Gå til innhold

Vogn + Bil = Hjelp...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi planlegger barn, og med det så trengst det div utstyr. Vi trenger ny bil, og vi vil ha en med STORT bagasjerom. Noen barnevogner tar jo ganske mye plass :o

Hvilken vogn har dere og hvilken bil? Er det enkelt eller litt stress å ta vogna ut og inn av bagasjerommet? Vi bor i en utkant, så vi kommer nok til å kjøre mye og ha med vogna hvær gang.

Hadde vært fint vist noen ville dele erfaringer, og komme med tips :)

Anonymous poster hash: ccff7...c27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg med her. Har selv en stor emmaljunga vogn og er på jakt etter en bil med god plass både i bagasjerommet og i baksetene.

Anonymous poster hash: 8b7df...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Ford S-Max og Emmaljunga-vogn. Null stress å ta vogna ut og inn av bilen, bagasjerommet er stort, og det er plass til mye annet baki der selv om vi har med vogna også. Inni er også bilen romslig, både jeg og mannen er høye, men vi har god benplass foran til tross for to bakovervendte bilstoler i baksetet!

Anonymous poster hash: 2c835...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Emmaljunga og jeg kjører Golf. Null problem å plass til vogna, men til en helgetur på hytta f.eks hadde det blitt for dårlig plass. Ikke vanskelig å ta vogna inn og ut heller forresten :) I Up!-en er det derimot ikke plass til både understellet og bagen i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Skoda superb, det er en av de største, om ikke den største stasjonsvognen på markedet og der er det virkelig ikke noe problem. Vi er kjempe fornøyd med den. :) Volvo v70 har også stort bagasjerom, men vi hadde den, eller xc70 da, og fant ut at baksetet er kjempe trangt.

Anonymous poster hash: 3d30a...614

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Ford S-Max og Emmaljunga-vogn. Null stress å ta vogna ut og inn av bilen, bagasjerommet er stort, og det er plass til mye annet baki der selv om vi har med vogna også. Inni er også bilen romslig, både jeg og mannen er høye, men vi har god benplass foran til tross for to bakovervendte bilstoler i baksetet!

Anonymous poster hash: 2c835...6fb

Høres lovende ut :) Vi har vurdert begge deler, men har ikke tatt steget med å se de live enda. Kan ta noen mnd enda før vi faktisk kjøper bil.

Også godt å høre at det er andre biler en Audi ett-eller-annet. Får intrykk av de rundt her at det er det eneste som funker, men jeg er ikke helt overbevist.

Anonymous poster hash: ccff7...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Emmaljunga Mondial Duo og BMW 320D touring, det er nok plass til vognen men en må trikse litt for å få den inn + at vi måtte fjerne "taket" som kan trekkes ut for å skjule innholdet i bagasjerommet. Mye plass er det ikke til overs, så jeg anbefaler ikke å ha den Emmaljunga-BMW 3-serie kombinasjonen.

Som sagt, det er plass til vognen, men ikke til mye annet :)



Anonymous poster hash: 10ce9...fd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Mazda 6 stasjonsvogn og får plass til både Bugaboo Cameleon og Bumbleride Indie samtidig. Den har dog veldig trangt baksete, så jeg svarer vel helst for å advare mot den. Vi tenkte ikke på størrelse av baksetet engang, bare bagasjerommet, så jeg ville bare få frem at det er vel så viktig å tenke på det også. :)

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Emmaljunga og jeg kjører Golf. Null problem å plass til vogna, men til en helgetur på hytta f.eks hadde det blitt for dårlig plass. Ikke vanskelig å ta vogna inn og ut heller forresten :) I Up!-en er det derimot ikke plass til både understellet og bagen i bagasjen.

Sorry avsporing, men..

Hvordan får du plass til det i en golf? Vi har og en golf, men får ikke lukket igjen bagasjerommet når vi legger simo vogna vår inn..

Anonymous poster hash: e605a...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Nissan pathfinder, og der tar vogna kun 50% av plassen når den er lastet inn. Vi har en emmaljunga city cross.

Vi drar også hver helg på fjellet, og da har vi plass til alt vi skal ha med, og også barnevogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Mazda 6 stasjonsvogn og får plass til både Bugaboo Cameleon og Bumbleride Indie samtidig. Den har dog veldig trangt baksete, så jeg svarer vel helst for å advare mot den. Vi tenkte ikke på størrelse av baksetet engang, bare bagasjerommet, så jeg ville bare få frem at det er vel så viktig å tenke på det også. :)

Nei det er sant! Vi skal jo ha plass til bilstol også.

Anonymous poster hash: ccff7...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry avsporing, men..

Hvordan får du plass til det i en golf? Vi har og en golf, men får ikke lukket igjen bagasjerommet når vi legger simo vogna vår inn..

Anonymous poster hash: e605a...c9e

Har dere en eldre Golf? Bagasjerommet er bare blitt større og større på Golf, og jeg har den nest nyeste modellen. Eneste er at jeg måtte ta vekk hattehylla :)

Glemte å skrive i stad at det er god plass i forsetet også, men så har vi jo babysetet bare da. Neste størrelse tar kanskje større plass, men for meg som er 1.72 tror jeg ikke det blir dårlig plass når jeg sitter i passasjersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Skoda Octavia stasjonsvogn og en stor Emmaljunga-vogn. God plass til andre ting likevel, og stort baksete i tillegg som gjør at ikke passasjersetet må kjøres langt frem med bilsetet på plass. Bilen er super, og har vunnet masse tester. Hadde Golf før. Fikk akkurat sneket inn vogna, men da var det ikke plass til en eneste ting i tillegg - så da ble det ny bil gitt.

Anonymous poster hash: d5193...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passat stv, Lancer sportback og city cross. Passaten har selvfølgelig mye bedre plass enn Lanceren, men den holdt da for to voksne og et barn til helgetur med ikea-runde den også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ha en kombi-bil i middels klasse + en svær barnevogn. Barnevogna og bagen går inn i bagasjerommet med et nødskrik. Løsningen vår ble skiboks! Til bagasje på turer etc. Til handling så settes posene i baksetet. Vi er "heldige" til å kun ha ett barn og ingen hund, ellers hadde det aldri gått.

Men så hadde vi bilen fra før vi ble gravide. Skulle vi kjøpt bil etter at barnet var kommet, eller på vei, så hadde vi gått for en stasjonsvogn med god plass, som Mazda 6 eller WV Passat.. Tror jeg. Kanskje Skoda Octavia, da de er rimelige. Eller en Ford Focus. Men stasjonsvogn.



Anonymous poster hash: a77f3...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en 10 år gammel Mercedes E klasse sedan. Tvillingvognen får fint plass i bagasjerommet, men den må over en høy kant og dypt inn i bilen. Ungene må likeså plasseres <i>ned</i> i setene sine. Begge deler er litt vonde for ryggen.

Siden jeg har fått ny jobb i motsatt retning av mannen min, og kjører forbi barnehagen, har vi kjøp oss en liten syvseter også. 2001 model Honda Stream, 110000km og 1,7l bensinmotor til 65000kr - kjempedeal! Vognen hiver jeg rett inn og ungene sitter på høyde med overkroppen min. Får de besøk, bretter jeg opp to ekstraseter i rekke 3. Motoren bruker 0,7 på mila, men vi bor riktig nok grisgrendt. Honda er attpåtil mer pålitelig enn Toyota, og sjeldnere - ergo billigere i innkjøp. Ligger bedre på veien også enn dvaske Toyota. Min sterke anbefaling!

Anonymous poster hash: dcb6c...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster og svoger kjører en Audi A4 fra 2005 cirka. Har med barnevogn og diverse til baby og barn.



Anonymous poster hash: 1fd9a...7d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster og svoger kjører en Audi A4 fra 2005 cirka. Har med barnevogn og diverse til baby og barn. Anonymous poster hash: 1fd9a...7d6

Vi har Audi A4 04 model nå og det går på millimeteren å få inn vognen vår. Jeg må krangle med bakluken for å få den igjen. Vi kan ikke ha babysetet bak førersetet fordi mannen min er så lang at det ikke er plass og vi har ikke et av de største babysetene. Med flere barn blir det veldig trangt i baksetet, så vi ønsker oss så absolutt ny, større bil nå.

Anonymous poster hash: 8b7df...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er veldig dyr, ikke spesielt pålitelig og ligger på veien som en kassebil - har aldri riktig forstått hvorfor folk kjører sånt!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...