Gå til innhold

Bolter/dekk løsnet etter flere mnd!


Susa

Anbefalte innlegg

På kjøretur i går begynte det plutselig å ramle noe helt forferdelig om bilen min, og vi fant ut at boltene hadde løsnet. Fikk beskjed om at hodene på boltene var for små! På vei hjem, en kjøretur på 3 mil, løsnet de 2 ganger til.

Men det er jo3 mnd siden vi bytta til sommerdekk! Etterstrammet boltene etter en tid da, og har kjørt mye etter det. I tillegg så har jeg kjørt med disse felgene og boltene i 2 sesonger før!

Hvordan kan plutselig noe sånt skje? Kjøpte bilen, volvo v70, for 2 år siden, og har brukt felgene som fulgte med kjøpet. Er ikke original volvo-felg, men oz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Audiot

Satt du på riktig bolter/muttere når sommerhjula ble lagt på? Er ikke alltid samme bolter til orginale og uorginale felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt det som fulgte med da jeg kjøpte bilen jeg...var samme felgene og boltene som satt på da jeg kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har uoriginale felger til en v70 så er det ofte en plastikkforing som skal på før felgen og hvis du ikke har satt på den så kan du oppleve at det løsner muttere etter en stund. Og litt ubalanse.

Anonymous poster hash: bed58...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har uoriginale felger til en v70 så er det ofte en plastikkforing som skal på før felgen og hvis du ikke har satt på den så kan du oppleve at det løsner muttere etter en stund. Og litt ubalanse.

Anonymous poster hash: bed58...171

Godt tips! Dette utelukker ikke at hodene på boltene også er for små. De har kanskje vært helt på grensen, og så har hullene på felgene etterhvert utvidet seg litt pga ubalansen. Dermed har felgen ikke fått støtter og begynt med store kast.

Eller kanskje jeg misforstår. TS skriver at boltene løsnet. I min verden betyr det at de dreier seg utover i gjengene og mister grepet. Det høres litt rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...