Gå til innhold

Hva har du gjort for å hevne deg på en eksvenninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er rett og slett barnslig og patetisk å hevne seg. Så ergo går man bare videre.

Anonymous poster hash: 18927...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kuttet vennskapet da hun lå med typen min når vi var 19år. Den som snakket dritt om den andre i ettertid var faktisk henne, mens jeg gikk med hodet hevet og ignorerte henne helt. Jeg tror det provoserte henne en god del selv om det ikke kan kalles hevn. kjentes noenlunde ok ut.

Livet gikk videre for begge og hun fant seg til slutt en kjæreste. Jeg trodde jeg var over henne og det som hadde skjedd, men for noen år siden (var 24år) så lå jeg med typen hennes. Hun har naturligvis ikke fått vite det, men jeg fant den "hevnen" ganske tilfredstillende.

et øye for et øye, bare på den måten kan moralsk likevekt gjenoppstå. enn rævva moral riktignok.



Anonymous poster hash: bacfd...e15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevn for meg er umodent, og sier mer om den som hevner seg enn den hevnen er myntet på. Hadde en venninne som baksnakket meg,drev med splitt og hersk " slo opp" med felles venninner og kompiser fordi de var venn med meg osv ( vi er 32! ). Hva gjorde jeg? Ingenting, hvorfor i all verden skulle jeg falle ned på samme nivå, det ville jo bare gått utover min egen selvfølelse om jeg hadde oppført meg så umodent, så jeg gikk bare videre i livet mitt, det får være " hevn" nok.

Anonymous poster hash: 1845b...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevn for småtterier, mener jeg man skal bare heve seg over og gå videre.

 

Men jeg har samtidig forståelse for de som har blitt utsatt for grovt svik, kriminalitet, skader på seg selv eller sine nærmeste etc, ønsker å ta igjen, å "hevne" det de har mistet for å føle at de som begikk overtrampet, får selv føle litt av det offeret/ ofrene har blitt utsatt for og vi er virkelig ikke de rette til å dømme dem, ikke i det hele tatt! 

 

Flere av dere virker som om dere er klare til å dømme de som er blitt utsatt for noe mer alvorlig enn baksnakking, erting etc, ved å hevde at dersom de ønsker å ta igjen, så senker de på lavere nivåer, at de er dårlige mennesker fordi de faller for noe så menneskelig som ønsket å ta igjen på et vis. Verken dere eller jeg har all verdens rett til å dømme dette.

 

Og faktisk tror jeg hevn kan på noen måter være sunt.



Anonymous poster hash: ed267...46e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det hevn? Har du fått noen reaksjoner på at det virket?

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

Fordi det verste er taushet og ignorering. La meg si at en venninne bare er ute etter å krangle med deg og lake bråk, er den verste "hevnen" å bare være helt tyst og ikke gi vedkommende noe respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten krøp jeg inn på soverommet til bestevenninnen min,hentet den fineste Barbiedukken hennes og gravde den ned på et hemmelig sted.

 

Da jeg var 20 hadde jeg en sinnssyk krangel med en venninne jeg delte leilighet med,siden typen hennes alltid var på besøk og rotet og griste i leiligheten.Hun ble rasende og gikk og la seg sammen med kjæresten.Hun hadde med vilje latt soveromsdøren stå åpen,slik at jeg skulle høre at de hadde sex. Mens hun lå der og stønnet høylytt gikk jeg ut i hagen.Da dukket plutselig husverten vår opp og spurte etter henne.Jeg sa hun var på rommet sitt ;) han så ganske paff ut da han kom ut igjen i hagen.



Anonymous poster hash: 6b92d...480
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skulle jeg hevne meg på en eksvenninne? Det er da helt normalt at en del venneforhold går i oppløsning etterhvert som tiden går. Ingen grunn til å hevne seg for noe sånt, vel? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten av tenårene, ja, da var mye verdens undergang. Jeg skrev mange krimnoveller hvor venner/familie/lærere jeg av en eller annen grunn var sur på der og da ble myrdet på forskjellige grusomme måter. (Jeg var glad i å lese og skrive, og veldig fasinert av krim, to fluer i en smekk.) Det var flere som drev med noe av det samme, noen skrev hat-brev som de la i et låst pengeskrin, og aldri ble lest av den det var "adressert" til. Jeg trodde tråden dreide seg om hvordan voksne mennesker oppfører seg/håndterer krangler, det er jo noe helt annet.

Nei, ikke nødvendigvis i starten av tenårene. Tidlig i ungdomsårene.

 

Jeg synes ikke det er helt riktig hvordan du bagatelliserer det og sier at "da var mye verdens undergang". Ungdomsskolen var desidert den verste tiden i livet mitt, og jeg vet godt at det er flere hundre som har hatt det mye verre enn meg. At du sammenligner dette med krimnoveller og lignende er helt hinsides. Utfrysning, uthenging, fysisk og verbalt angrep, ryktespredning etcetcetc. Dette er grusomt, spesielt når man er så sårbar tidlig i ungdomsårene og ute etter bekreftelse. 

 

At venninner plutselig vender en ryggen skjer selvsagt i voksen alder også. Jeg ser ikke helt hvordan du har fått for deg at det ikke forekommer. Har du ikke lest blant annet alle disse trådene her på KG der ens kjæreste er utro med ens venninne/bestevenninne? Dette er bare ett eksempel. Det finnes flust av de. Det er nok på tide å åpne øynene litt. 

 

 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevn har jeg aldri holdt på med. Ikke engang da jeg var 15, og venninnen min hadde stjålet kjæresten min mens jeg var på ferie ei hel uke! Hevn er så fjernt fra hvordan jeg er som person, at jeg har aldri lekt med tanken en gang. Det kommer overhodet ikke noe godt ut av hevn.



Anonymous poster hash: a3ecb...dfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid med typen hennes, og beholdt barnet :fnise:



Anonymous poster hash: 829d8...3c3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, ikke nødvendigvis i starten av tenårene. Tidlig i ungdomsårene.

 

Jeg synes ikke det er helt riktig hvordan du bagatelliserer det og sier at "da var mye verdens undergang". Ungdomsskolen var desidert den verste tiden i livet mitt, og jeg vet godt at det er flere hundre som har hatt det mye verre enn meg. At du sammenligner dette med krimnoveller og lignende er helt hinsides. Utfrysning, uthenging, fysisk og verbalt angrep, ryktespredning etcetcetc. Dette er grusomt, spesielt når man er så sårbar tidlig i ungdomsårene og ute etter bekreftelse. 

 

At venninner plutselig vender en ryggen skjer selvsagt i voksen alder også. Jeg ser ikke helt hvordan du har fått for deg at det ikke forekommer. Har du ikke lest blant annet alle disse trådene her på KG der ens kjæreste er utro med ens venninne/bestevenninne? Dette er bare ett eksempel. Det finnes flust av de. Det er nok på tide å åpne øynene litt. 

 

 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

 

Jeg er faktisk klar over at dette forekommer også blant voksne, har opplevd det selv. Men som voksen har det ikke vært naturlig for meg å tenke hevn, jeg har andre måter å reagere på. Hadde bestevenninnen min prøvd å forføre mannen min ville hun blitt skjelt ut etter noter, og all kontakt brutt, men jeg tror ikke jeg ville gått lenger.

 

Hva som var de verste årene i mitt liv vet jeg ikke, men ungdomsskolen kommer veldig høyt på den lista. Det var en forferdelig tid, selv om jeg kan se humoristisk på hvordan jeg håndterte det den gangen. Tror du ikke det lå mye sinne bak beskrivelsene av grufulle, detaljerte drap? Jeg skrev ikke det fordi jeg hadde lånt bort en genser og ikke fått den tilbake.

 

Helt ærlig er jeg veldig overrasket over hva slags inntrykk du har fått av meg, tror du jeg er en som har seilt gjennom livet uten motstand? Da tar du helt feil, men jeg velger å ikke utbrodere alle vanskelighetene i mitt liv her på kg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ignorerte henne og fortsatte livet som før. Var så skuffet og såret, men tenker at det er hennes tap. 10 siden "bruddet" vårt, hun er fortsatt venneløs. De eneste hun har er familien og svigerfamilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid med typen hennes, og beholdt barnet :fnise:Anonymous poster hash: 829d8...3c3

Hun måtte ha gjort noe helt for jævlig siden du også gjorde noe jævlig??

Anonymous poster hash: c929f...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun måtte ha gjort noe helt for jævlig siden du også gjorde noe jævlig??

Anonymous poster hash: c929f...de7

 

Posta masse dritt om meg på facebook, noe som gjorde at jeg nesten fikk sparken fra jobben (masse personlige ting). Så ja, du kan trygt si hun fortjente det hun fikk.

Anonymous poster hash: 829d8...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevn for meg er umodent, og sier mer om den som hevner seg enn den hevnen er myntet på. Hadde en venninne som baksnakket meg,drev med splitt og hersk " slo opp" med felles venninner og kompiser fordi de var venn med meg osv ( vi er 32! ). Hva gjorde jeg? Ingenting, hvorfor i all verden skulle jeg falle ned på samme nivå, det ville jo bare gått utover min egen selvfølelse om jeg hadde oppført meg så umodent, så jeg gikk bare videre i livet mitt, det får være " hevn" nok.

Anonymous poster hash: 1845b...d95

Er det ikke like umodent om eksvenninnen har gjort ting som er skikkelig sårende, setter ut rykter, kritiserer og ødelegger for venninnen pga ondskap og sjalusi? Mine foreldre og eldre brødre kan fortelle mange historier som kjærestene opplevde med sine eksvenner. Og det i voksen alder.

Syns mange her har en ovenfra og nedholdning mot noe som faktisk er en vond hendelse for svært mange voksne. Det er så lett å si at dere ikke ville tenkt på hevn, men jeg tror dere ikke helt vet hva dere snakker om. Og ingen i min familie og omgangskrets er dramatiske bitterfitter. Bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke like umodent om eksvenninnen har gjort ting som er skikkelig sårende, setter ut rykter, kritiserer og ødelegger for venninnen pga ondskap og sjalusi? Mine foreldre og eldre brødre kan fortelle mange historier som kjærestene opplevde med sine eksvenner. Og det i voksen alder.

Syns mange her har en ovenfra og nedholdning mot noe som faktisk er en vond hendelse for svært mange voksne. Det er så lett å si at dere ikke ville tenkt på hevn, men jeg tror dere ikke helt vet hva dere snakker om. Og ingen i min familie og omgangskrets er dramatiske bitterfitter. Bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

Jeg har opplevd å bli sviktet på det groveste av venner. Ble blant annet banket opp av en venninne - og vi var ikke tenåringer, for å si det sånn. Min hevn var å ikke slå tilbake, det er hun som har kommet dårlig ut av det. Anmeldte det selvsagt også. Hver gang hun ser meg begynner hun å gråte - skammen hun kjenner på er hevn nok for meg. Jeg har null behov for å ha noe mer med henne å gjøre.

Anonymous poster hash: 11975...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like umodent om eksvenninnen har gjort ting som er skikkelig sårende, setter ut rykter, kritiserer og ødelegger for venninnen pga ondskap og sjalusi? Mine foreldre og eldre brødre kan fortelle mange historier som kjærestene opplevde med sine eksvenner. Og det i voksen alder.

Syns mange her har en ovenfra og nedholdning mot noe som faktisk er en vond hendelse for svært mange voksne. Det er så lett å si at dere ikke ville tenkt på hevn, men jeg tror dere ikke helt vet hva dere snakker om. Og ingen i min familie og omgangskrets er dramatiske bitterfitter. Bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

 

Det er forskjell på å tenke på hevn og å faktisk utføre det. Jeg nekter å synke ned på samme nivå som den som har gjort meg noe vondt.

Anonymous poster hash: c186b...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....en "venninne" som baksnakket meg ekstremt å fant på de villeste historier om meg på ungdomskolen og videregående på pur f, som førte til ekstrem mobbing og terrorisering av meg ga jeg juling til slutt når ingenting annet virker.

En annen "venninne" som til stadighet la seg etter kjærestene mine "tok" jeg to kjærester i fra for så å dumpe dem, bare så hun skulle få kjenne hvor kjipt det var å bli utsatt for noe sånn av venner man trodde man kunne stole på.

Men sånn ellers i voksenlivet så bare toner jeg folk jeg ikke vil ha i livet mitt gradvis ut. Blitt for gammel for drama.



Anonymous poster hash: bac93...bf8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt utsatt for hevn. Eksen min og daværende bestevenninne ble sammen bare for å såre meg. Noe jeg ble fortalt i ettertid. Jeg gjorde ikke noe tilbake da. Eller eksen kan vel kanskje ha sett det som hevn at jeg dro masse på byen :-p Men det var ikke sånn jeg tenkte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...