Gå til innhold

Hva er verst; kaffegjester eller betal-bar?


MissAntrop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aller verst: Å bli invitert som kaffegjest og oppdage at det er betalbar,

Ja den har jeg opplevd. Da vanlige barpriser siden de hadde lokalet der det var bar på et hotell.

Kaker var det vi fikk uten å måtte betale for det.

Brydeparet hadde også veldig god råd, og har det idag også. Så var ikke pga dårlig råd heller.

Men synes det er greit å bli informert om å må betale drikken selv. Noe ikke vi ble

Anonymous poster hash: 32b9e...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har jeg opplevd. Da vanlige barpriser siden de hadde lokalet der det var bar på et hotell.

Kaker var det vi fikk uten å måtte betale for det.

Brydeparet hadde også veldig god råd, og har det idag også. Så var ikke pga dårlig råd heller.

Men synes det er greit å bli informert om å må betale drikken selv. Noe ikke vi ble

Anonymous poster hash: 32b9e...9ff

Akkurat samme opplevelse har jeg også - tragisk.

Anonymous poster hash: 10b03...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller betal-bar enn kaffegjester. Syntes dette med krav om å kunne drikke seg dritings i bryllup er latterlig.

Heller et bryllup hvor ingen av gjestene trenger å føle seg som "mindre viktige".

Forsåvidt er det vel en bonus at folk ikke blir dritings heller....

Er ikke imot fri bar, men misliker at folk tar det som en selvfølge.

Jeg syntes man skal kunne tilby gjestene brus ol. Gjennom hele selskapet, men alkohol er virkelig ikke et must for å ha det kjekt.

Veldig enig her. Det er så mange hyggelige og positive faktorer ved en bryllupsfest at man ikke burde være avhengig av ubegrenset gratis alkohol for å kose seg. Vin til maten blir noe litt annet, for det kan være med på og komplementere menyen i det som ofte er en treretters middag.

For min del er det ihvertfall hele rammen som er viktig, forventninger til en fin dag/kveld med litt høytidelighet, glede, god mat, taler etc. Med bakgrunn i dette synes jeg det derfor er verre med kaffegjester enn betalbar, siden disse gjestene går glipp av helheten og først kommer sent på kvelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalbar! Bare jeg kan ha med medbragt så går det greit. Og om festen hadde vært på et hotell med 95 kr drinken, hadde jeg nok lurt med noe drikke i vesken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først her inne jeg har fått bekreftelse på at min følelse av å være eneste kaffegjest var legitim den gangen jeg følte at jeg var invitert av plikt, og at jeg var uvelkommen.

Min første bestevenninne og hennes mann var vertskap, og jeg ble bedt til kaffe.

Jeg vet ikke hvor mange kaffegjester de hadde bedt, men jeg var i alle fall den eneste kaffegjesten tilstede.

For meg var det stort at min tidligere bestevenninne skulle gifte seg, og jeg reiste i flere timer for å komme dit, selv om jeg bare var kaffegjest.

Det startet med at brudeparet ikke hadde tid til å motta gratulasjoner fra meg, som den eneste, etter vielsen, men dette kunne jo vært tilfeldig.

Tilfeldig var det kanskje også at jeg måtte vente alene i nesten 3 timer ute i en kald og mørk gang mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig.

Men tilfeldig var det ikke at jeg ble satt til å åpne gaver, rydde glass, sørge for at "tante Anna" fikk servert kaffe og kake, og at slike korte beskjeder var det eneste brudeparet hadde å si til meg i løpet av kvelden.

Selv om jeg hadde det hyggelig sammen med flere av de andre gjestene er dette, uten sammenligning, det verste selskapet jeg har vært i noen gang, og det kommer ene og alene av følelsen jeg hadde av å ikke være en velkommen gjest.

Jeg fikk en beklagelse dagen etter da bruden unnskyldte det hele med at hun var så stresset, og ikke fikk tid til å ta seg av noen.

Jeg behøvde ikke at bruden ga meg mye oppmerksomhet, jeg hadde vært mer enn godt nok fornøyd med et smil, og et "hei, vi er glade for at du kom! Håper du får en hyggelig kveld sammen med oss!"

Jeg foretrekker heller å betale for drikkevarer, framfor å føle meg slik flere ganger.



Anonymous poster hash: 3cc4b...f0c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er først her inne jeg har fått bekreftelse på at min følelse av å være eneste kaffegjest var legitim den gangen jeg følte at jeg var invitert av plikt, og at jeg var uvelkommen.

Min første bestevenninne og hennes mann var vertskap, og jeg ble bedt til kaffe.

Jeg vet ikke hvor mange kaffegjester de hadde bedt, men jeg var i alle fall den eneste kaffegjesten tilstede.

For meg var det stort at min tidligere bestevenninne skulle gifte seg, og jeg reiste i flere timer for å komme dit, selv om jeg bare var kaffegjest.

Det startet med at brudeparet ikke hadde tid til å motta gratulasjoner fra meg, som den eneste, etter vielsen, men dette kunne jo vært tilfeldig.

Tilfeldig var det kanskje også at jeg måtte vente alene i nesten 3 timer ute i en kald og mørk gang mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig.

Men tilfeldig var det ikke at jeg ble satt til å åpne gaver, rydde glass, sørge for at "tante Anna" fikk servert kaffe og kake, og at slike korte beskjeder var det eneste brudeparet hadde å si til meg i løpet av kvelden.

Selv om jeg hadde det hyggelig sammen med flere av de andre gjestene er dette, uten sammenligning, det verste selskapet jeg har vært i noen gang, og det kommer ene og alene av følelsen jeg hadde av å ikke være en velkommen gjest.

Jeg fikk en beklagelse dagen etter da bruden unnskyldte det hele med at hun var så stresset, og ikke fikk tid til å ta seg av noen.

Jeg behøvde ikke at bruden ga meg mye oppmerksomhet, jeg hadde vært mer enn godt nok fornøyd med et smil, og et "hei, vi er glade for at du kom! Håper du får en hyggelig kveld sammen med oss!"

Jeg foretrekker heller å betale for drikkevarer, framfor å føle meg slik flere ganger.

Anonymous poster hash: 3cc4b...f0c

Jeg ville aldri latt ei kjerring slippe unna med å behandle meg sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffegjester er verst. Synes det er dårlig gjort å dele opp gjestene sine på den måten.

Betalbar hadde jeg ikke brydd meg om dersom jeg var bedt til middag. Vin til maten og avec, og kanskje en velkomstdrink, må være inkludert da.

Men som andre sier; kaffegjester og betalbar bør ikke kombineres.

Endret av _Essx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste:

Kaffegjest med betalbar

Kaffegjest

Betalbar der alt må betales for (vann, brus etc)

Betalbar der kun alkohol etter middagen må betales for.

Anonymous poster hash: 315f4...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal komme til kaffe og det ikke er kun nærmeste familie som kommer til middagen, syns jeg det oppleves som man er en type gjest som ble nedprioritert.

Gjester skal ikke behøve å føle seg som ført på nederst på listen over hvem som skulle inviteres, før man satte en strek...

Dessuten syns jeg drikkebonger er kjipt.

Skal gjesten bes å betale i baren, syns jeg de bør ha fått vin til maten.

Og det må jeg si, at hvis man har betalbar etter maten og middagsgjestene har fått vin til maten, da syns jeg kaffegjestene bør få tilbud om et glass vin eller en valgfri drink i baren på vertskapets regning.

Man bør heller ikke be gjesten å betale for alkoholfri drikke. Det fins da grenser...

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først her inne jeg har fått bekreftelse på at min følelse av å være eneste kaffegjest var legitim den gangen jeg følte at jeg var invitert av plikt, og at jeg var uvelkommen.

Min første bestevenninne og hennes mann var vertskap, og jeg ble bedt til kaffe.

Jeg vet ikke hvor mange kaffegjester de hadde bedt, men jeg var i alle fall den eneste kaffegjesten tilstede.

For meg var det stort at min tidligere bestevenninne skulle gifte seg, og jeg reiste i flere timer for å komme dit, selv om jeg bare var kaffegjest.

Det startet med at brudeparet ikke hadde tid til å motta gratulasjoner fra meg, som den eneste, etter vielsen, men dette kunne jo vært tilfeldig.

Tilfeldig var det kanskje også at jeg måtte vente alene i nesten 3 timer ute i en kald og mørk gang mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig.

Men tilfeldig var det ikke at jeg ble satt til å åpne gaver, rydde glass, sørge for at "tante Anna" fikk servert kaffe og kake, og at slike korte beskjeder var det eneste brudeparet hadde å si til meg i løpet av kvelden.

Selv om jeg hadde det hyggelig sammen med flere av de andre gjestene er dette, uten sammenligning, det verste selskapet jeg har vært i noen gang, og det kommer ene og alene av følelsen jeg hadde av å ikke være en velkommen gjest.

Jeg fikk en beklagelse dagen etter da bruden unnskyldte det hele med at hun var så stresset, og ikke fikk tid til å ta seg av noen.

Jeg behøvde ikke at bruden ga meg mye oppmerksomhet, jeg hadde vært mer enn godt nok fornøyd med et smil, og et "hei, vi er glade for at du kom! Håper du får en hyggelig kveld sammen med oss!"

Jeg foretrekker heller å betale for drikkevarer, framfor å føle meg slik flere ganger.

Anonymous poster hash: 3cc4b...f0c

Kondolerer.

Det der hørtes helt jævlig skuffende ut.

Man setter ikke en gjest til å vente aleine i en gang i mange timer.

Man setter dem heller ikke til å rydde! Djees.

Dessuten kunne veninnen din vært seriøst mye hygligere mot deg.

Tror neppe jeg hadde tatt mot den beklagelsen hennes, gitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri latt ei kjerring slippe unna med å behandle meg sånn.

Kondolerer.

Det der hørtes helt jævlig skuffende ut.

Man setter ikke en gjest til å vente aleine i en gang i mange timer.

Man setter dem heller ikke til å rydde! Djees.

Dessuten kunne veninnen din vært seriøst mye hygligere mot deg.

Tror neppe jeg hadde tatt mot den beklagelsen hennes, gitt...

Hun var ikke lenger en venninne etter dette, men som jeg sa i innlegget mitt over, er det først her inne at jeg har sett at folk viser forståelse for at slikt er vondt å oppleve, og som skjønner hvorfor jeg ikke vil ha kontakt med henne lenger.

Anonymous poster hash: 3cc4b...f0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært kaffegjest, men har opplevd betalbar - noe som er kjipt, men synes brudeparet kan "redde seg inn" ved å dele ut bonger eller gjøre det billig, type 20-30 kr for en drink/øl. Måtte betale 82 kr for en øl i det siste bryllupet jeg var i, og på studentbudsjett så valgte jeg å være edru. Hjalp ikke at servitørene hadde glemt å fylle til de som satt på bordet mitt, så drakk mye vann...

Enig med andre her om at kaffegjest er verst, med mindre det er kun nærmeste familie/venner som er med på middagen (tenker mindre enn 15-20 stk) og majoritet av "festgjester".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville heller hatt betal- bar enn å bli invitert som kaffigjest. Gjør meg ikke noe om jeg selv må betale for en drink og to. Kaffigjest kan også være greit nok, f.eks. hvis brudeparet kun vil ha nærmeste familie til middag, Til syvende og sist er det brudeparets valg, og jeg synes uansett det er hyggelig å bli invitert i bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært kaffegjest, men har opplevd betalbar - noe som er kjipt, men synes brudeparet kan "redde seg inn" ved å dele ut bonger eller gjøre det billig, type 20-30 kr for en drink/øl. Måtte betale 82 kr for en øl i det siste bryllupet jeg var i, og på studentbudsjett så valgte jeg å være edru. Hjalp ikke at servitørene hadde glemt å fylle til de som satt på bordet mitt, så drakk mye vann...

Enig med andre her om at kaffegjest er verst, med mindre det er kun nærmeste familie/venner som er med på middagen (tenker mindre enn 15-20 stk) og majoritet av "festgjester".

Har brudeparet dagen sin på hotell, er det jo ikke de som bestemmer prisene i baren da.

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brudeparet dagen sin på hotell, er det jo ikke de som bestemmer prisene i baren da.

Anonymous poster hash: 29caf...243

Nei, men de har fremdeles mulighet til å spytte i et par bonger, noe som gjør opplevelsen mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men de har fremdeles mulighet til å spytte i et par bonger, noe som gjør opplevelsen mye bedre.

Greit om man har 20 gjester, men hva om man har 90 gjester? To bonger på hver til 90 kr 16 200 kr. Så er ikke nødvendigvis "beare til å spytte i et par bonger".

Anonymous poster hash: 29caf...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verst å være kaffegjest. Nå er det så sjelden jeg og mannen kommer oss ut, ordner barnevakt og går i selskap, at det å betale for drinkene mine er greit, så lenge det er alkohol der!

Hadde vi blitt budne som kaffegjester, hadde vi nok ikke giddet å ordne med barnevakt.

Men jeg foretrekker absolutt heller et shabby grendahus-bryllup med fri flyt av mat og drikke til alle gjester, hvor alle blir invitert til middag og sitter på klappstoler for å få plass. Heller det enn et staselig hotellbryllup der det blir for dyrt for brudeparet å invitere alle til middag (så de må ha kaffegjester), og gjester må betale drikke selv.



Anonymous poster hash: 447bc...01f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit om man har 20 gjester, men hva om man har 90 gjester? To bonger på hver til 90 kr 16 200 kr. Så er ikke nødvendigvis "beare til å spytte i et par bonger".

Anonymous poster hash: 29caf...243

Tråden handler om hva som er verst, jeg skrev hva jeg synes er verst, men hvordan jeg synes opplevelsen kan bli bedre :) Om det kan gjennomføres er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler om hva som er verst, jeg skrev hva jeg synes er verst, men hvordan jeg synes opplevelsen kan bli bedre :) Om det kan gjennomføres er en annen sak.

Men når du skriver at brudeparet "kan redde seg inn" ved å ha billig drikke eller dele ut bonger, ville jeg bare få frem at det ikke nødvendigvis er så lett. Men ja, litt utenfor tema så skal slutte nå :)

Anonymous poster hash: 29caf...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...