Gå til innhold

Brudekjole på nett? Ikke gjør det!


Badehette

Anbefalte innlegg

Da dropper du bare å gå i salong. Ingen tvang!

Som kommende brud følte jeg litt på det at man "måtte" gå i brudesalong, for det var en del av hele brudegreia. I tillegg er det veldig lurt å gå i salong og prøve forskjellige fasonger. Jeg var helt sikker på at jeg skulle kjøpe en A-linjet kjole, men etter å ha prøvd andre fasonger falt jeg mer for havfruefasongen. Dette hadde jeg aldri visst dersom jeg ikke hadde prøvd ut kjoler.

TS, kjolen din ligger tilfeldigvis som bilde nummer tre i på Facebooksiden til gruppen jeg nevnte.

Søk på "Brides Beware".

Du kan jo vurdere å sende dem dine bilder også, så får du advart litt fler enn på KG. :)

Jeg fant ikke bildet :klo:

Ja, tenkter å poste dette flere steder så folk ikke gjør samme feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får jeg sikkert mye pepper, men velger man å kjøpe en FAKE kjole så fortjener man faktisk ikke noe bedre. Hvorfor er det så viktig for bruder å benytte seg av designernes kreativitet og kunnskap, men nekte å betale for det??? Hvorfor syns dere det er greit at designere jobber rævva av seg for å komme seg opp og frem og få produsert egne kjoler, for så at andre som ikke gidder det samme bare skal stjele hele ideen deres og selge den til dere?

Det er dårlig gjort! Kjøp gjerne billige kjoler, men kjøp nå i det minste originale kjoler! Det finnes drøssevis av Ebay-selgere og diverse som IKKE stjeler, men som designer egne kjoler, eller syr etter kundens design. Benytt dere av dem heller, i stedetfor å pisse på designerne på den måten. Folk eier jo ikke moral lenger.

Og jeg blir stadig overrasket over hva folk tror de kan få for 600 kroner.

Jeg er selv en designer, og det er en grunn for at det er så vanskelig å leve av nettopp dette yrket. Jeg blir litt provosert av det du skriver her, for i dagens designsamfunn er det slik at ALLE STJELER AV ALLE. Man drar på messer og utstillinger, og lager sine egne produkter eller klesplagg ut i fra dette. Designverden er ikke slik at hvis man designer en ting, så er det kun du som har lov til å bruke akkurat dette designet. Da må man betale ekstremt store summer for å få patent. Man kan se design bli stjålet over alt; i forskjellige møbelkjeder ser man ofte kopier av kjente design og klesbutikker har for det meste samme type tøy. Det er bare sånn designmarkedet fungerer.

Men jeg må si meg enig at det er råttent gjort å bruke et bilde som ikke er deres eget. Det er ulovlig. Men jeg som kjøper, og som ikke kjenner til brudekjoler så alt for godt, har ikke mulighet til å finne ut hvem som faktisk designet denne kjolen bare av å se på et bilde. Det jeg kan gjøre da er å bestille denne kjolen og håpe på at den ikke avviker alt for mye fra bildet, selv om jeg er klar over at den ikke vil se helt lik ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du er fornuftig å har brukt paypal da......returner kjolen

Anonymous poster hash: 45974...8e5

Brukte selvfølgelig PayPal. Skal forhøre meg litt i morgen med en skredder. Kanskje kjolen kan reddes. Hvis ikke får jeg bare returnere den og finne originalen et annet sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Kjolen er en Mori Lee. Jeg kjøpte selv kjole av dette merket, og mener jeg kunne bestille kjolen direkte fra hjemmesiden (eller så var det linket til en nettbutikk på hjemmesiden, husker ikke helt) til halv pris. Jeg kjøpte gjennom salong pga leveringstid, men om bryllupet skal stå neste sommer rekker du fint å få den innen den tid. Og husk at du kan selge kjolen for rundt halv pris etter bryllupet, så der "sparer" du inn litt penger :)

Sånn generelt: Det er en uting å kjøpe billige kopier. Man får det man betaler for, og er man ikke villig til å betale mer enn 1000 kr for brudekjolen får man enten gifte seg i en selskapskjole eller høre om en venninne/mor/mormor/svigermor har en gammel brudekjole liggende som man kan låne

Hvis kjolen ikke er til å reddes, skal jeg definitivt prøve dette! Takk for tips :)

Som nevnt tidligere er det umulig for meg å vite hvem designeren egentlig er når jeg ser et bilde på eBay. Jeg var fult klar over at kjolen ikke ville se helt lik ut, men det var verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å bruke Google image search, da finner man ofte originalen.

Og det er forskjell på å stjele et design og å bli inspirert. Designere stjeler ikke hverandres design.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er folk med peiling her. Agape kjolene, er det samme greia som å kjøpe fra Kina? Var der for å se på kjole for noen dager siden og fant en jeg synes var kjempefin, men prisen var latterlig lav! Så lav at jeg ble litt skeptisk! Noen som vet?

Anonymous poster hash: 3d22c...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er folk med peiling her. Agape kjolene, er det samme greia som å kjøpe fra Kina? Var der for å se på kjole for noen dager siden og fant en jeg synes var kjempefin, men prisen var latterlig lav! Så lav at jeg ble litt skeptisk! Noen som vet?

Anonymous poster hash: 3d22c...117

Neida, Agape er trygt. Generelt er brudesalonger i Norge trygt. Det er helst på Ebay og slikt man kan risikere å få dårlige eller fake kjoler. Men også der er det fullt mulig å få gode, billige kjoler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Jeg tenker på min egen lommebok, noe jeg vet de fleste gjør. Har jeg mulighet til å prøve en ting i en butikk for så å kjøpe det billigere på nettet, så gjør jeg SELVFØLGELIG det! Ikke er det ulovlig heller!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Nei, det er ikke ulovlig - men det er umoralsk.

Når du vet på forhånd at du har til hensikt å bestille kjolen på nettet så bør du holde deg borte fra butikken og ikke kaste bort tid hos de ansatte.

Jeg kan forresten ikke fatte at folk tør bestille brudekjole på ebay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Agape er trygt. Generelt er brudesalonger i Norge trygt. Det er helst på Ebay og slikt man kan risikere å få dårlige eller fake kjoler. Men også der er det fullt mulig å få gode, billige kjoler.

Takk for svar. Synes bare det var rart at brudekjolen kostet like mye som andre selskapskjoler de hadde :)

Anonymous poster hash: 3d22c...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har kjøpt fra JJShouse. Den var veldig fin til meg :)



Anonymous poster hash: b5862...ec5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen passer ikke din kropp om det er din kropp på 2 av bildene.

Anonymous poster hash: 58990...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Jeg fikk sydd og fikset masse på kjolen, og ble veldig fornøyd med den! :) Det samme ble brudgommen  :bolledeig:
 
Hvis jeg kunne gjort alt på nytt hadde jeg uten tvil kjøpt i en brudesalong. Å sy om denne kjolen tok ekstremt mange timer som jeg egentlig ikke hadde. Det holder med å planlegge bryllupet. 
 
Da har jeg delt min erfaring og håper dette hjelper for andre som vurderer å kjøpe kjole på nett :)

post-83789-0-12299500-1443510672_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...