Gå til innhold

Svindlet av brudens skattekammer (brudekjole)


Benedikt3

Anbefalte innlegg

Huff. Ei jeg kjenner har også havnet i denne situasjonen. Bryllupet står om under 3 uker og kjolen er ikke ankommet; hun får heller ingen svar på konkrete spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innslag kommer på TV2-nyhetene i kveld kl. 21. Jeg leverer anmeldelse til politiet imorgen og oppfordrer alle dere som er i lignende situasjon til å gjøre det samme!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så innlegget, takk for at du tipset om kanal og tidspunkt, SVR :) Bra det blir tatt tak i



Anonymous poster hash: 036c6...744
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i butikken for ca halvannet år siden. Hadde bestilt time og da jeg kom hadde jeg lyst til å snu i døra. Det var snuskete og møkkete der, og veldig lite imøtekommende lokaler OG betjening (Junn). Hun var lite behjelpelig med å finne kjoler og de kjolene jeg fikk prøve var møkkete og noen var hullete/ ødelagte. Dama var mer opptatt av å prøve og selge seg inn som fotograf til bryllupet vårt enn til å selge kjoler.

Er VELDIG glad for at jeg gikk derfra uten kjole. Jeg fant min et annet sted og var strålende fornøyd med det😊

Veldig synd for alle dere som har vært uheldige. Håper uansett det har løst seg/ løser seg og at dere får minnerike bryllupsdager!

Anonymous poster hash: 4646a...38c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem av dere her var det som ble intervjuet da?



Anonymous poster hash: 42667...b44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i butikken for ca halvannet år siden. Hadde bestilt time og da jeg kom hadde jeg lyst til å snu i døra. Det var snuskete og møkkete der, og veldig lite imøtekommende lokaler OG betjening (Junn). Hun var lite behjelpelig med å finne kjoler og de kjolene jeg fikk prøve var møkkete og noen var hullete/ ødelagte. Dama var mer opptatt av å prøve og selge seg inn som fotograf til bryllupet vårt enn til å selge kjoler.

Er VELDIG glad for at jeg gikk derfra uten kjole. Jeg fant min et annet sted og var strålende fornøyd med det

Veldig synd for alle dere som har vært uheldige. Håper uansett det har løst seg/ løser seg og at dere får minnerike bryllupsdager!

Anonymous poster hash: 4646a...38c

Det er vel slik at det er vanlig å ha prøvemodeller i butikken, og at en dermed bestiller den kjolen man ønsker. Akkurat det at prøvekjolene blir stygge fordi kunder behandler dem dårlig er vel noe alle kjolesalonger sliter med.

 

Men ellers har jeg ikke noe behov for å forsvare henne.

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser at det dessverre er flere enn meg som ikke har fått kjolen sin. Ble lovet kjolen i vinter, men får til svar hver gang (de gangene hun faktisk svarer), at hun må prioritere andre leveringer. 

 

Er det i det hele tatt noen av dere som har mottatt deres kjoler i sommer? Og til dere som har hevet kjøpet; Har dere fått tilbake penger? 

 

Utrolig frustrerende hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle som ikke har klaget skriftlig til Forbrukerrådet å klage.

Anonymous poster hash: 162db...ccb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at det er vanlig å ha prøvemodeller i butikken, og at en dermed bestiller den kjolen man ønsker. Akkurat det at prøvekjolene blir stygge fordi kunder behandler dem dårlig er vel noe alle kjolesalonger sliter med.

Inne noe problem med å forstå at prøvekjoler blir litt møkkete og slitt etter prøving, men dette var nesten litt ekstremt. Og når i tillegg hybelkaninene fløy rundt og søla var størknet på gulvet så følte ihvertfall jeg at det satte standarden på resten av butikken.

Var i andre brudesalonger og det var noe helt annet.

Anonymous poster hash: 4646a...38c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne noe problem med å forstå at prøvekjoler blir litt møkkete og slitt etter prøving, men dette var nesten litt ekstremt. Og når i tillegg hybelkaninene fløy rundt og søla var størknet på gulvet så følte ihvertfall jeg at det satte standarden på resten av butikken.

Var i andre brudesalonger og det var noe helt annet.

Anonymous poster hash: 4646a...38c

Nå sier det seg kanskje selv at man er nødt til å være nøye med at det er rent på gulvene for å holde kjolene sånn noenlunde rene. Det er en stund siden jeg selv var på kjolejakt, og mener å huske at bruken av skotrekk var utsrakt. Enten det, eller så måtte man ta av skoene og bruke låneslippers.

 

Endte opp med å kjøpe kjole på Edens, en nokså dyr designerkjole, og som en hyggelig gest tok de bort utstillingsmodellen slik at jeg skulle være alene om å få ha akkurat den kjolen. Og den henger i skapet enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette høres ut som en bruds mareritt. Skrekk og gru. Håper dere bruder som ikke får kjolen får en super dag uansett. Og at dere får pengene tilbake. Det mest utrolige på denne tråden er at Brudens skattekammer svarer. Dette er så uprofesjonelt at jeg begynner å lure på om det er trolling?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er både provoserende og fascinerende å lese eier av Brudens Skattekammer sitt skriftlige svar til TV2. Hun fortsetter ufortrødent videre med løgner og null ydmykhet eller forståelse for den situasjonen hun har satt kundene sine i. Hun svarer ikke TV2 muntlig, akkurat den samme tilnærmingen hun har overfor kundene sine. Og i det skriftlige svaret er det ingen ydmykhet å spore, hun anklager nærmest kunder og leverandører for at de har ødelagt for henne. Hun går selv inn i en slags offerrolle. Det er helt utrolig. I tillegg skriver hun at hun "bryr seg veldig om kundene sine". Mer provoserende svada er det vanskelig å lire av seg. Hadde hun gjort det hadde hun i det minste svart på henvendelser og beklaget det hele. Det har hun aldri gjort. I stedet har hun faktisk skjelt oss ut. Er det hennes måte å vise at hun bryr seg mon tro? Hun skriver også at hun "har en dialog med kundene for å finne løsninger". Her fortsetter altså løgnene hennes i riksdekkende media. Vi har aldri hatt noen dialog med eier av Brudens Skattekammer. Hun har gjort seg tilnærmet utilgjengelig fra dag 1 i februar. Og nå har vi ikke klart å få noe som helst kontakt med henne de siste drøye to ukene, på tross av utallige tekstmeldinger, e-poster og forsøk på telefonoppringninger i tiden etter at hun uten noe som helst varsel eller informasjon brøt avtalen om å betale tilbake beløpet hun skylder oss. Jeg skulle gjerne likt å høre eiers definisjon av begrepet "dialog"...

 

Eier av Brudens Skattekammer har vist seg å være en fullstendig useriøs aktør med null respekt for kundene sine. Akkurat det er hevet over en hver tvil. Men det er mer jeg undres over i denne saken. Som tidligere nevnt var det ikke mulig å betale med bankterminal i butikken på Egertorget da butikken fremdeles eksisterte. Kundene måtte betale kontant eller via nettbank. Dette kan forkludre skillet mellom privatøkonomi og selskapets økonomi. I tillegg ble selskapet (som er et NUF) slettet i Enhets- og foretaksregisteret i desember 2014, mens det ble nyregistrert 16.06.2015. Er det noen som ønsker at regnskapene ikke skal bli gått etter i sømmene? Foreløpig blir dette bare spekulasjoner, men er det noe i dette dreier det seg fort om en langt mer alvorlig sak enn en useriøs aktør som ikke helt har klart å holde hodet over vannet. Det er tross alt store summer det er snakk om her. Jeg håper inderlig vi får et svar på dette, og jeg anbefaler derfor alle som føler seg svindlet å anmelde forholdet til politiet.

Endret av TheM
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at innslaget kom på tv2, men synes nesten de underdrev. Det sykeste med det hele er jo Junns svar her på KG, hadde håpet de skulle vise det!

Anonymous poster hash: a4ad9...6f2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Når du bestiller varen, bør du være obs på hva selger oppgir som leveringstid. Står det for eksempel «5 til 10 virkedager», skal varen leveres innen dette. Er ingenting avtalt, sier loven at det skal ta maks 30 dager.
  2. Får du ikke varen innen fristen, og det ikke er din egen skyld, må du gi selger en «rimelig tilleggsfrist». For eksempel si at du krever varen levert i løpet av en uke.
  3. Klarer ikke selgeren dette heller, har du krav på å heve kjøpet. Det vil si å få tilbake pengene du har allerede har betalt, eller miste kravet om å betale noe, mot at selger heller ikke skal levere noe.
  4. Kan du dokumentere å ha tapt penger på forsinkelsen, kan du også kreve disse erstattet.

http://www.dinside.no/934147/forsinka-pakke-fra-nettbutikken

 

Saken dreier seg riktignok om netthandel, men utdragene av forbrukerloven er, såvidt meg bekjent, gyldige uansett om det er netthandel eller fysisk butikk det er snakk om.

 

Så for dere som har måttet kjøpe nye brudekjoler, om dere har endt opp med dyrere kjoler (pga dårlig tuvalg/kort tid til å velge), dere har faktisk rett på å få dekket det ekstra dere måtte ut med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det vanlig å betale for en vare før man har fått den? Jeg ville betalt et visst beløp ved inngått kjøpsavtale, og resten når varen ble levert. Sånn er det jo med "store ting" som møbler, bil osv. Brudekjole er etter mitt syn en ting av en slik verdi at jeg ville hatt den i hende før jeg betalte.



Anonymous poster hash: d06f0...0e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Har dere sett etter om innehaver er eier/medeier i flere selskap?

I bestefall er hun en notorisk elendig butikkeier som ikke makter å få dette til, men sannsynligheten for at det her er mva og skatteunndragelse i stor stil, i tillegg til grov svindel av det som må være mesteparten av kundene sine.

Stor sympati med dere, håper dere kan gå til samlet søksmål. Men jeg frykter at det er lite å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å finne ut om hun er eier/medeier i andre selskaper, finner ikke noe annet enn Brudens Skattekammer. Noen som vet hvor hun evt skal åpne ny salong? Hun sier jo bare at hun flytter.. Men ikke hvor! Skulle gjerne ha besøkt den salongen, eller, stått utenfor og advart alle som i det hele tatt vurderer å gå innom der! 

 

Auri, den nye kjolen jeg har kjøpt er ca 3000,- dyrere. Hvem er det jeg skal kreve mellomlegget fra? Jeg får jo ikke en gang pengene Junn skylder meg for den opprinnelige kjolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så innslaget rett før ferien min startet og glemte denne fram til nå. Dårlig gjort av BS. Jeg føler med dere.  

 

Jeg har ett par brudekjoler jeg kan låne bort hvis noen er interessert og slør. 

 

Bare å ta kontakt. Kjolene er i fin standard den ene er stroppeløs og den andre spesialsydd som dekker skuldre og enkel og ren i stilen:)

 

Holder til i Akershus.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...