Gå til innhold

Brudekjole på nett? Ikke gjør det!


Badehette

Anbefalte innlegg

(...)min erfaring(...)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Det er ikke alles erfaring. Selv har jeg god erfaring med å handle fra folk med fagkunnskap.

Anonymous poster hash: f4035...c21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, kjolen din ligger tilfeldigvis som bilde nummer tre i på Facebooksiden til gruppen jeg nevnte.

Søk på "Brides Beware".

Du kan jo vurdere å sende dem dine bilder også, så får du advart litt fler enn på KG. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dropper du bare å gå i salong. Ingen tvang!

Nei, heldigvis fant jeg en kjole på finn, etter bedriten behandling i salong. Så da slapp jeg å gå tilbake.

Poenget mitt er at det kan være flere som meg, som faktisk ser på sitt besøk i salongen som en skrekkelig dårlig erfaring de gjerne skulle vært uten, ikke en "kompetanse" de har benyttet seg av. Og siden ingen salonger reklamerer med nedrakking på kunder, vet man desverre ikke om denne drittbehanlingen før etter man har vært i salongen.

Ja, jeg kjøpte en kjole brukt, som jeg først hadde sett i salongen. Men vet du hva? I salongen fikk jeg ikke lov til å prøve den fordi "den var nok ikke før meg".

Og så kommer sluke som du og påstår at det er jeg som har behandlet salongen dårlig??!? Da blir jeg sint, oppgitt og lei meg.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alles erfaring. Selv har jeg god erfaring med å handle fra folk med fagkunnskap.

Anonymous poster hash: f4035...c21

Da ser du sikker "riktig ut" når du kommer. Og oppfyller de hemmelige kravene til å oppnå brydesalongens gunst.

Jeg kom og var innstilt på å få hjelp jeg også. Jeg bad på ingen måte om å bli latterliggjort og fornærmet.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser du sikker "riktig ut" når du kommer. Og oppfyller de hemmelige kravene til å oppnå brydesalongens gunst.

Jeg kom og var innstilt på å få hjelp jeg også. Jeg bad på ingen måte om å bli latterliggjort og fornærmet.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Jeg tror deg! Damer som jobber slike steder har ingen kompetanse, de er butikkSELGERE:

Kan du forklarere næremere hvordan de fornærmet og latterliggjorde deg?

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis fant jeg en kjole på finn, etter bedriten behandling i salong. Så da slapp jeg å gå tilbake.

Poenget mitt er at det kan være flere som meg, som faktisk ser på sitt besøk i salongen som en skrekkelig dårlig erfaring de gjerne skulle vært uten, ikke en "kompetanse" de har benyttet seg av. Og siden ingen salonger reklamerer med nedrakking på kunder, vet man desverre ikke om denne drittbehanlingen før etter man har vært i salongen.

Ja, jeg kjøpte en kjole brukt, som jeg først hadde sett i salongen. Men vet du hva? I salongen fikk jeg ikke lov til å prøve den fordi "den var nok ikke før meg".

Og så kommer sluke som du og påstår at det er jeg som har behandlet salongen dårlig??!? Da blir jeg sint, oppgitt og lei meg.

Anonymous poster hash: 7e368...040

En sluke som meg? Vet ikke hva du prøver å si, men forstår der var et forsøk på en fornærmelse.

Jeg har prøvd å ikke være frekk med deg siden det tydeligvis skorter litt i toppetasjen din, men nå gidder jeg ikke bruke silkehansker mer:

Jeg prater om de som BEVISST går i salong for å prøve, måle, kikke og spørre, - gjerne også dra med seg mødre og forlovere, når de ALLEREDE har bestemt seg for å handle på nett. (Gjelder det deg? Nei. Les mine andre innlegg igjen, der jeg sier det er helt ok å ikke handle.)

MEN man benytte deg av salongens tjenester får det være med et åpent sinn om at man kanskje skal legge igjen penger der, og at man derfor prøver kjoler innenfor det budsjettet man har.

En brudesalong er en bedrift, ikke en veldedighet!

Endret av Chloe-
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror deg! Damer som jobber slike steder har ingen kompetanse, de er butikkSELGERE:

Kan du forklarere næremere hvordan de fornærmet og latterliggjorde deg?

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Jeg fikk ikke prøve de kjolene jeg like (de "var nok ikke før meg"). Det kom kommentarer om at jeg "måtte da være skrekkelig ung", "fikk komme tilbake en gang jeg hadde med meg noe til å hjelp meg". Ble spurt om jeg skulle gifte meg "på ordentlig"??!!

Selger og selger fru Blom... en dama prøvde VIRKELIG ikke å selge noe som helst.

Skjønner faktisk overhode ikke hva hun fikk ut av oppførselen sin.

Jeg var bare en lubben, sjenert student en kom forsiktig inn alene i allværsjakken min, mens jeg dreiet nervøst på forlovelsesringen min.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at man drar til salong for å finne fasong og lignende, og deretter kjøper på nett. Når det er sagt, er det noe jeg ikke gjorde selv.

Å kjøpe på salongen betyr at du får det du forventer av kvalitet, og service. Du har noen du kan ringe om det er krise, og du har sett, og ikke minst prøvd kjolen. Det er en av de største dagene i livet, og å vite at kjolen sitter som støpt er i alle fall viktig for meg.

Men, dette er mitt valg, og jeg ser ikke ned på de som kjøper på ebay, jeg tenker at det er flott om de tørr ta sjansen, og mange penger å spare. Det er bare ikke for meg, men om bestevenninna mi gjør det støtter jeg henne selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser du sikker "riktig ut" når du kommer. Og oppfyller de hemmelige kravene til å oppnå brydesalongens gunst.

Jeg kom og var innstilt på å få hjelp jeg også. Jeg bad på ingen måte om å bli latterliggjort og fornærmet.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Jeg har ikke kjøpt brudekjole i salong, men jeg har kjøpt andre kjoler til større anledninger i salonger og har da fått god hjelp og god kvalitet der jeg har vært. De samme gode erfaringene har jeg fra andre fagfolk, som undertøysforretninger, skomakere (som spesiallager sko, ikke bare reparerer) og veskemakere.

Men se riktig ut? Jeg har synlige piercinger og sist jeg kjøpte gallakjole kom jeg inn i butikken med Dr. Martens-støvler og nesten barbert hode. Jeg ser absolutt ikke ut som noen generisk brud.

Det er synd at du ble møtt på en dårlig måte, men du kan ikke generalisere ut fra dine egne, svært begrensede erfaringer. Hvis du vil dra alt over en kam følger det logisk at du må akseptere at to gode erfaringer ugyldiggjør din egen fordi de er i flertall, skjønner? Det du kan si uten at du undergraver ditt eget budskap er at du selv hadde en skikkelig kjip opplevelse i salong og derfor anbefaler du å kjøpe kjole på nett.

Anonymous poster hash: f4035...c21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sluke som meg? Vet ikke hva du prøver å si, men forstår der var et forsøk på en fornærmelse.

Jeg har prøvd å ikke være frekk med deg siden det tydeligvis skorter litt i toppetasjen din, men nå gidder jeg ikke bruke silkehansker mer:

Jeg prater om de som BEVISST går i salong for å prøve, måle, kikke og spørre, - gjerne også dra med seg mødre og forlovere, når de ALLEREDE har bestemt seg for å handle på nett. (Gjelder det deg? Nei. Les mine andre innlegg igjen, der jeg sier det er helt ok å ikke handle.)

MEN man benytte deg av salongens tjenester får det være med et åpent sinn om at man kanskje skal legge igjen penger der, og at man derfor prøver kjoler innenfor det budsjettet man har.

En brudesalong er en bedrift, ikke en veldedighet!

Jeg er IKKE enig i det du skriver! Veldedighet??? Veldig dårlig sammenligning! En brudebutikk er en butikk. Du kan sammenligne det med en hvilken som helst butikk, som f. eks. Prada butikk, du går inn prøver et par sko som du liker, kjøper ingen av skoene i butikken, kjøper den du likte best fra nettet fordi de selger det er billigere. Ingen som trenger å skamme seg av den grunn vel? Butikk = butikk.

Anonymous poster hash: ad172...0b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sluke som meg? Vet ikke hva du prøver å si, men forstår der var et forsøk på en fornærmelse.

Jeg har prøvd å ikke være frekk med deg siden det tydeligvis skorter litt i toppetasjen din, men nå gidder jeg ikke bruke silkehansker mer:

Jeg skrev "slike som deg". Og når du begynner å påstå at det skorter i toppetasjen min, så tar du etter brudesalongdamen. Og det kan jeg forsikre deg om at det IKKE gjør.

Selvfølgelig er brudesalongen en bedrift. Og som bedrift må man tilpasse seg kundens behov, ikke kreve livets rett om man opererer med priser som ikke er konkurransedyktige.

Synes kundene prisene er for høye, kan man ta inn produkter i en lavere priskategori. Er det mange som benytter seg av prøving uten å kjøpe, kan man ta betalt for den tjenesten (kremt... lykke til!)

Det er mange små bedrifter som sliter. Og brudesalonger når ikke akkurat opp som dem jeg har mest sympati med. De har store avanser pr produkt, og lever av å hyle opp kostnadsnivået til latterlige dimensjoner.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE enig i det du skriver! Veldedighet??? Veldig dårlig sammenligning! En brudebutikk er en butikk. Du kan sammenligne det med en hvilken som helst butikk, som f. eks. Prada butikk, du går inn prøver et par sko som du liker, kjøper ingen av skoene i butikken, kjøper den du likte best fra nettet fordi de selger det er billigere. Ingen som trenger å skamme seg av den grunn vel? Butikk = butikk.

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Og denne holdningen syns jeg er veldig dårlig!

Jeg er opptatt av at vi skal beholde en levende handelskultur. Med din instilling kommer man snart til å ha tatt levebrødet fra alle små bedrifter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt brudekjole i salong, men jeg har kjøpt andre kjoler til større anledninger i salonger og har da fått god hjelp og god kvalitet der jeg har vært. De samme gode erfaringene har jeg fra andre fagfolk, som undertøysforretninger, skomakere (som spesiallager sko, ikke bare reparerer) og veskemakere.

Men se riktig ut? Jeg har synlige piercinger og sist jeg kjøpte gallakjole kom jeg inn i butikken med Dr. Martens-støvler og nesten barbert hode. Jeg ser absolutt ikke ut som noen generisk brud.

Det er synd at du ble møtt på en dårlig måte, men du kan ikke generalisere ut fra dine egne, svært begrensede erfaringer. Hvis du vil dra alt over en kam følger det logisk at du må akseptere at to gode erfaringer ugyldiggjør din egen fordi de er i flertall, skjønner? Det du kan si uten at du undergraver ditt eget budskap er at du selv hadde en skikkelig kjip opplevelse i salong og derfor anbefaler du å kjøpe kjole på nett.

Anonymous poster hash: f4035...c21

Jeg svarer i en tråd der en anbefaler å styre unna nettkjøp pga en dårlig erfaring. Da kan jeg fortelle at jeg har like dårlig erfaring med salong.

Og nei, jeg har ikke oppfordret til å kjøpe på nett (om du da ikke mener å finne en selger via finn er det samme som å kjøpe på nett)

Fint at du har gode erfaringer. Jeg har god erfaring fra kjøp av selskapskjoler jeg også. Men som "brud" var det vist helt andre krav .. i følge de to damene jeg var borti.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og denne holdningen syns jeg er veldig dårlig!

Jeg er opptatt av at vi skal beholde en levende handelskultur. Med din instilling kommer man snart til å ha tatt levebrødet fra alle små bedrifter.

Jeg tenker på min egen lommebok, noe jeg vet de fleste gjør. Har jeg mulighet til å prøve en ting i en butikk for så å kjøpe det billigere på nettet, så gjør jeg SELVFØLGELIG det! Ikke er det ulovlig heller!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne holdningen syns jeg er veldig dårlig!

Jeg er opptatt av at vi skal beholde en levende handelskultur. Med din instilling kommer man snart til å ha tatt levebrødet fra alle små bedrifter.

Du mener at det er kunden som skal forventes å handle hos ikke konkurransedyktige bedrifter, ikkw bedriftene som skal tilby gode produkter?

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "slike som deg". Og når du begynner å påstå at det skorter i toppetasjen min, så tar du etter brudesalongdamen. Og det kan jeg forsikre deg om at det IKKE gjør.

Selvfølgelig er brudesalongen en bedrift. Og som bedrift må man tilpasse seg kundens behov, ikke kreve livets rett om man opererer med priser som ikke er konkurransedyktige.

Synes kundene prisene er for høye, kan man ta inn produkter i en lavere priskategori. Er det mange som benytter seg av prøving uten å kjøpe, kan man ta betalt for den tjenesten (kremt... lykke til!)

Det er mange små bedrifter som sliter. Og brudesalonger når ikke akkurat opp som dem jeg har mest sympati med. De har store avanser pr produkt, og lever av å hyle opp kostnadsnivået til latterlige dimensjoner.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Og på hvilket prisnivå skal man legge seg for å være konkurransedyktig? Store utenlandske nettbutikker? Du ignorerer fullstendig det faktum at det koster å ha ansatte, det koster å ha butikklokale og det koster mer å ta inn i små kvanta, slik at nettopp du får prøve kjolen på kroppen din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker på min egen lommebok, noe jeg vet de fleste gjør. Har jeg mulighet til å prøve en ting i en butikk for så å kjøpe det billigere på nettet, så gjør jeg SELVFØLGELIG det! Ikke er det ulovlig heller!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Ingen som sier det er ulovlig, men jeg mener det er en kynisk holdning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer i en tråd der en anbefaler å styre unna nettkjøp pga en dårlig erfaring. Da kan jeg fortelle at jeg har like dårlig erfaring med salong.

Og nei, jeg har ikke oppfordret til å kjøpe på nett (om du da ikke mener å finne en selger via finn er det samme som å kjøpe på nett)

Fint at du har gode erfaringer. Jeg har god erfaring fra kjøp av selskapskjoler jeg også. Men som "brud" var det vist helt andre krav .. i følge de to damene jeg var borti.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Det er måten jeg reagerte på, da. Du generaliserte voldsomt og krast.

Det kan en kanskje si at jeg gjorde også da jeg postet at annonsen til TS var veldig mistenkelig, men jeg ytret meg på grunnlag av at selgeren hadde stjålet bildene, som faktisk er et opphavsrettsbrudd.

Hvis man kan dra hjem til Finn-selgeren og ta kjolen i øyesyn og prøve den før man forplikter seg er det ikke det samme som "å kjøpe på nett", men hvis man betaler og får den tilsendt uten å ha sett den er det så klart akkurat det samme og man risikerer å måtte ordne med å få hevet et kjøp av katta i sekken, som TS må til pers med overfor en butikk nå.

Anonymous poster hash: f4035...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som sier det er ulovlig, men jeg mener det er en kynisk holdning.

Så du forventer at folk skal drite i sin egen økonomi, men heller sørge for at det går for at det bra med butikkene? Vet ikke om du skjønner det helt, men de som starter brudebutikk (eller hvilken som helst butikk) gjør det for å tjene penger. Folk som har vett i hodet passer på hva de bruker SINE penger på - at de kjøper ting der det selges billigst, de færreste av oss er ute etter å bidra til at butikkenes inntekter fyker opp!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på hvilket prisnivå skal man legge seg for å være konkurransedyktig? Store utenlandske nettbutikker? Du ignorerer fullstendig det faktum at det koster å ha ansatte, det koster å ha butikklokale og det koster mer å ta inn i små kvanta, slik at nettopp du får prøve kjolen på kroppen din.

Jeg vet ikke hvilket prisnivå de bør ligge på (selv hadde jeg et stort budsjett den gang..), men jeg vet at om det blir et utbredt problem at folk benytter seg av utenlandske nettbutikker, så er prisforskjellene betydelige (for det er unektelig en vesentlig risiko ved slike kjøp). Og da kan det være lurt å se på seg selv, i stedet for bare å kjefte på kundene.

Brudesalongenær kjører ofte et kostbart opplegg når det gjelder både lokaler og betjeningen. Og det er ikke sikkert at det er et godt valg i Norge. Og lavprissegmentet mangler fullstendig, noe som er en vesentlig mangel.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...