Gå til innhold

Kunne du gått ut med en som ikke har bøker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er jeg klar over. Dette har med interesse å gjøre, jeg liker ikke å ta inn informasjon gjennom skjønnlitteratur. Jeg er over 40 år og har lest mange bøker, også mange skjønnlitterære. Dokumentarer, biografier og faglitteratur interesserer meg, folk er forskjellige. (Jeg ser heller ikke serier eller filmer som er oppdiktet, uansett hvor samfunnskritiske de måtte være..)

Anonymous poster hash: d6b23...a50

Det er en ærlig sak!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teller det å ha en liten skrivebok som man noterer ned avtaler og telefonnummer og sånne ting?

Eller må det være Ibsens samlede verker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.

Hvem kjøper bøker nå uansett? Finner det meste i digitalformat nå.

Jeg! Det er noe eget ved lukten av en bok, tyngden mellom hendene og følelsen av papiret. Og lyden når man blar! Jeg er glad i bøkene mine, de har et eget rom og jeg liker å sitte der og se på dem.

En kompis leser mye mer enn meg men bare digitalt. Jeg har prøvd det, men kindle er ikke det samme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør jo ikke akkurat om en fyr har bøker for jeg eventuelt sier ja til å gå ut med han, men må innrømme at jeg blir litt skeptisk hvis det senere viser seg at han ikke eier en eneste bok. Kindle og lignende går vel greit, men selv sverger jeg til papirformat og skjønner ikke helt hvordan en skjerm kan erstatte følelsen av å holde ei bok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke en bok hjemme som noen kan se når de er på besøk, men jeg leser 1 bok for uka.(stabler på loft eller låner fra bibliotek).. er det ingen som vil date meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nei, siden jeg selv elsker å lese, men er nå sammen med en mann som eier maks 5 stk, og det går veldig fint! Det hadde vært fryktelig koselig å lese en bok sammen, type høytlesning i senga og sånn, men det får jeg bare klare meg uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du gått ut med en som ikke har bøker? Anonymous poster hash: 1c56b...048

Å ikke ha bøker, er ikke = har ikke lest bøker.

Jeg har lest enorme mengder bøker, på lyd, men eier om trent ikke en eneste bok. Biblioteket er for lengst oppfunnet. Å låne bøker er gratis, sparer en for masse penger, arbeid med å stable bøker hjemme og ved flytting samt støvtørking av bøker.

Kanskje noe å tenke på? Eller mente du noe annet når du utformet spørsmålet?

Anonymous poster hash: fbfd1...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes dette er så merkelig... Jeg leser ikke skjønnlitteratur overhodet, men har da aldri hatt problemer med å få meg venner eller kjæreste. Jeg studerer til å bli psykolog, så vil si at jeg er reflektert og klarer meg fint her i verden uansett. Jeg har normale interesser, har aldri problemer med å finne samtaleemner og har masse til felles med de aller fleste. Hvor kommer disse holdningene fra, hvor man ikke kan date noen som ikke leser? 

Anonymous poster hash: 779a6...ec7

 

Det er bare på KG tror jeg. 

Anonymous poster hash: 23da6...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ha bøker, er ikke = har ikke lest bøker.

Jeg har lest enorme mengder bøker, på lyd, men eier om trent ikke en eneste bok. Biblioteket er for lengst oppfunnet. Å låne bøker er gratis, sparer en for masse penger, arbeid med å stable bøker hjemme og ved flytting samt støvtørking av bøker.

Kanskje noe å tenke på? Eller mente du noe annet når du utformet spørsmålet?

Anonymous poster hash: fbfd1...93a

 

Det er også uhorvelig mer miljøvennlig å bruke biblioteket enn at alle kjøper med seg hjem. Unøvendig papirbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Jeg er selv en flittig bruker av biblioteket, da jeg selv ikke har så mange bøker. Foretrekker helt klart en som leser, enten han eier eller leier :)

//Sportsidiot

Endret av sportsidiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bok?   :sjokkert:

Jeg håper den der er ment ironisk, ettersom de aller fleste vet hva en bok er. Såfremt du har blitt født og levd under en stein da.

Anonymous poster hash: 55d16...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

 

Jeg håper den der er ment ironisk, ettersom de aller fleste vet hva en bok er. Såfremt du har blitt født og levd under en stein da.

Anonymous poster hash: 55d16...6e2

 

 

omg   :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Det gikk ikke så bra, fordi han ble veldig opptatt av og sur på at jeg "satt med nesa i ei bok hele tiden". Fra mitt ståsted var det forstyrrende at TV-en alltid på død og liv måtte stå på... 

 

Et minimum av felles interesser med kjæresten er viktig for meg, og min egen interesse for litteratur er så viktig for meg at jeg hadde følt at det var tungt å aldri kunne snakke om det med mannen i mitt liv, selv om vi har andre ting å snakke om også. En litteraturinteressert mann i passende alder for meg eier sannsynligvis bøker, hvis ikke har han tatt noen radikale valg som å bare låne bøker hele livet eller kaste ut bøkene sine da han skaffet seg lesebrett. Greit det, et hjem uten bokhylle ser veldig tomt og dødt ut for meg, men jeg har noen tusen bøker selv som skal inn i et felles hjem. Det viktigste er at vi kan snakke om litteratur.



Anonymous poster hash: 59fde...0db
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig. Men jeg er så pass voksen at jeg vet at folk kan være oppegående og ha interessante og sunne interesser selv om de ikke sammenfaller med mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nok stusset veldig på en mann som ikke eide en bok, det hadde nok ikke funket i lengden. Har prøvd forhold med en mann som overhodet ikke var interessert i bøker og slikt, og det gjør jeg aldri igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg ser cirka null sjanse for at jeg ville hatt noe til felles med en bokløs person.

Anonymous poster hash: 80360...9ac

 

oldschool gitt. det finnes bøker på nett.

Anonymous poster hash: 73f30...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne datet en som ikke leser bøker, men jeg ønsker en som liker å lese seg opp om ting man lurer på.  Er mer givende  å snakke med en som har informerte meninger og har litt peil.



Anonymous poster hash: 73809...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg virkelig ikke om personen jeg dater er glad i å lese eller ikke.

 

Om man har bøker eller ikke handler faktisk ikke om bøkene. Ikke egentlig. Det handler om klasse. Man kan godt utvide spørsmålsstillingen til å omfatte andre variabler:

Kunne du datet en....

 

- Som kke kan noenting om ost annet enn Jarlsberg?

- Aldri har vært utenfor Norge utenom harryhandelen?

- Ikke klarer å være på restauranter der det er hvite duker?

- Ikke forstår samfunnsspørsmål og politikk?

- Som aldri har vært på en opera eller på teater?

- Som ikke klarer å snakke engelsk?

- Som ser på fotball??

Klassespørsmål er ganske avslørende. Sier du ja til mange av disse tingene har du lite klasse selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...