Gå til innhold

Hva er verst; kaffegjester eller betal-bar?


MissAntrop

Anbefalte innlegg

Dersom bryllupsmiddagen er forbeholdt den aller nærmeste familien og alle øvrige gjester inviteres til kaffer, kake og fest så syns jeg ikke at kaffegjester er en uting. Men om det er 70 stk i middagen og 10 kaffegjester så representeres det et tydelig A- og B-lag.

Jeg har vært i nesten ti bryllup og har enda ikke opplevd fri bar etter avsluttet middag. Har aldri reagert på det selv, og heller ikke opplevd at andre har reagert på det. Får da være måte på hvor mye man skal få gratis i tillegg til aperitiff, flere retters middag med alkoholservering, kaffe avec og kaker. Men å være gnien på vin og mineralvann under en langdryg bryllupsmiddag, DET er kjipt!

Endret av Ultiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når du skriver at brudeparet "kan redde seg inn" ved å ha billig drikke eller dele ut bonger, ville jeg bare få frem at det ikke nødvendigvis er så lett. Men ja, litt utenfor tema så skal slutte nå :)

Anonymous poster hash: 29caf...243

Jeg har full forståelse for at det ikke er så lett, og det har mye å gjøre med stemningen. Men jeg ble nok litt farget av at servitørene glemte bordet mitt under middagen, og vi satt med vannglassene våre i 4 timer mens de andre fikk påfyll av vin og øl.

Syntes det var lite vits å betale over 80 kr for en øl klokka 00.30 når jeg hadde vært klinke edru hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om man har 20 gjester, men hva om man har 90 gjester? To bonger på hver til 90 kr 16 200 kr. Så er ikke nødvendigvis "beare til å spytte i et par bonger".

Anonymous poster hash: 29caf...243

Har man ikke råd til de kronene så vil jeg anbefale bruden å skaffe annet lokale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at det ikke er så lett, og det har mye å gjøre med stemningen. Men jeg ble nok litt farget av at servitørene glemte bordet mitt under middagen, og vi satt med vannglassene våre i 4 timer mens de andre fikk påfyll av vin og øl.

Syntes det var lite vits å betale over 80 kr for en øl klokka 00.30 når jeg hadde vært klinke edru hele dagen :)

Hehe uff, ja det kan jeg veldig godt forstå- utrolig dårlig sørvis.

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om man har 20 gjester, men hva om man har 90 gjester? To bonger på hver til 90 kr 16 200 kr. Så er ikke nødvendigvis "beare til å spytte i et par bonger".

Anonymous poster hash: 29caf...243

Og hvis det da er fri bar for 90 stk, da kommer barregningen på et hotell/formelt sted alene fort opp i 50 000 kr eller mer. De fleste drikker langt mer om de ikke betaler for det selv. Aperitiff og rikelig med vin under middagen, selvfølgelig. Men fri bar hele natta for 50-100 gjester blir rimelig drøyt. Jeg syns det er rett og rimelig å betale øvrig drikke selv etter å ha fått en flott middag med tilhørende vin. Å forvente å kunne drikke seg full og røre rundt i oppsatt hår og fotsid gallakjole på andres regning syns jeg man bør holde seg for god for.

Anonymous poster hash: 0db02...63e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke råd til de kronene så vil jeg anbefale bruden å skaffe annet lokale.

Har aldri fått drikkebonger og det har jeg heller ikke reagert på. Blir tross alt 4-5 glass vin under middagen alene og det tilsvarer faktisk en hel vinflaske, i tillegg til aperitiffen på forhånd! Med mindre man har et svært usunt forhold til akohol så må det da holde å få en flaske vin på en kveld. Langt verre å være kaffegjest og luske rundt på gangen mens alle de andre koser seg med middagen.

Anonymous poster hash: 0db02...63e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har full forståelse for at det ikke er så lett, og det har mye å gjøre med stemningen. Men jeg ble nok litt farget av at servitørene glemte bordet mitt under middagen, og vi satt med vannglassene våre i 4 timer mens de andre fikk påfyll av vin og øl.

Syntes det var lite vits å betale over 80 kr for en øl klokka 00.30 når jeg hadde vært klinke edru hele dagen :)

Hvorfor sa dere ikke bare fra til servitørene? Mener du at brudeparet selv skulle ha holdt øye med dette? Blir litt vel hjelpesløst...

Anonymous poster hash: 0db02...63e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sa dere ikke bare fra til servitørene? Mener du at brudeparet selv skulle ha holdt øye med dette? Blir litt vel hjelpesløst...

Anonymous poster hash: 0db02...63e

Vi prøvde, men det var taler hele tiden, så servitørene rakk aldri bort til vårt bord før det var tid for neste tale og de hadde fått beskjed om at de skulle trekke seg tilbake når talene begynte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Wow.

Tror det verste er betalbar om en ikke er informert om det på forhånd.

Kaffegjester er verst om det bare er noen få stk som like gjerne kunne ha vært til middag.

Skal selv ha kaffegjester, men det er fordi vi bare skal ha 25 gjester (nærmeste familie og forlovere) pluss toastmaster og fotograf. Men håper jo ikke at folk blir skuffet selvom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.

Tror det verste er betalbar om en ikke er informert om det på forhånd.

Kaffegjester er verst om det bare er noen få stk som like gjerne kunne ha vært til middag.

Skal selv ha kaffegjester, men det er fordi vi bare skal ha 25 gjester (nærmeste familie og forlovere) pluss toastmaster og fotograf. Men håper jo ikke at folk blir skuffet selvom..

Alt er bra så lenge det er fri bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det da er fri bar for 90 stk, da kommer barregningen på et hotell/formelt sted alene fort opp i 50 000 kr eller mer. De fleste drikker langt mer om de ikke betaler for det selv. Aperitiff og rikelig med vin under middagen, selvfølgelig. Men fri bar hele natta for 50-100 gjester blir rimelig drøyt. Jeg syns det er rett og rimelig å betale øvrig drikke selv etter å ha fått en flott middag med tilhørende vin. Å forvente å kunne drikke seg full og røre rundt i oppsatt hår og fotsid gallakjole på andres regning syns jeg man bør holde seg for god for.

Anonymous poster hash: 0db02...63e

Veldig enig. Blir vanvittig dyrt, så rart at folk her inne forventer fri bar uansett. Og argumentene "da bør du finne et annet lokale" og "ikke hold et bryllup du ikke har råd til" begynner jeg å gå lei :P

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra så lenge det er fri bar.

Unnskyld at jeg sier det, men du høres sykelig opptatt av gratis drikke! Tipper du ikke er gift selv, og ikke vet hva det innebærer å arrangere bryllup. Du er alltid gjest, og aldri brud. Du er gjesten som lager dårlig stemning, finner feil ved alt, du gleder deg ikke på brudeparets vegne og du er generelt en negativ person. Du er en person jeg er veldig glad jeg ikke kjenner, og som jeg er glad jeg ikke hadde til stede på min dag.Virker som du ikke har det så bra med deg selv, og føler deg bedre ved å rakke ned på andre. Få deg et liv!

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Blir vanvittig dyrt, så rart at folk her inne forventer fri bar uansett. Og argumentene "da bør du finne et annet lokale" og "ikke hold et bryllup du ikke har råd til" begynner jeg å gå lei :P

Anonymous poster hash: 29caf...243

Hvilke bryllup liker du å gå i som gjest, blir spørsmålet, de med fri bar kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld at jeg sier det, men du høres sykelig opptatt av gratis drikke! Tipper du ikke er gift selv, og ikke vet hva det innebærer å arrangere bryllup. Du er alltid gjest, og aldri brud. Du er gjesten som lager dårlig stemning, finner feil ved alt, du gleder deg ikke på brudeparets vegne og du er generelt en negativ person. Du er en person jeg er veldig glad jeg ikke kjenner, og som jeg er glad jeg ikke hadde til stede på min dag.Virker som du ikke har det så bra med deg selv, og føler deg bedre ved å rakke ned på andre. Få deg et liv!

Anonymous poster hash: 29caf...243

Nei, går jeg deg på klingen når jeg påpeker at festen er for gjestene og at man er dårlig vertskap hvis man ikke har fri bar?? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, går jeg deg på klingen når jeg påpeker at festen er for gjestene og at man er dårlig vertskap hvis man ikke har fri bar?? ;)

Nei, jeg får bare litt vondt av deg. For deg handler bryllup tydelig vis i stor grad om alkohol, mens jeg og mange andre har andre ting som er av større betydning. Jeg har ennå ikke vært i bryllup med fri bar, og det har ikke gjort meg noen ting.

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får bare litt vondt av deg. For deg handler bryllup tydelig vis i stor grad om alkohol, mens jeg og mange andre har andre ting som er av større betydning. Jeg har ennå ikke vært i bryllup med fri bar, og det har ikke gjort meg noen ting.

Anonymous poster hash: 29caf...243

For meg handler bryllup om å feire vennenene/familien min som har giftet seg og jeg gjør det best ved å komme opplag som kaffegjest til fri bar. Det er det minste jeg må kunne forlange når jeg er en generøs giver som gir pengegaver i størrelsesbeløp som 7000-10000kr. Sånn at brudeparet skal få lagt seg unna litt penger til eventuell ny campingvogn eller lignende.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg handler bryllup om å feire vennenene/familien min som har giftet seg og jeg gjør det best ved å komme opplag som kaffegjest til fri bar. Det er det minste jeg må kunne forlange når jeg er en generøs giver som gir pengegaver i størrelsesbeløp som 7000-10000kr. Sånn at brudeparet skal få lagt seg unna litt penger til eventuell ny campingvogn eller lignende.

Du kan ikke forlange fri bar fordi du gir dyre gaver. Det er ikke normalt å gi gaver på 7- 10 000 kr. Det er helt unødvendig, og tror ikke brudeparet forventer noe slik

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Blir vanvittig dyrt, så rart at folk her inne forventer fri bar uansett. Og argumentene "da bør du finne et annet lokale" og "ikke hold et bryllup du ikke har råd til" begynner jeg å gå lei :P

Anonymous poster hash: 29caf...243

Har man ikke råd til de kronene så vil jeg anbefale bruden å skaffe annet lokale.

Og brudgommen, han er faktisk en viktig del av brudeparet og bryllupet (til tross for hva en kan få inntrykk av her inne).

I stedet for et annet lokale går det også an å ha færre gjester.

Veldig enig. Blir vanvittig dyrt, så rart at folk her inne forventer fri bar uansett. Og argumentene "da bør du finne et annet lokale" og "ikke hold et bryllup du ikke har råd til" begynner jeg å gå lei :P

Anonymous poster hash: 29caf...243

Enig.

Det er heller ikke alle som har mulighet til å bruke et "gjør det selv"-lokale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forlange fri bar fordi du gir dyre gaver. Det er ikke normalt å gi gaver på 7- 10 000 kr. Det er helt unødvendig, og tror ikke brudeparet forventer noe slik

Anonymous poster hash: 29caf...243

Det jeg forlanger er at brudeparet har forstått konseptet om at bryllupet er for dem, men at bryllupsfesten er for gjestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler bryllup om å feire vennenene/familien min som har giftet seg og jeg gjør det best ved å komme opplag som kaffegjest til fri bar. Det er det minste jeg må kunne forlange når jeg er en generøs giver som gir pengegaver i størrelsesbeløp som 7000-10000kr. Sånn at brudeparet skal få lagt seg unna litt penger til eventuell ny campingvogn eller lignende.

Det er veldig generøse gaver du gir. Men det gir deg like lite rett til å forlange fri bar som brudeparet har til å forlange pengegaver på flere tusen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...