Gå til innhold

Bryllupsfoto som julegave til foreldre?


L.Y.K.K.E.L.I.G.

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar alle sammen! =) Ser det er delte meninger, noen synes det er rart mens andre synes det er en fin gave. Jeg vet at både mine foreldre og svigerforeldre vil ha brudebilde av oss på veggen, det har de snakket om flere ganger. Derfor jeg fikk ideen, koster jo litt så ikke noe jeg bare kan gi ut av det blå. Samtidig føles det litt rart ut å gi et bilde av seg selv.. Men ser jo at en del gjør det og synes det er en god ide. Tror sannelig vi går for det, men at vi gir noe annet i tillegg. Sånn at det ikke bare blir bildet. Takk for input folkens =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar alle sammen! =) Ser det er delte meninger, noen synes det er rart mens andre synes det er en fin gave. Jeg vet at både mine foreldre og svigerforeldre vil ha brudebilde av oss på veggen, det har de snakket om flere ganger. Derfor jeg fikk ideen, koster jo litt så ikke noe jeg bare kan gi ut av det blå. Samtidig føles det litt rart ut å gi et bilde av seg selv.. Men ser jo at en del gjør det og synes det er en god ide. Tror sannelig vi går for det, men at vi gir noe annet i tillegg. Sånn at det ikke bare blir bildet. Takk for input folkens =)

Hvis du VET at de ønsker bilde så er det en flott gave.

Vi kommer ikke til å gi bilde til noen med mindre de tydelig uttrykker at de vil ha et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror er den første (og eneste) i min søskenflokk som har giftet seg. Han gav mine foreldre et kjempestort bilde (større enn A4, men vet ikke nøyaktig str.). Greit nok at mine foreldre hadde plass til akkurat det bildet, men jeg føler det blir press på meg og mine to andre søsken at vi må ha like stort bilde for at ikke den familien (som nå feirer 10 års bryllupsdag og de har 3 barn mot våre andres, ingen) skal overskygge oss på alle måter. Så jeg vil sterkt anbefale å ikke ha større enn et A4-bilde. Jeg ville personlig ikke hatt noe større, men pga det over, må jeg nesten ha større. Mine foreldre har dessuten ikke plass til 4 bilder på den størrelsen, så det kommer vel an på hvem som gifter seg neste gang....

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan hadde dere tatt det om de som fikk bilde ikke hadde det fremme? Blitt skuffet eller såret over det? Eller syntes det var greit?

Nå ønsker jo TS sine foreldre seg bilde da, men sikkert andre som har gitt bilde av seg selv eller unger uten at det har vært ønsket.

Hadde noen gitt meg bilde av seg eller ungen sin, hadde jeg jo bare pakket det vekk. Det er ikke helt min foretrukket pynt på vegger...

Anonymous poster hash: 02042...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har spurt meg noen ganger om å få bilder av meg og samboer og hundene våres i julegave. Driver med foto, så printer og sånn hjemme selv og pleier å gi det ved siden av den "ordentlige" julegaven. Ville nok ikke gitt et stort bryllupsbilde. Heller et lite til å ha på kjøleskapet eller i en liten ramme som "vedsidenav"-gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til foreldre hvis de gir uttrykk for å ville ha det synes jeg er greit, men ville ikke gitt det til søsken og venner i gave.. Holder med takkekort der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor ønsket seg dette, så de fikk et stort ett til jul. Er så fint atte. Har hengt sånn at ALLE legger merke til det/får beskjed om å se på det når de er innom. Nesten litt pinlig.

men, men mamma har gjort det samme. Koselig er det jo. Litt rart når vi er de eneste av søsknene som er gift, men sånn er det nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fin gave. Nå er mine barn små ennå, men ville helt klart blitt glad for bilder!

Syns det er litt merkelig at noen her sier de ikke vil ha bryllupsbilde av ungene sine på veggen. Har dere perfekte designhjem? Passer ikke bryllupsbilder inn? Bare lurer...

Anonymous poster hash: fd3ed...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker familiebilder på veggen, andre ikke. Når man VET at de ønsker å ha brudebilde av dere på veggen, så er det en kjempefin gave! Slikt koster mye penger, så det skal ikke stå på gaveverdien heller.

Mine foreldre ønsker seg gjerne bilder av ungene til å henge opp, og etter bryllupet, et brudebilde. Svigermor har fått bilder av alle ungene med rammer (de andre sønnene hennes har også gitt henne bilder av ungene sine). Jeg tror de står i en eske på et kott et sted, så vi gir IKKE brudebilde til henne for å si det sånn...



Anonymous poster hash: d64bb...3ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde dette. Til både foreldrene og besteforeldrene våre. De syntes det var kjempekoselig, og det er jo umulig å finne gave til de uansett så like greit å gi noe slik. Vi ga de noe i tillegg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tusen takk for svar alle sammen! =) Ser det er delte meninger, noen synes det er rart mens andre synes det er en fin gave. Jeg vet at både mine foreldre og svigerforeldre vil ha brudebilde av oss på veggen, det har de snakket om flere ganger. Derfor jeg fikk ideen, koster jo litt så ikke noe jeg bare kan gi ut av det blå. Samtidig føles det litt rart ut å gi et bilde av seg selv.. Men ser jo at en del gjør det og synes det er en god ide. Tror sannelig vi går for det, men at vi gir noe annet i tillegg. Sånn at det ikke bare blir bildet. Takk for input folkens =)

Siden det er noe de faktisk ønsker seg, høres det ut som en fin gave. :)

Det er sikkert forskjeller mellom familier. Mine slektninger er sånne som stort sett har en svær "Wall of fame" med masse familiebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som emnetittelen sier, lurer jeg rett og slett på om jeg kan gi et bryllupsfoto av meg og mannen i julegave til mine og hans foreldre? Det vil være et forstørret bilde fra fotograf, så vil jo koste noen kroner. Eller er dette slik man gir utenom? Er det kanskje rart å gi bilde av seg selv i gave til foreldre? Håper på svar =)

Tusen takk for svar alle sammen! =) Ser det er delte meninger, noen synes det er rart mens andre synes det er en fin gave. Jeg vet at både mine foreldre og svigerforeldre vil ha brudebilde av oss på veggen, det har de snakket om flere ganger. Derfor jeg fikk ideen, koster jo litt så ikke noe jeg bare kan gi ut av det blå. Samtidig føles det litt rart ut å gi et bilde av seg selv.. Men ser jo at en del gjør det og synes det er en god ide. Tror sannelig vi går for det, men at vi gir noe annet i tillegg. Sånn at det ikke bare blir bildet. Takk for input folkens =)

Selvsagt kan du det, og iallfall hvis du vet at de ønsker seg det! Men som det nevnes av en her inne, så bør man kanskje styre unna de aller største forstørrelsene. Kanskje 13x18 eller i A4-størrelse er stort nok? Dere er barn av deres foreldre, og selv om dere er voksne nå så er det jo fint for dem å få bilder av dere i voksen alder :) Iallfall når de ytrer ønske om det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gitt i A4 størrelse med en fin ramme rundt. Og så ville jeg gitt noe utenom. F.eks. en god te og kaffe, noe velværeprodukter til begge e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 (21×30 cm) er sjelden pent til bryllupsbilder. Gå heller for 20×25 cm. Noe jeg og tipper at fotografen vil anbefale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 (21×30 cm) er sjelden pent til bryllupsbilder. Gå heller for 20×25 cm. Noe jeg og tipper at fotografen vil anbefale ;)

Hvorfor det? Det finnes jo forskjellige poseringer og dermed ulike høyde-breddeforhold som vil passe. Uansett. Finn en fin ramme i ca A4-størrelse, og forstørr bildet i den størrelsen :) Evt. mindre om foreldrene deres generelt har mindre bilder på veggen. Dere kan jo også spørre hvor stort de ønsker å ha bildet.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...