Gå til innhold

Gave til brudeparet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser flere steder at gaven skal reflektere kuvertprisen. Jeg kjøpte en gave fra ønskelisten til 800 kr (er singel) og fant ut tidligere i uken at kuvertprisen er 1300. Bryllupet er er om to uker, burde jeg kjøpe noe mer? :-S

Anonymous poster hash: 6a6e7...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det synes jeg ikke når du faktisk kjøpt fra ønskelisten. 800kr fra en som er alene er en bra nok sum. 

 

Å hvorfor sprer men rundt kuvertprisen for et bryllup? 



Anonymous poster hash: 825be...8a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det synes jeg ikke når du faktisk kjøpt fra ønskelisten. 800kr fra en som er alene er en bra nok sum. 

 

Å hvorfor sprer men rundt kuvertprisen for et bryllup? 

Anonymous poster hash: 825be...8a6

 

 

 

800 kr holder :-) man vet jo ikke kuvertprisen i alle bryllup man er i :)

 

Takk for svar, merket jeg fikk litt vondt i magen når kuvertprisen ble nevnt. 

 

TS

Anonymous poster hash: 6a6e7...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gitt gave tilsvarende kuverter, og kommer aldri til å gi det heller. Vet jo heller ikke hva kuvertprisen er. Brudeparet må gjerne velge dyre løsninger og dyr mat, men jeg gir ikke mer i gave enn til paret som gjør det rimeligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser flere steder at gaven skal reflektere kuvertprisen. Jeg kjøpte en gave fra ønskelisten til 800 kr (er singel) og fant ut tidligere i uken at kuvertprisen er 1300. Bryllupet er er om to uker, burde jeg kjøpe noe mer? :-S

Anonymous poster hash: 6a6e7...9b6

Denne "regelen" om at gaven skal reflektere kuvertprisen synes jeg er tullete, da kan brudeparet like godt ta inngangspenger. 800 fra en som er singel synes jeg er ei fin gave, vet om mange par som gir 1000. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt at man dkal gi gave tilsvarende kuvert. Det blir for dumt syns jeg. Jeg lar gaveprisen bestemmes av relasjonen til brudeparet. Det er forskjell på noen man er forlover til eller søsken, og perifere kollegaer eller bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man vite kuvertprisen da?

Dette var noe bruden snakket om, hun syns det var kjempe dyrt osv.

TS

Anonymous poster hash: 6a6e7...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 500-, i gave i et grendehus-bryllup forrige helg. Jeg tviler sterkt på at de har brukt 500 per person på den maten vi fikk men jeg gikk ikke å krevde litt av pengene igjen. Synes 800-, fra en person er mer enn godt nok!

Anonymous poster hash: 110c6...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min venninnegjeng er malen fot gaver 1000+ for par og 5-600 for single. Det spiller ingen rolle om det er treretters eller grendahus med koldtbord. Vi er like gode venner helt uavhengig av kuvertpris, og da får alle ca like gaver. Prisen varierer litt etter hva paret har på

ønskelisten.

Gaven din er mer enn god nok!

Anonymous poster hash: c8972...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen blir sure fordi de ikke fikk gaver priset i henhold til kuvertprisen, så er det vel ikke kjærligheten de feirer på bryllupsdagen...Du har sikkert funnet en god nok gave, som de også har ønsket seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke regler er det? Aldri hørt om.

Gir etter lommeboken

Anonymous poster hash: 36a73...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

At gaven skal tilsvare kuvertprisen er en tøyseregel som jeg tror er oppfunnet her på KG eller et annet sted hvor mange har kokt ihop "regler" som ikke finnes. 

Et brudepar som har bryllup på et grendehus er da vel ikke mindre verdt enn noen som har valgt byens dyreste hotell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke gaven trenger å tilsvare kuvertprisen! Herre, det blir jo fort latterlig dyrt hvis man er alene! Synes at det er en grei regel å gi for så mye som man faktisk klarer og ikke minst ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...