Gå til innhold

Vil ha oppkjøring for 17-åringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://m.db.no/2014/07/18/nyheter/politikk/bil/innenriks/linda_hofstad_helleland/34411950/

Hva syns dere om forslaget?

Jeg skal innrømme at matte ikke er min sterkeste side, men jeg forstår ikke argumentasjonen. Hvordan kan det bidra til mindre køer dersom man tillater at ungdommene kan kjøre opp tidligere?

Anonymous poster hash: ab1c7...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er vel at det skal skape mindre press på at alle som nettopp har blitt 18 melder seg opp til førerprøven så raskt som mulig. Men jeg ser ikke nødvendigvis hvordan det vil skape mindre press, det tilkommer jo bare flere 17 åringer. Kanskje man får en liten effekt at det blir jevnere fordelt og at man slipper "topper" av 18 åringer som skal kjøre opp.

Det er jo ikke bare fordeler med dette. Dersom man er 17 og består førerprøven vil det ikke lenger være så stort insentiv til å øvelseskjøre så jeg kjøper ikke argumentasjonen om at dette vil være trafikksikkert så lenge man øvelseskjører frem til man er 18 når førerprøven allerede er bestått. Det blir jo som å fortsette å lese til en prøve man allerede har bestått, hvor er insentivet? Jeg tror det vil bli mange flere 18 åringer som ikke har kjørt bil på mange måneder til et år siden oppkjøringen og det er ikke heldig. Det er viktig med en viss mengde kjøring når man har tatt lappen, gjerne så tidlig som mulig etter det.



Anonymous poster hash: fc7df...95e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt idiotisk. Hvis de ikke somler med å ta teorien så kan de slippe å vente mange mnd på oppkjøring, problemet med køene oppstår jo fordi mange drøyer med å ta teorien og man kan ikke bestille oppkjøring før teorien er bestått

Anonymous poster hash: be19d...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmeis

Altså det er jo nye kull hvert år som blir 18 året igjennom. Like mange som skal igjennom = like mye kø.

At folk ikke får lappen før de nærmer seg 19 ser jeg ikke nødvendigvis på som noe negativt i grunn. Ikke noen menneskerett å ha lappen på 18årsdagen :)

Endret av Emilieivy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...