Gå til innhold

Hva irriterer deg som bryllupsgjest - og hva irriterer deg/dere som brud/brudepar?


Hilde

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi skal lage en sak på ting som irriterer bryllupsgjester og brudepar, og vil gjerne ha deres synspunkter. For eksempel at gjestene må betale for drikke, at bryllupsgjester kjøper gaver utenfor ønskelisten osv.

Så kort sagt: Hva irriterer dere som bryllupsgjest og/eller brud/brudepar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjester som ikke respekterer det når vi sier at vi ikke har plass til mer servise, glass etc.
Gjester som blir overstadig beruset.
Gjester som lager drama og ødelegger dagen for oss.

Som gjest:
Andre gjester som blir dritings eller ufin/lager drama for paret.
Brudepar som har brukt 200.000 kr på klær, og 10.000 på mat og drikke.
Brudepar som gifter seg utenlands og blir sur hvis ikke 100 stk i familien kommer.
Brudepar som sender ut invitasjonen for tregt.
Brudepar som sparer porto ved å sende invitasjon til foreldrene mine som jeg flyttet fra for 10 år siden (da hadde jeg blitt mer takknemlig for en email).
Brudepar som ikke sender takkekort eller sender det altfor lenge etterpå.



Anonymous poster hash: 6ed75...734
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som ikke respekterer det når vi sier at vi ikke har plass til mer servise, glass etc.

Gjester som blir overstadig beruset.

Gjester som lager drama og ødelegger dagen for oss.

Som gjest:

Andre gjester som blir dritings eller ufin/lager drama for paret.

Brudepar som har brukt 200.000 kr på klær, og 10.000 på mat og drikke.

Brudepar som gifter seg utenlands og blir sur hvis ikke 100 stk i familien kommer.

Brudepar som sender ut invitasjonen for tregt.

Brudepar som sparer porto ved å sende invitasjon til foreldrene mine som jeg flyttet fra for 10 år siden (da hadde jeg blitt mer takknemlig for en email).

Brudepar som ikke sender takkekort eller sender det altfor lenge etterpå.

Anonymous poster hash: 6ed75...734

Hva er for lang tid etter å sende takkekort da?

Anonymous poster hash: a612b...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest;

Andre gjester som liksom "hvisker og tisker" samtidig som noen holder tale.

Det er tydeligvis nødvendig for voksne mennesker å bli snakket til som barn på skolen, før de skjønner at det er høflig å holde munn når andre snakker!

Anonymous poster hash: 4a153...511

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er for lang tid etter å sende takkekort da?

Anonymous poster hash: a612b...e76

Etter min mening bør det være sendt innenfor 3 mnd etter bryllupet. Om de har vært på bryllupsreise kan de plusse på de ukene det varte evt. Ikke at jeg er så vanskelig på det sånn sett, men føler det er litt rart å få takkekortet når jeg har glemt hele bryllupet..

Anonymous poster hash: 6ed75...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjester som inviterer med seg andre uten å spørre brudeparet om det er greit.

Gjester som lager drama fordi kjæresten til dattera ikke er invitert (de har jo vært sammen i hele 2 uker...).

Gjester som ikke klarer å svare på innbydelsen innen fristen eller ikke klarer å svare på hvem som kommer når hele familien (mor, far og 2-3 barn) er invitert, men bare svarer at noen av dem kommer (hallo, mener dere at vi skal skrive bordkort etter hvert som vi ser hvem som dukker opp?).

Gjester (les: svigermor) som blir sur fordi det ikke blir servert nattmat!?!

Kommer aldri, aldri, aldri til å gifte meg igjen. Aldri.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke kan gå å bæsje i fred fordi det alltid er kø på do.



Anonymous poster hash: 37484...4fa
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når brudeparet i tydelig har gitt beskjed i god tid om at barn under en viss alder (av ulike grunner) ikke er invitert, men gjestene likevel finner ut at det var umulig å få tak i barnevakt så de tok med seg barna likevel.

Skjønner at av og til er umulig å få tak i barnevakt, men når det er gitt beskjed 2 måneder på forhånd om at små barn ikke er invitert til selve dagen men heller til et eget selskap dagen derpå, så bør det være mulig å finne noen venner/naboer/et eller annet til å passe barna den ene dagen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som inviterer med seg andre uten å spørre brudeparet om det er greit.

Gjester som lager drama fordi kjæresten til dattera ikke er invitert (de har jo vært sammen i hele 2 uker...).

Gjester som ikke klarer å svare på innbydelsen innen fristen eller ikke klarer å svare på hvem som kommer når hele familien (mor, far og 2-3 barn) er invitert, men bare svarer at noen av dem kommer (hallo, mener dere at vi skal skrive bordkort etter hvert som vi ser hvem som dukker opp?).

Gjester (les: svigermor) som blir sur fordi det ikke blir servert nattmat!?!

Kommer aldri, aldri, aldri til å gifte meg igjen. Aldri.

:hakeslepp: Det er ikke bare irriterende, men uakseptabelt! Skjedde det når dere giftet dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- å ikke bli servert mat til middag eller må ta med mat selv

- om jeg må drikke av krana på dass fordi ingen har fortalt det er betalbar

- konseptet kaffegjester. Særlig om det er sammen med betalbar eller middagen er så forsinket at de sitter en evighet på gangen

- kald mat som er ment for å være varm. Det er fult mulig å legge taler til mellom retter og serveringene

- alt, alt, alt for lite mat

- taler som blir ekstremt personlige

- forventningen enkelte bruder har om hvor mye man skal legge ut for bryllupet deres

- gavelister med en prisliste som tilsier jeg burde startet å spare for tre år siden

- når de bruker syke summer på kjole, dokurver, fargekodet godis etc og gjester blir kuttet av med kald suppe og et glass vann fra dass

Anonymous poster hash: 83b17...a8e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Det er ikke bare irriterende, men uakseptabelt! Skjedde det når dere giftet dere?

Ja. Kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg ikke hører til i den familien lenger... "Det mangler noen bordkort" fikk jeg høre 5 minutter før middagen skulle begynne. "XX og YY finner ikke plassene sine". Øøøh... Vi har så vidt jeg vet ikke invitert noen som heter det? Og det var jeg som skrev innbydelsene.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg ikke hører til i den familien lenger... "Det mangler noen bordkort" fikk jeg høre 5 minutter før middagen skulle begynne. "XX og YY finner ikke plassene sine". Øøøh... Vi har så vidt jeg vet ikke invitert noen som heter det? Og det var jeg som skrev innbydelsene.

Herregud så frekt! Fikk de noe mat eller måtte de dra? kjente du de"ubudne" godt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så frekt! Fikk de noe mat eller måtte de dra? kjente du de"ubudne" godt?

Ante ikke hvem de var, viste seg å være kjærestene til to av tanteungene (16 og 17 år). Verken jeg eller gubben hadde møtt dem før. De fikk mat, men ikke inne i spisesalen på hotellet. Der var det nemlig fullt, var helt umulig å presse inn to til siden vi allerede var flere enn det de på hotellet mente var maks antall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel hatt mest frustrasjoner som gjest:

- Laaaaaaange taler som gjerne er veldig uinteressante

- For lite mat

- Dårlig mat

- Det å vente i en liten evighet mellom kirke og middag uten opplegg og mat fordi brudeparet skal ta bilder på en lokasjon som ligger ca en time unna...



Anonymous poster hash: e410b...bd1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som brud var det irriterende å forholde seg til alle tradisjoner og forventninger. Som tramping og klirring for å få oss til å kysse på kleine måter... En del ble skuffet når vi sa nei til taler. Og vi hadde ikke noe kake, bare masse forskjellig desserter.

Det som irriterer meg som gjest er når det er en million lange sippete taler. Og når festen er lenge etter vielsen. Og når maten ikke er god eller det er for lite av den. For meg er det ingen krise at det ikke er fri bar så lenge jeg kan drikke så mye vann jeg vil uten å måtte betale for det. Jeg vil heller ikke være meg på leker og annen skøy...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de legger ut gaveliste,så er prisen på gaver veldig dyr. Har sett noen svarte tidligere her inne på slike ønskeliste...ja, men vi setter opp noen billige ting også. Ja, hva om 30 av gjestene kjøpte den samme billige tingen da.

Brudepar som legger opp dagen til ferietiden. Som reisende gjest kan det da bli veldig dyrt å reise, samtidig at feriplaner går i dass.

Reise langt for å delta, bruker masse penger, så sulter man igjel før man får mat, og i tilegg betalbar.

Leker under festen er en pest og en plage...ofte så brukes det "tvang" Skjønner de ikke at folk syns ikke det er moro. Leker og polynes fra 50 tallet

Brudeparet har ikke spart på noe når det gjelder festen, så får man servert hjemebrent. fy faen



Anonymous poster hash: 64c78...a74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke hvem de var, viste seg å være kjærestene til to av tanteungene (16 og 17 år). Verken jeg eller gubben hadde møtt dem før. De fikk mat, men ikke inne i spisesalen på hotellet. Der var det nemlig fullt, var helt umulig å presse inn to til siden vi allerede var flere enn det de på hotellet mente var maks antall.

Hvordan reagerte familen til tantungene? Eller resten av festen for den saks skyld.

Og ikke minst, hva svarte du?

Anonymous poster hash: 88141...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...