp igjennom ein heil dag, om ein ikkje skal måtte byrje å flytte rundt på stolar og anna inventar, og "vere aktivt deltakande", i tillegg. :kvalm:

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være, leker er faktisk kleinere enn hjemmelaget sanger med dårlig rim og dårlig rytme...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det!!! Bryllupsleker er så ufattelig kleint og harry at jeg har ikke ord...

Anonymous poster hash: 2cf24...4a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Håper alle brudepar leser denne tråden. Som en skrev: av hensyn til gjestene!!!

Skulle vært forbudt. Iallefall bør det stå i innbydelsen: det vil bli selskapsledelse. En god grunn til ikke å gå, tipper brudeparet vil bli feiret av få gjester.

Vet ikke om noen som syns dette er gøy. Som en annen skrev: hører hjemme i barnebursdager.

Jeg grøsser her jeg sitter.

Om noen sier at gjestene syns dette var gøy, så var det i ren høflighet overfor brudeparet.

GRØSS GRØSS OG ATTER GRØSS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri møtt noen som synes det er gøy! Fysj. Jeg er super outgoing og veldig sosial og jeg hater det!! Da må det jo være tortur for litt mer sjenerte folk. Forstår ikke hvorfor man skal tvinge sånne kleine leker på folk...det er et bryllup, ikke fadderuken! Man kommer ikke trekkende i finstasen for så å bli drittut på den måten

Anonymous poster hash: 2cf24...4a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som er veldig glad i selskapsleker, svogeren min. Han la visst mange planer for "leker" og underholdning, heldigvis var det noen som klarte å stoppe han.



Anonymous poster hash: 225be...887
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste leken som er skseptabel er pakkeleken eller at man danser polynese eller hva det heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var i et bryllup for ikke så lenge siden der de hadde en slags lek. Brudeparet fikk hver sine to plakater med bilde av seg selv og partneren. Så ble det stilt spørsmål der brudeparet skulle rekke opp bildet av den de mente det gjaldt. Ingen som hadde syntest det var litt morsomt?

Anonymous poster hash: 90838...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts spurte ikke om deres syn på selskapsleker, men tips til selskapsleker som passer i bryllup! Hva dere mener er irrelevant for denne tråden. Kanskje hennes familie (og søserens svigerfamilie) syns det er gøy med leker.

Anonymous poster hash: 8c27b...015

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å styre unna leker, og heller satse på bildefremvisning med tale til, filmsnutter eller noe slikt dersom du vil finne på noe ☺

Her er noen forslag; :)

-quiz hvor brudeparet skal svare på spm om hverandre. (Du lager da spm på forhånd som de må svare på så du har en "fasit".)

-bildefremvisning med morsomme bilder med musikk eller kommentarer til.

-bilde-quiz til brudeparet hvor du zoomer inn bildene veldig også må de gjette hva/hvem/hvor det er bilde av.

-lag en ekteskaps-kurv/pakke med nyttige og morsomme ting de kan få bruk for. Ta tingene opp i plenum og si noe morsomt eller fint om tanken bak hver ting.

-lag sang. Kjempe gøy hvis du og evt flere framfører den selv til en litt spenstig melodi.

-dersom du har familievideoer kan det være artig å vise disse (bare pass på at det ikke blir for langt).

-lag en fin album/scrapbook til de.

Anonymous poster hash: 4a8b5...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup for ikke så lenge siden der de hadde en slags lek. Brudeparet fikk hver sine to plakater med bilde av seg selv og partneren. Så ble det stilt spørsmål der brudeparet skulle rekke opp bildet av den de mente det gjaldt. Ingen som hadde syntest det var litt morsomt?

Anonymous poster hash: 90838...c33

Det var faktisk en lek som høres bra ut. Ingenting som medfører at gjestene må drite seg ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...