Gå til innhold

Kan jeg kreve dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det var stort av dere å gå med på halvparten, det hadde ikke jeg gjort.

Men sikkert deilig å få saken ut av verden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det var stort av dere å gå med på halvparten, det hadde ikke jeg gjort.

Men sikkert deilig å få saken ut av verden! :)

Ja, absolutt. Så slipper vi kanskje sure miner rundt det i fremtiden også:-)

- TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de sitt ansvar så jeg hadde ikke gått med på å dele. Ja så vanskelig hadde jeg vært :fnise:

Anonymous poster hash: 979f9...9d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gjort meg vanskelig og nektet å dele, det skal jeg innrømme. Hadde de brutt kontakten ville det neppe vært noe stort tap.

Det er ikke snakk om en svimlende høy sum nå, men dersom jentungen finner på mer ugang kommer foreldrene til å forvente å slippe unna deler av regningen.



Anonymous poster hash: 3c737...980
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si. Dere er jammen meg snille som faktisk tilbyr dere å betale halve regningen. For å si det sånn, det hadde aldri jeg gått med på. Jeg skal ikke hoste opp penger fordi andres barn åpner en haug med brusflasker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si. Dere er jammen meg snille som faktisk tilbyr dere å betale halve regningen. For å si det sånn, det hadde aldri jeg gått med på. Jeg skal ikke hoste opp penger fordi andres barn åpner en haug med brusflasker.

Oversnille i min verden :fnise:

Altså TS, jeg er glad på vegne av deg og at dere nå er ferdige med saken, ikke misforstå. Men jeg synes de slapp unna prinsippet om ansvar, spesielt siden moren ikke engang var ydmyk eller beklagende!

Det er måten hun reagerte på som fikk meg til å ville se en oppdatering på at hun tok regningen til slutt. Jeg er ikke beinhard av meg, og går gjerne et stykke for å ta vare på relasjoner rundt meg. Men går ikke personen i møte eller aldri tar selvkritikk er saken en annen :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke frekt ment, men kan IKKE fatte og begripe at dere går med på å betale halvparten? :sjokkert: Hvorfor? Dette hadde jeg nektet plent og hadde faktisk ikke brydd meg om sure miner. Rett skal være rett! Synes de slapp billig unna.

Dealbreakeren for meg var måten de oppførte seg. De skulle ha unnskyldt seg med en gang og sagt de kunne ta regningen. Likte ikke måten de håndterte hele saken på. "Barn er barn" Dette er en oppbrukt unnskyldning fra foreldre som jeg er mektig lei av! Man tar ansvar for sine egne barn. Uansett hva de har gjort.



Anonymous poster hash: 0ee49...919
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mer storsinnet enn meg TS. Jeg hadde ikke gått med på å dekke halvparten - i mine øyne er det klinkende klart at det er foreldrenes ansvar siden de ikke passet på ungen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt ment, men kan IKKE fatte og begripe at dere går med på å betale halvparten? :sjokkert: Hvorfor? Dette hadde jeg nektet plent og hadde faktisk ikke brydd meg om sure miner. Rett skal være rett! Synes de slapp billig unna.

Dealbreakeren for meg var måten de oppførte seg. De skulle ha unnskyldt seg med en gang og sagt de kunne ta regningen. Likte ikke måten de håndterte hele saken på. "Barn er barn" Dette er en oppbrukt unnskyldning fra foreldre som jeg er mektig lei av! Man tar ansvar for sine egne barn. Uansett hva de har gjort.

Anonymous poster hash: 0ee49...919

Jeg hadde ikke lyst til å gå med på det. Vi må imidlertid møte dem ved så mange anledninger i fremtiden at jeg rett og slett ikke orker sure miner om det. Hadde det bært noen jeg kunne "valgt bort" hadde det vært noe annet.

Jeg har imidlertid gitt klar beskjed når jeg har truffet dem (nylig) om at det å splitte regningen på denne måten ikke kommer til å skje dersom ungen bedriver "garp" i fremtiden.

Sure penger, men men...

- TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure penger, ja. Får håpe det er første og siste gang ungen finner på lignende sprell da. :)



Anonymous poster hash: 3c737...980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid å lese hele tråden akkurat nå. Måtte bare kommentere...
Håper virkelig de 50 korkene ble fratatt jenta, så hun ikke "tjente" på dette brekket sitt..........?

Og ja - det er foreldrene som har ansvar for å passe på eget barn, ikke brudeparet!


  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som servitør, og lageret var langt inne på kjøkkenet. Det var ikke låst ved servering, da hver servitør ikke kan ha egen nøkkel og låse opp/igjen hele tiden...

De kan heller ikke ha en vakt der..

Dette er ene og alene foreldrene sitt ansvar, og det er tydelig at de ikke har brydd seg om å følge med påvirke barnet er.

Hvis man er i matbutikken et det foreldrene sitt ansvar at barnet ikke åpner flasker, spiser ting osv selv om det står tilgjengelig!Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Enig her! Sånn er praksisen på hotell/restauranter....

Klart foreldrene skal betale når de ikke passer på barnet sitt, og ikke savnet barnet for det tar tid for et barn asso!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde bryllupsfesten på hotell, og avtalte pris med hotellet per flaske vin/brus som ble åpnet.

Barn var invitert til festen, som ble avsluttet relativt tidlig.

Ei 7 år gammel jente som var i bryllupet ble etter festen funnet inne på lageret ved kjøkkenet. Hun hadde snappet med seg en flaskeåpner, og satt der og åpnet brusflasker.

Begrunnelsen hennes var at hun samler på korker, og ville ha korkene på flaskene.

Hun åpna rundt 50 flasker, som vi nå må betale.

Kan jeg kreve at foreldrene hennes betaler det, eller er det frekt? Foreldrene hennes lo det bort der og da og sa at "slikt må man forvente med barn i bryllup".

Er det slik vi må forvente?

Jeg har avtalt med foreldrene hennes at vi skal snakke nærmere om det når vi treffes om ett par uker.

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Makan til navlebeskuende foreldre som ikke klarer å holde kontroll på sine barn!

Jeg hadde krevd at de betalte, det er tross alt snakk om mange flasker.

Anonymous poster hash: b2529...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid å lese hele tråden akkurat nå. Måtte bare kommentere...

Håper virkelig de 50 korkene ble fratatt jenta, så hun ikke "tjente" på dette brekket sitt..........?

Og ja - det er foreldrene som har ansvar for å passe på eget barn, ikke brudeparet!

Jeg aner ikke, for å være ærlig. Jeg ble så opptatt av å ta farvel med gjestene etterpå, at jeg ikke fikk det med meg.

Håper imidlertid at foreldrene har forklart henne tydelig hva hun gjorde galt, og helst at det fikk en konsekvens (i alle fall ikke at hun har fått beholde dem).

- TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha fyttikatta. Jeg blir så flau, og skuffa. Om en av mine småjenter får seg til å gjøre noe slikt...

Jeg hadde antakeligvis blitt så flau at jeg hadde solgt bruddparet gifteringen min på flekken om jeg ikke hadde noe å betale med der og da.. (Litt satt på spissen "men læll", som vi trøndere sier).

:-p

Anonymous poster hash: e5f81...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...