Gå til innhold

Kjæreste med litt for god kompis


Frk. Hæshtagg

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg flirer litt av alle disse 'han er homofil'-gjetningene. Er dere helt blåst eller?

Jeg har en bestekompis som jeg har et svakt tilsvarende forhold til. På det meste har vi snakket i syv timer kontinuerlig på telefonen. Det går dog litt i perioder, men det er ingenting å skamme seg over. Vi er utrolig gode kompiser. Han er der for meg uansett hva det skulle være, og jeg for han. Vi har en connection som er nesten grenseløs. Jeg unner alle så gode venner. Det er helt spesielt når et vennskap blir som et brødreforhold. For ordens skyld er verken han eller jeg homofile. Ikke at dét er noe galt å være, men det er ikke et valg. Vi har sovet i samme seng, vi har opplevd dødsfall, vært på lange ferier. Sjansene til å ha skulle vært homofile er for mange til å telle. Det er faktisk ganske provoserende å bli møtt av dumme kjerringer for forklarer et slikt dypt vennskapsbånd som skeive tendenser. Det er en intellektuell fallitterklæring.

Jeg tviler på at typen til Ts er homofil, ellerat kompisen hans er det. En mer sannsynlig forklaring er at kompisen fyller et mellommenneskelig sosialt rom som der dama ikke strekker til. Det kan være prat om trening, om damer, om livet og filosofi, osv. Jeg ville heller gått inn på kommunikasjon Ts og typen imellom enn å telle på fingrene hvor homofil han har blitt.

(For ordens skyld: jeg har selv sett homofile menn skjule sin legning i et forhold til jenter. Det er mye skitnere enn prat på Skype).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Vi er utrolig gode kompiser. Han er der for meg uansett hva det skulle være, og jeg for han. Vi har en connection som er nesten grenseløs. Jeg unner alle så gode venner. Det er helt spesielt når et vennskap blir som et brødreforhold. 

 

 

:hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:         :hjerte:          :hjerte:         

 

Jeg har to kompiser som er så nære venner at de også har ett brødreforhold.  De klemmer hverandre hver gang de møtes og en god kompis-klem når den ene drar hjem.

Jeg ble venn med dem for 20 år så jeg mener at de var "forut for sin tid".

Jeg kjente ingen andre menn som har det båndet de to har, som tør å være sårbare ovenfor hverandre, forteller hverandre alt og støtter opp om hverandre på flekken om den ene har noen problemer/utfordringer med, f.eks dama, unga eller flytting  :tongue:

Disse to gutta er de mest emosjonelt balanserte mennesker jeg kjenner. De er to fantastisk herlige, åpne og inkluderende menn. 

Når jeg traff dem og så at de var like nære som meg og min "søster" er så var det som å se noe helt utrolig vakkert for første gang. Som en regnbue, en enhjørning, en sommerfugl, en blå rose.  :rodmer:

 

Min "søsters" mann har ett slikt forhold til sin kompis. De har landlinje

så de kan prate gratis og de kan prate i timesvis.

 

Scrubs  var en foregangs-serie i forhold til hovedkarakterene og deres nære bånd. 

 

I en amerikansk sitcom synger to menn en av de vakreste sanger jeg har hørt.

 

                                                       Guy Love 

Den dag alle menn kan ha ett venneforhold på lik linje med kvinner vil verden bli ett mye bedre sted.

 

De som som roper homofili i tråden, dere minner meg om menn som blir avvist av en kvinne og roper lesbe! for å "gjenopprette" sin selvfølelse og bekrefte for seg selv at det er henne det er noe galt med, ikke ham, og da slenger ut lesbe som ett skjellsord.  

 

Dette til side så synes jeg TS sin kjæreste trenger en liten prating til, det er mulig å ha flere forhold på en gang og ha tid til begge.  Du bør ta en prat med ham om at dette ikke bare er respektløst men også sårende og at ignorering av deres forhold til fordel for kompisen skader forholdet såpass mye at det kommer til å ta slutt etterhvert.

Uavhengig av kjønn må alle forhold pleies og det gjør ikke TS sin kjæreste nå og han setter seg i fare for å miste deg. 

Endret av Valar Morghulis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Oops, her får jeg skikkelige Brokeback Mountain-vibes...

samme her.

 

med hilsen fra

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Nok et innlegg fra deg som gir null mening.. Men sånn er vel dere rasister.

 

Ntååå dakkars, så butthurt. :hug:

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære dere!

Jeg har en utfordring. Jeg har en veldig flott kjæreste som jeg har det veldig fint med. Vi har vært sammen i snart 3 år. Men vi har et problem. Det vil si, han vet det sikkert ikke selv. Vi har en felles kompis, men i det siste har kjæresten min og vår kompis utviklet et svært nært forhold. Kjæresten min vil heller prate med han om det som foregår i livet sitt, når noe skjer eller hvis han trenger noe. Han spiser kveldsmat med han på Skype og snakker stort sett med han når vi ikke er sammen med denne kompisen. I sommer bor vi i hver vår by og denne helgen er jeg på besøk. Og det er lenge siden vi har møttes. Men til og med nå sitter han i timesvis på telefonen med denne kompisen. Hva bør jeg gjøre? De er liksom ikke bare vanlige kompiser som spiller fotball og drikker øl, men de prater veldig mye og bruker veldig mye tid på hverandre. Hjelp, hva kan jeg gjøre?<3

Det er jo bra at han har en god kompis å betro seg til og være med, men det er jo klart at det ikke er greit at han skal prate timesvis med kompisen når dere først er sammen. Ta en prat med han, og si hva du føler. Kanskje noe sånt: "jeg synes det er fint at du har en god kompis å prate med og være med, og du ikke ønsker å splitte opp vennskapet deres. Men når vi er sammen, som vi sjelden er, skulle jeg ønske at du ikke brukte flere timer på å prate med kompisen din, for det får du jo gjort ellers. Vi er sjelden sammen, og jeg hadde satt pris på å bruke den tiden meg deg. Og jeg er her for deg hvis du ønsker å prate om noe, dele noe viktig. Jeg blir glad for å få være del av det, og ikke bare kompisen din".

Anonymous poster hash: 009e1...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre  :rolleyes:  Skal menn bli beskyldt for det så fort de gjør noe som ikke alle andre gjør?

Jeg har ikke beskyldt noen for noe som helst. "Det første som slår meg" er en assosiasjon jeg trekker basert på hva som blir presentert i innlegget. Jeg har to nære kompiser som jeg deler et lignende forhold med som det TS beskriver. Grunnen til at jeg trakk denne slutningen er fordi at dette er noe som ifølge TS har oppstått nå nylig, som jeg finner meget interessant med tanke på at han velger å nedprioritere kjæresten sin som han har en historie med, til fordel for denne kompisen. I mine øyne er det høyst uvanlig hvis en baserer seg på at kjæresten oppfylte disse behovene tidligere (gjetning).

 

Basert på mine opplevelser, kommer og går intensiteten i vennskap i perioder. Kan gå en uke uten at vi prater med hverandre, når vi har et prosjekt på gang kan vi prate i timevis hver dag. Catchen er at han fortsetter denne atferden når kjæresten er på besøk (som er et spennende og begrenset element). I dette tilfellet virker det ikke til at TS er et spennende element for kjæresten og at han heller bruker tiden på kompisen. Dette er bakgrunnen for assosiasjon jeg trakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...