Gå til innhold

Kan jeg kreve dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde bryllupsfesten på hotell, og avtalte pris med hotellet per flaske vin/brus som ble åpnet.

Barn var invitert til festen, som ble avsluttet relativt tidlig.

Ei 7 år gammel jente som var i bryllupet ble etter festen funnet inne på lageret ved kjøkkenet. Hun hadde snappet med seg en flaskeåpner, og satt der og åpnet brusflasker.

Begrunnelsen hennes var at hun samler på korker, og ville ha korkene på flaskene.

Hun åpna rundt 50 flasker, som vi nå må betale.

Kan jeg kreve at foreldrene hennes betaler det, eller er det frekt? Foreldrene hennes lo det bort der og da og sa at "slikt må man forvente med barn i bryllup".

Er det slik vi må forvente?

Jeg har avtalt med foreldrene hennes at vi skal snakke nærmere om det når vi treffes om ett par uker.

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde bryllupsfesten på hotell, og avtalte pris med hotellet per flaske vin/brus som ble åpnet.

Barn var invitert til festen, som ble avsluttet relativt tidlig.

Ei 7 år gammel jente som var i bryllupet ble etter festen funnet inne på lageret ved kjøkkenet. Hun hadde snappet med seg en flaskeåpner, og satt der og åpnet brusflasker.

Begrunnelsen hennes var at hun samler på korker, og ville ha korkene på flaskene.

Hun åpna rundt 50 flasker, som vi nå må betale.

Kan jeg kreve at foreldrene hennes betaler det, eller er det frekt? Foreldrene hennes lo det bort der og da og sa at "slikt må man forvente med barn i bryllup".

Er det slik vi må forvente?

Jeg har avtalt med foreldrene hennes at vi skal snakke nærmere om det når vi treffes om ett par uker.

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Foreldrene til jenta skal selvsagt betale for brusflaskene som jenta åpnet.

Anonymous poster hash: 4d1f0...3b5

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en ganske frekk måte av foreldrene å håndtere det på, men jeg må nok si jeg er enig med dem likevel. Man løper alltid en viss risiko når man har barn rundt seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene skal betale! Det er greit det er en viss risiko med barn rundt seg, men 50 (!!) flasker? Hvor var foreldrene?



Anonymous poster hash: cec1d...b64
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette etter festen var avsluttet?

Hvis så, er det helt klart foreldrene som bør betale.

Det var etter festen var avsluttet ja, ellers hadde vi bare satt dem på bordene og fått drukket dem.

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene skal betale! Det er greit det er en viss risiko med barn rundt seg, men 50 (!!) flasker? Hvor var foreldrene?

Anonymous poster hash: cec1d...b64

De var og minglet med de andre gjestene/kjadret og tok farvel/gjorde seg klare til å dra...

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at foreldrene bør ta den økonomiske støyten av dette selv om det skjedde under festen og først oppdaget når kvelden var over. Altså ærlig talt, hun må jo ha vært borte ganske lenge og foreldrene har jo ansvaret for henne! Jeg synes ikke dette er noe man bør rekne med kan skje i et bryllup når man inviterer barn. Jeg rekner derimot med at barn blir holdt et øye med av foreldrene selv om de er i ett bryllup og det ble ikke gjort her.

Anonymous poster hash: 5110c...33e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Det er ikke noe spørsmål en gang. Det er klart at foreldrene skal dekke dette. Har du tenkt noe på måten du ønsker å gå frem?

Synes det er rart at ikke foreldrene tok tak i dette der og da og unnskyldte seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager gjorde hun på lageret? Her er det foreldrene som må ta ansvaret. Selvsagt skal ikke dere lastes for at de ikke klarte å ta ansvar for sitt eget barn! Noe annet er rett og slett urimelig. Syntes dog det er merkelig at hun kom seg inn på lageret i det hele tatt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste som skal ta regninga er deg. Jeg regner ikke med at barn gjør herverk når jeg inviterer dem, jeg regner med at foreldre/dedikert barnevakt passer på dem. Uansett om det var før, etter eller midt under festen. Skal brudeparet løpet rundt på sitt eget bryllup og passe på at andres barn oppfører seg? Ansvarsfraskrivelse fra foreldrene, og kanskje litt dårlig vakthold fra hotellets side.



Anonymous poster hash: 1f93f...085
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mange allerede har skrevet, dette er foreldrenes ansvar.

Ja - det innebærer en viss risiko å ha barn tilstede og det er barnets foreldres risiko, ikke din!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal foreldrene betale.

Er ungen tilbakestående på noen måte, eller er det bare foreldrene som har gitt henne altfor frie tøyler? Det kunne ikke ramle meg inn å valse inn på lageret og åpne flasker for å ta korkene da jeg var 7 år.



Anonymous poster hash: 3c737...980
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal foreldrene betale.

Er ungen tilbakestående på noen måte, eller er det bare foreldrene som har gitt henne altfor frie tøyler? Det kunne ikke ramle meg inn å valse inn på lageret og åpne flasker for å ta korkene da jeg var 7 år.

Anonymous poster hash: 3c737...980

Jeg tenkte det samme. Et barn på syv år, forstår at brus koster penger. Holder hun på, på samme måten når hun er på butikken? Er det da butikkens ansvar å betale for det og kanskje?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, det ville vært høflig av foreldrene å tilbys seg å betale for det. Eller gjøre noe annet som en symbolsk handling.

Det er jo ikke sikkert de vet at du betaler etterpå, basert på hvor mange flasker som er åpnet. Det kan jo hende de tror dere har betalt for det allerede.

Men jeg ville ikke spurt om pengene om jeg var deg. Hadde heller bittert betalt dem. Så får jeg håpe det ikke blir så altfor dyrt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene bør ta ansvar å betale.

Evt inngå et kompromiss om de er vanskelig, dele utgiftene sammen med dem.

Endret av heihei123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...