Gå til innhold

Hva har du gjort for å hevne deg på en eksvenninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gått videre med livet mitt.



Anonymous poster hash: c186b...2e9
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått videre med livet mitt.

Anonymous poster hash: c186b...2e9

Hvordan er det hevn? Har du fått noen reaksjoner på at det virket?

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hva dere har gjort. Jeg hører så mye rart og snakk om hevn her inne at jeg lurte på hvor langt noen faktisk har gått.

Og til dere som sier at dere har gått videre i livet, hvordan kan dere vite at det oppleves som hevn for den andre parten? Kanskje eksvennene ikke bryr seg eller gidd å følge med på dere? Derfor, forklar hvordan det å gå videre i livet kan være noe hevn? Når ikke de vet noe eller bryr seg om dere så.........? Ja...?

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det hevn? Har du fått noen reaksjoner på at det virket?

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

 

Den beste hevnen er så klart å få det bra med seg selv å ikke være bitter. Å kunne se tilbake på bruddet og tenke at man gikk fra det med hevet hodet.

Anonymous poster hash: c186b...2e9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste hevnen er så klart å få det bra med seg selv å ikke være bitter. Å kunne se tilbake på bruddet og tenke at man gikk fra det med hevet hodet.

Anonymous poster hash: c186b...2e9

Men på hvilken måte kan det være en hevn om den andre parten ikke merker noe til det og tvertimot har et bedre liv enn deg?

Å gå med hevet hode som flere liker å si her virker som en slags fornektelse av hele situasjonen som var?

Jeg tror ikke på at det ikkd kriblet i fingrene til å gjøre og si ting som dere håpte ville svi litt. Jeg har ikke tro på at å gå med hevet hode gir noen form for hevn. Det er jo ikke hevn, kun en måte å innbille seg selv om at en er så mye bedre enn motparten. Slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ignorert, og gått videre med livet, og det føles herlig.

Fordi jeg ikke har brukt en kalori på det, ergo har jeg gjort det beste for meg selv ved å ikke la den personen ha noe makt over mine tanker og handlinger.

 

Jo mer man hevner seg, jo mer går det utover en selv. Man påfører seg selv negativ karma og negativ energi.



Anonymous poster hash: 6befb...5ee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på hvilken måte kan det være en hevn om den andre parten ikke merker noe til det og tvertimot har et bedre liv enn deg?

Å gå med hevet hode som flere liker å si her virker som en slags fornektelse av hele situasjonen som var?

Jeg tror ikke på at det ikkd kriblet i fingrene til å gjøre og si ting som dere håpte ville svi litt. Jeg har ikke tro på at å gå med hevet hode gir noen form for hevn. Det er jo ikke hevn, kun en måte å innbille seg selv om at en er så mye bedre enn motparten. Slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

 

Altså hovedsaken for meg er selvsagt at jeg får det godt med meg selv, selv om det er "slutt" med en venninne. Jeg ønsker å kunne se tilbake og vite at jeg gikk med hodet hevet. Det neste er at hun ikke skal kunne ha dritt på meg til ettertiden. Hun skal ikke kunne gå rundt og si til folk "Vet du hva hun gjorde, hun la reker i gardinstengene mine/lå med typen min osv. Den kjerringa er bare helt tilbakestående". Hun skal ikke ha noe på meg. Og det er hevn nok for meg.

Anonymous poster hash: c186b...2e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det hevn? Har du fått noen reaksjoner på at det virket?

Anonymous poster hash: 824f6...7fb

Dette er desidert den beste "hevnen". 

 

Jeg hadde en bestevenninne som plutselig vendte meg ryggen på slutten av ungdomsskolen til fordel for noen mer populære jenter. Jeg satt igjen med null venner. Alle snakket bak ryggen min og lo av meg, samt ekskluderte meg fra alt. Jeg forstod lite, men begynte etter hvert å gå videre. Jeg slettet henne fra Facebook ved skoleslutt blant annet, og fikk en sint og krass melding tilbake (med ny venneforespørsel) om "hva faen hun hadde gjort meg". Jeg ignorerte og slettet forespørselen. 

 

Hun har alltid drømt om å bli psykolog. Hun er ikke ferdig med VGS enda og har ikke planer om dette enda (vi er bare 20 år da) og befinner seg i et temmelig dårlig miljø. Hun har venner med null ambisjoner som heller ikke har fullført videregående. Jeg kan ikke tenke meg at hun kommer til å gjøre det særlig bra akademisk. Selv om det er slemt godter jeg meg litt over hvordan utfallet har blitt. 

 

For min del studerer jeg medisin og livet har aldri vært bedre, både når det gjelder det akademiske og sosiale plan. Jeg var heller ikke særlig heldig med utseende mitt på ungdomsskolen, men dette er betydelig forandret. Dette høres temmelig skrytete ut, og det er det vel også egentlig, men det er litt for å illustrere kontrastene mellom meg nå og som ungdomsskoleelev samt kontrastene mellom meg og henne. 

 

Jeg har også fått en ny venneforespørsel i ettertid. Den har jeg bare ignorert. 

 

Den beste hevnen er faktisk bare å gå videre og lykkes med sitt eget liv, spesielt når deres liv ikke er særlig vellykket. Dette høres nok lite sympatisk ut, og jeg tenker normalt ikke slik om vanlige mennesker, men situasjonen stiller seg litt annerledes når man har blitt mobbet og fryst ut av disse menneskene over en lang periode. 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å bli utsatt for så grove ting av venninner at hevn blir et tema? Etter at man er blitt voksen, i barnehagen er det jo stadige trusler om ikke å bli invitert i bursdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å bli utsatt for så grove ting av venninner at hevn blir et tema? Etter at man er blitt voksen, i barnehagen er det jo stadige trusler om ikke å bli invitert i bursdag.

Du må ha levd et enkelt liv... 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du må ha levd et enkelt liv... 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

 

Nei, tvert imot. Kanskje det er grunnen, jeg er rett og slett blitt litt hardhudet, og den eneste jeg skader ved å la tankene kverne om hevn er meg selv. Og så er jeg voksen, da. Det hjelper jo. Det går faktisk an å avslutte vennskap uten "hevn".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg selv har vurdert hevn mot slemme venninner - på barneskolen. Etter det så er det helt uinteressant. Har noen gjort noe mot meg som jeg anser som så negativt at jeg ikke vil ha mer med dem å gjøre, så "slår jeg opp" og ferdig med det.

 

Jo mer "hevn" man gjør, jo mer viser man hvor mye man faktisk bryr seg. Og jo mer taper man, i mine øyne. Jeg har bedre ting å ta meg til i livet enn slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Har vel gjort litt ekstra for å bli hot og få en god utdanning og jobb, slik at hun får den i trynet når hun ser meg. Ellers har jeg ikke gjort så mye. Vi var jo bestevenner en gang, så selv om hun har vist seg som en backstabbende bitch, så kan det jo hende at det ville vært hyggelig å mimre litt om gamledager en dag. 



Anonymous poster hash: c6b40...322
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, tvert imot. Kanskje det er grunnen, jeg er rett og slett blitt litt hardhudet, og den eneste jeg skader ved å la tankene kverne om hevn er meg selv. Og så er jeg voksen, da. Det hjelper jo. Det går faktisk an å avslutte vennskap uten "hevn".

Nå siktet jeg ikke på hevndelen. Det er jeg enig med deg i. Jeg siktet mer til at du lurte på om det er vanlig å bli utsatt for noe så grovt av venninner (at hevn da er et tema). Og ja, det er ganske vanlig tidlig i ungdomsårene. Det er mindre vanlig jo eldre man blir, men det forekommer da også. 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare levd livet mitt videre med de som virkelig betyr noe. Tenker på henne en sjelden gang, men er ikke bitter eller noe. 



Anonymous poster hash: d3559...d16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort noe for å hevne meg på noen venninne, hverken smått eller stort. Det er ikke noe man gjør! Men jeg har bestevenninne som fint kunne funnet på å finne på en hevn ovenfor meg, pga noe jeg gjorde mot henne... det var vel et svik, når jeg tenker etter.

 

En gang da jeg var i tjueårene, ble min bestevenninne og jeg kjent med en gjeng. Min venninne endte opp med å rote litt kortvarig med person A, og så ble det slutt etter et par uker fra hans side fordi person A sa at han "ikke akkurat var stormforelska" i henne, som han sa. Det ble altså slutt, uten at de noen gang hadde vært sammen i noe fast forhold.

 

Vi fortsatte å omgås gjengen, festet med dem i helgene og slikt. Det gikk greit.

 

Noen uker senere, en kveld ute på byen, sier person A til meg at han var blitt veldig forelsket i meg, og hadde vært det fra første øyekast. Men siden jeg begynte å rote med kameraten hans, person B, hadde han ikke sagt noe, men bare "tatt til takke med" min venninne... Men han hadde avsluttet greia med henne fordi han var så forelsket i meg, og fordi det opplegget jeg hadde hatt med person B tok slutt.

 

For å gjøre lang historie kort; noen uker senere ble person A med meg hjem fra byen etter at vi hadde kysset og klint litt på byen, i resten av gjengens påsyn... Han var en morsom fyr det var lett å like, og jeg hadde forelsket meg i han.

Dagen etter at han ble med meg hjem, og fremdeles satt i stua mi, ringer min venninne og er harm. Hun hadde sett at vi rotet, og antok (med rette) at han hadde blitt med meg hjem, ettersom vi forsvant samtidig. Jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men hun var skuffet og såret. Hun følte seg sviktet, fordi jeg tok over en fyr etter henne.

 

Lang historie kort, vi tok litt avstand, var litt sure på hverandre, møttes så etter hvert på en hamburgerrestaurant for å snakke ut. Vi ble enige om at vi var tross alt bestevenninner, og siden min venninne kunne se at person A og jeg faktisk var seriøse med hverandre, så måtte hun jo bare godta at sånn var det. Vennskapet vårt stakk for dypt til å bli ødelagt av dette, så hun sa det var greit. Vi ble venner igjen uten noen flere sure miner, og omgikkes som venner alle sammen.

Jeg og person A ble sammen i et fast forhold og holdt sammen i et års tid. Kunne kanskje vært sammen ennå, hadde det ikke vært for hans sykelige sjalusi og fantasi.

 

Min venninne tok det hele pent, og  forsøkte aldri å hevne seg for noenting. Det synes jeg var stort av henne. Mange jenter ville hevnet seg blodig og blitt bitre fiender med en som "stjal" en type etter dem (selv om jeg ikke stjal han fra henne, det var allerede over for lengst da han kom til meg og fortalte om forelskelsen sin).

 

Dette er nå 25 år siden, og jeg og min venninne er fremdeles venninner i dag, og jeg traff henne senest på lørdag :-)



Anonymous poster hash: 0085e...296
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå siktet jeg ikke på hevndelen. Det er jeg enig med deg i. Jeg siktet mer til at du lurte på om det er vanlig å bli utsatt for noe så grovt av venninner (at hevn da er et tema). Og ja, det er ganske vanlig tidlig i ungdomsårene. Det er mindre vanlig jo eldre man blir, men det forekommer da også. 

Anonymous poster hash: d9b24...11f

 

I starten av tenårene, ja, da var mye verdens undergang. Jeg skrev mange krimnoveller hvor venner/familie/lærere jeg av en eller annen grunn var sur på der og da ble myrdet på forskjellige grusomme måter. (Jeg var glad i å lese og skrive, og veldig fasinert av krim, to fluer i en smekk.) Det var flere som drev med noe av det samme, noen skrev hat-brev som de la i et låst pengeskrin, og aldri ble lest av den det var "adressert" til. Jeg trodde tråden dreide seg om hvordan voksne mennesker oppfører seg/håndterer krangler, det er jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...