Gå til innhold

Hva irriterer deg som bryllupsgjest - og hva irriterer deg/dere som brud/brudepar?


Hilde

Anbefalte innlegg

Som gjest hos dere, hadde jeg blitt ganske snurt da. En del av "underholdningen" i et bryllup, er å se på gavene :) Jeg syns hvertfall det er veldig kjekt.

Det er ingen problem å ha noen til å åpne gavene, så lenge de vet om det på forhånd. Kanskje to unge jenter kunne fått en gave for det også :) Slik at de ble litt verdsatt!

Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

Bra du ikke er bedt da :fnise: For hadde du blitt snurt hadde jeg blitt snurt av å ikke få den gleden av å pakke opp selv. Vi har ingen som kommer til å være villig til pakke opp heller tror jeg når jeg har sett over lista...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du ikke er bedt da :fnise: For hadde du blitt snurt hadde jeg blitt snurt av å ikke få den gleden av å pakke opp selv. Vi har ingen som kommer til å være villig til pakke opp heller tror jeg når jeg har sett over lista...

Jeg hadde også blitt litt snurt. Se gavene er liksom en stor del av bryllupet. Men du gjør selvsagt som du vil, bare forvent at noen kommer til å stusse =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest:

  • For lite mat
  • For lite drikke
  • Selskapsleker
  • Par som splittes opp
  • Kun den ene halvdelen av et samboerpar blir invitert
  • Venting
  • For lite nattmat
  • Kun dyre gaveønsker, til et bryllup hvor alt annet er spart inn på. Gir konsekvent en gave på 500 kr jeg i sånne tilfeller.
  • Dårlig musikk
  • Ikke takkekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt litt snurt. Se gavene er liksom en stor del av bryllupet. Men du gjør selvsagt som du vil, bare forvent at noen kommer til å stusse

Slutt å spor av tråden nå da, dette er ingen gavetråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å spor av tråden nå da, dette er ingen gavetråd!

Nei, men det er hva vi ville irritere oss over. Og jeg ville irritert meg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt litt snurt. Se gavene er liksom en stor del av bryllupet. Men du gjør selvsagt som du vil, bare forvent at noen kommer til å stusse =)

Hvordan kan en aktivitet som tar to minutter være en stor del av bryllupet?

Anonymous poster hash: 275e4...2dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan en aktivitet som tar to minutter være en stor del av bryllupet?

Anonymous poster hash: 275e4...2dc

Blir siste jeg svarer om gaver i denne tråden.

Selv om du kanskje bare bruker 2 min, bruker jeg lenger tid enn det på å se på gavene. I tillegg er det en samtaleemne videre i brylluppet. ala "å var det du som gav xxxx" " endelig fikk brud/brudgom det han ønsket seg" " Så den fine xxx som de fikk" osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt invitert som kaffegjest i bryllup i utlandet. Lang reisevei og måtte ordne egen middag samt overnatting.

Anonymous poster hash: e44f6...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt invitert som kaffegjest i bryllup i utlandet. Lang reisevei og måtte ordne egen middag samt overnatting.

Anonymous poster hash: e44f6...4be

Du dro vel ikke...??

Anonymous poster hash: 49391...1bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bryllupsgjest:

-For lite og for dårlig mat.

-Tvangsplassering av gjester, slik at man kanskje må sitte sammen med vilt fremmede helt alene.

-Teite selskapsleker.

-Døll musikk.

-For lite eller for mye alkohol.

-Teite taler og sanger der brudeparets seksuelle fortid blir omtalt (f.eks hvor mange kjærester man har hatt før osv).

-Gjester som bringer med seg hylende småbarn og babyer.



Anonymous poster hash: 564ac...d83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir siste jeg svarer om gaver i denne tråden.

Selv om du kanskje bare bruker 2 min, bruker jeg lenger tid enn det på å se på gavene. I tillegg er det en samtaleemne videre i brylluppet. ala "å var det du som gav xxxx" " endelig fikk brud/brudgom det han ønsket seg" " Så den fine xxx som de fikk" osv.

Jeg syns også det er litt uhøflig å stable alle gavene på et bord, uten å åpne de. Dette kommer på min liste over ting som irriterer meg. Andre ting er for lite mat og drikke. For mye venting på brudeparet. Litt venting blir det alltid. Men da er det viktig at gjestene er ivaretatt i mellomtiden.

Som brud var det ingenting som irriterte meg. Utenom at gjestene begynte å ta så mye bilder, at det ble vanskelig for fotografen. De fikk beskjed på en fin måte, så det ordnet seg :)

Anonymous poster hash: 8fd2c...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kraftig irritert hver gang jeg blir bedt i bryllup og nå de to siste årene har veldig mange rundt meg vært smittet av giftesjuken...

Anonymous poster hash: a8952...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kraftig irritert hver gang jeg blir bedt i bryllup og nå de to siste årene har veldig mange rundt meg vært smittet av giftesjuken...

Anonymous poster hash: a8952...878

Huffda. Men det er ganske vanlig å invitere folk i brylluper, så her får du bare bite tenna sammen og takke nei :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda. Men det er ganske vanlig å invitere folk i brylluper, så her får du bare bite tenna sammen og takke nei :)

Jeg biter så det knaker og takker konsekvent nei. Men er man bedt så må man faktisk gi gave og dette irritererer med voldsomt. At jeg må bruke tid og penger på det. Spesielt tiden det tar både å tenke ut noe og gå å kjøpe det. Og i tillegg så blir jo de fleste skilt etter få år så da føler jeg at hele greia er bortkastet. :)

Anonymous poster hash: a8952...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter så det knaker og takker konsekvent nei. Men er man bedt så må man faktisk gi gave og dette irritererer med voldsomt. At jeg må bruke tid og penger på det. Spesielt tiden det tar både å tenke ut noe og gå å kjøpe det. Og i tillegg så blir jo de fleste skilt etter få år så da føler jeg at hele greia er bortkastet. :)

Anonymous poster hash: a8952...878

Du jo ikke det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter så det knaker og takker konsekvent nei. Men er man bedt så må man faktisk gi gave og dette irritererer med voldsomt. At jeg må bruke tid og penger på det. Spesielt tiden det tar både å tenke ut noe og gå å kjøpe det. Og i tillegg så blir jo de fleste skilt etter få år så da føler jeg at hele greia er bortkastet. :)

Anonymous poster hash: a8952...878

Om du synes det er så fælt så får du sende beskjed til alle nyforlovede som kan tenkes å være så frekke at de inviterer deg til deres store dag om at du ikke har noen interesse av å bli invitert i bryllupet deres. Evt kan du filme at du brenner invitasjonen deres og legge ut på facebook. Etter 2-3 slike brenninger tror jeg vennegjengen din tar hintet og du blir ikke invitert mer.

Voila, problem solved!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du synes det er så fælt så får du sende beskjed til alle nyforlovede som kan tenkes å være så frekke at de inviterer deg til deres store dag om at du ikke har noen interesse av å bli invitert i bryllupet deres. Evt kan du filme at du brenner invitasjonen deres og legge ut på facebook. Etter 2-3 slike brenninger tror jeg vennegjengen din tar hintet og du blir ikke invitert mer.

Voila, problem solved!

Haha :ler: Det er ingen i min bekjentskapskrets som kan unngå å vite hva jeg mener om å bli invitert i bryllup, men alle tror jeg bare tøyser.

Anonymous poster hash: a8952...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.... Irriterte oss over at noen av gjestene stjal mange drikkebonger, slik at mange ikke fikk i det hele tatt. ( lå to stk på hvert tefar). Irriterer meg også at vertskapet ikke kunne følge med på dette.

Til sist ivar det kjedelig da jeg som brud etter hvert kom til nattmatbordet, ikke fikk noe, da flere gjester hadde forskynt seg med 5-6 pølser hver.......

Anonymous poster hash: 3b58b...251

da hadde dere ikke kjøpt inn nok pølser! rar ting å spare på...

Anonymous poster hash: 003ca...119

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Du irriterer deg over så grenseløst mye! min liste hadde vært noe som:

selskapsleker hvis alle må delta.

lage taler,

for lite mat.

Din liste var lang som et vondt år, og tydelig skal det mye til før du synes et bryllup er bra. beklager men du virker som en sur og spesiell person. Potetball er godt, salat er godt why not??

Anonymous poster hash: 7d7d5...8a4

Og hva så om hun irriterer seg over "grenseløst mye"? Sist jeg sjekket så var det ikke en maksgrense på det! Om du synes hun er en sur og spesiell person, så kan du ikke ha lest de andre svarene, for jeg synes nå at nokså mange her inne er like "sure".

Potetball og salat er godt - HVER FOR SEG. Vet ikke om du er fra vestlandet, men her serveres ikke dette i samme rett. Enten salat, eller potetball. Punktum. Blir som å servere pizza og pommes frites. Hører ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende å måtte betale for alkoholfri drikke. Jeg kan forstå at brudeparet ikke vil ha fri bar, men når jeg som gjest må betale for et glass Farris eller Pepsi Max synes jeg er vertskapet er gjerrig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...