Gå til innhold

Litt familieproblemer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!  Jeg skal gifte meg, men har et familieproblem. Mamma og pappa skilte seg for 10 år siden, men har alltid vært gode venner siden. Vi har feiret jul, bursdager osv sammen og de snakket ofte på telefon.

 

Men så har mamma fått seg kjæreste (de har vært sammen i 1 år) og han nekter mamma å prate med/se eller prate OM pappa! 

 

Når vi gifter oss skal mamma, pappa og søsken sitte ved siden av meg på et langbord når vi skal spise, og jeg vet at det kommer til å bli rar stemning hvis kjæresten til mamma er der for mamma kommer ikke til å ''tørre'' å prate med pappa. Og så fort middagen er ferdig kommer hun bare til å være med kjæresten.

 

I tillegg kommer alle gjestene til å være ganske unge (23-27) da verken jeg eller forlovede har noe familie utenom mamma, pappa og søsken. Så da måtte vi plassert kjæresten til mamma på et bord alene med folk som han ikke kommer til å gå overens med.

 

Jeg har heller ikke noe særlig bra forhold til denne mannen og vill derfor ikke invitere han. Mamma ble rasende og sa at hun kommer ikke i bryllupet uten han.

 

Er jeg kjempe slem som ikke vill invitere han??



Anonymous poster hash: 198f3...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inviter de dere ønsker å ha der, gjestene får så velge om de ønsker å delta eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har din mor og hennes mann lyst til å komme i bryllupet, skal de få lov til det. At noen ikke vil utveksle høflighetsfraser er barnslig, men det er deres problem.

At mannen ikke vil komme overens med ungdommene ved bordet, er bare fordommer. Ofte kommer unge og eldre godt ut av det med hverandre. Problemet er ar de møtes så altfor sjelden, nesten bare i bryllup, begravelser og konfirmasjon. Samfunnet er altfor aldersoppdelt - like fra barnehagen og til plankedressen omgås man stor sett bare folk i samme alder. Meget uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inviter folk du ikke vil invitere. Dette er deres dag, kan ikke moren din se det er dette hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  Jeg skal gifte meg, men har et familieproblem. Mamma og pappa skilte seg for 10 år siden, men har alltid vært gode venner siden. Vi har feiret jul, bursdager osv sammen og de snakket ofte på telefon. Men så har mamma fått seg kjæreste (de har vært sammen i 1 år) og han nekter mamma å prate med/se eller prate OM pappa!  Når vi gifter oss skal mamma, pappa og søsken sitte ved siden av meg på et langbord når vi skal spise, og jeg vet at det kommer til å bli rar stemning hvis kjæresten til mamma er der for mamma kommer ikke til å ''tørre'' å prate med pappa. Og så fort middagen er ferdig kommer hun bare til å være med kjæresten. I tillegg kommer alle gjestene til å være ganske unge (23-27) da verken jeg eller forlovede har noe familie utenom mamma, pappa og søsken. Så da måtte vi plassert kjæresten til mamma på et bord alene med folk som han ikke kommer til å gå overens med. Jeg har heller ikke noe særlig bra forhold til denne mannen og vill derfor ikke invitere han. Mamma ble rasende og sa at hun kommer ikke i bryllupet uten han. Er jeg kjempe slem som ikke vill invitere han?? Anonymous poster hash: 198f3...aef

Så umoden mor du har da... Har du fått sagt hva du bekymrer deg for?

Anonymous poster hash: 4f17e...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo kanskje droppet de reglene om bordsetting og plassert han på bordet med de han kjenner, selv om far din er der. Så hadde jeg heller gitt klar beskjed om at akkurat den dagen der gjelder det å oppføre seg som en voksen person, prate med faren din (om det så bare er om været) og iallefall la din mor få prate med han.

Vi dropper det med regler når det kommer til plassering. Det vil bli så feil om jeg putter stemor alene med folk hun ikke kjenner (og så må hun ta seg av barna alene). Vi setter folk der hvor vi vet at de iallefall har en eller to sidekamerater :P Vi har ikke diskutert det helt konkret enda, men jeg ser for meg at vi egentlig bare setter folk hvor de kunne tenkt seg å sitte selv  :fnise:  Mamma og pappa er ikke så himla gode venner, så jeg ser for meg hvor kleint de kan ha det hvis de må smalltalke med hverandre hele middagen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du plasserer de sånn som du normalt ville gjort og så gir du både moren din og hennes nye kjæreste grei beskjed om å skjerpe seg. 

 

Moren din virker umoden og svak og kjæresten hennes har et altfor stort kontrollbehov. Det store problemet her er jo egentlig det, ikke bryllupet. Hvordan kan hun være sammen med en mann som nekter henne kontakt med barnas far? Fysjom for en fyr.



Anonymous poster hash: 6f791...625
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten den samme problemstillingen. Men her er det min svigerfar som ikke kan oppføre seg blant folk. Vi har valgt å ha svigermor og mannen ved siden av brudgommen. Hvor svigerfar blir plassert vet vi ikke. Det er synd på dem som må sitte ved siden av ham uansett. Høres helt forferdelig ut å prate sånn om svigerfaren sin, men det er realiteten.

Jeg tenker at her må stefaren din bare godta at din mor og far sitter ved siden av hverandre. Dessuten har de kun vært kjærester i 1 år. Det hadde vært noe annet om du har vokst opp med mannen.

Har din far ny kjæreste også? I så fall er det flere hensyn å ta.

Anonymous poster hash: de832...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...