Gå til innhold

Seriøs trussel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne trusselen. Kunne ikke gjøre er på dataen så måtte skru av og starte på nytt. Flere som har fått den? Er det en seriøst trussel? Bør jeg ringe nummeret?

 

threat.jpg



Anonymous poster hash: 447cc...1b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huh, ringe nummeret...

Selfølgelig skal du ikke ringe nummeret. Tenk litt nå da. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ville bare lagt ned nettleseren, skrudd av dataen og håpet at det forsvant. Evt kjørt ccleaner en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cc cleaner? :fnise:

Joda du kan alltids krysse fingrene og håpe. Vile nok heller satset på et seriøst anti virus program.

Men det er umulig og si, enkelte slike saker som vises til ovenfor er lette å fjerne andre krever komplisert kirurgi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start maskina i sikkermodus med nettverkstilgang og kjør HouseCall fra Trend Micro (gratis online antivirus). Hvordan du starter i sikkermodus avhenger av merke og modell, så sjekk instruksjonsboka eller google fremgangsmåte.

Dette høres i grunnen ut som spam forkledt som virusprogram, så hvis du ikke har klikket på linker, installert noe eller ringt nummeret som står der, tror jeg kanskje du slipper å bekymre deg. Men uansett greit å bli kvitt det som genererer disse falske beskjedene.



Anonymous poster hash: cb11e...4fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som skjer hvis jeg ringer nr...



Anonymous poster hash: 447cc...1b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Lurer på hva som skjer hvis jeg ringer nr...

Anonymous poster hash: 447cc...1b8

 

Ring og fortell oss hva som skjer ! 

Anonymous poster hash: e616f...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lurer på hva som skjer hvis jeg ringer nr...

Anonymous poster hash: 447cc...1b8

 

 

Da svarer det en fyr med indisk aksent som overbeviser deg om at han trenger kontonummeret ditt, fødselsnummeret, kortnumrene til Visa og Mastercard, det søte lille tresifrede nummeret bakpå kortene dine og gjerne også pinkoden din og alle passordene dine. Om få timer har du mistet kontroll over det meste på internett, blitt frastjålet alle passord og fått tømt alle kontoer, inkludert Mastercardet.

Lykke til!

Anonymous poster hash: cb11e...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har du blitt infisert av noe, for slike svindler vises ikke av vanlige nettsteder.



Anonymous poster hash: c9b9b...975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...