Gå til innhold

Aspergers


Haru

Anbefalte innlegg

Skriver dette her istedet for i Helse-sonen fordi jeg mener at Aspergers syndrom i dag er blitt mer en sosial ting. Jeg har Aspergers og dere kan komme med spørsmål om dere vil, men dette emnet er da ment for å diskutere Aspergers genrelt.

Og skal jeg være helt ærlig så tror jeg dere selv har merket litt eksentrisk formulering i postene mine om dere innrømmer det ;)

Dere har kanskje ikke fått med dere at Aspergers er blitt fjernet fra WHO's

katalog for diagnoser. Det går nå simpelt under Autisme Spekterforstyrrelser

også kjent som Gjennomgripende Utviklingsforstyrrelse
(tar lengre tid før man lærer å snakke osv.)

Her i Norge burde man også merke seg at det begynner å dukke opp såkalte

Aspergers Bedrifter

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det ikke er veldig hemmende og gjør at en ikke greier å tolke ting som andre gjør. Eks. kroppsspråk ol., så er det ikke så ille tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem/hva/hvor finner man Aspergers Bedrifter? Min sønn med asperger kunne trengt en jobb...



Anonymous poster hash: 95156...aca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel var du da du fikk diagnosen? Hva var symptomene? Lurer litt på om barnet mitt kan ha aspergers/autisme.

Hvilke utfordringer møter du i hverdagen?

Anonymous poster hash: 677c6...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel var du da du fikk diagnosen? Hva var symptomene? Lurer litt på om barnet mitt kan ha aspergers/autisme.

Hvilke utfordringer møter du i hverdagen?

Anonymous poster hash: 677c6...4d1

Jeg husker ikke, derfor bruker jeg å si at jeg fikk diagnosen min samme år som da Disney's Tron Legacy kom på kino ;) Symptomene er som regel litt merkelig formulering, svært få og snevre interesser, repeterende og rutinert livsstil og nerdete oppførsel. Lite sympatisk forståelse er et ikonisk symptom.

De med Aspergers er meget flinke til å gjøre det de er interessert i.

Møter ingen utfordringer. Men diagnosen varierer i grad fra hver person.

Hva mener du med at Asperger har blitt mer en sosial ting?

Mye prat om det, folk er veldig ignorant til diagnosen, og det ble mye prat om hovedkarakter i Broen,

Saga Noren, fordi hun viser ekstreeeemt like tegn på Aspergers. osv osv

Hvor åpen er du om diagnosen din?

Jeg er ikke dum, du kan ikke bruke meg, og jeg deler ikke intim info som er selvdestruktivt å dele.

der har du meg

Endret av Haru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke dum, du kan ikke bruke meg, og jeg deler ikke intim info som er selvdestruktivt å dele.

der har du meg

Kan du forklare hva du mener med dette?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hva du mener med dette?

Det er ganske enkelt å forstå det jeg skriver. Jeg er ikke dum og deler ikke sårbar info om meg selv til ukjente. Hvorfor forstår ikke du at det er.......dumt å gjøre? ;) Hvorfor trengte du en grundigere forklaring på noe som var så enkelt å forstå?

Endret av Haru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at Asperger har blitt mer en sosial ting?

Han mener nok at utfordringene for de med Aspergers i dag går på det sosiale, de har ikke fysiske utfordringer. De kan ha problemer med å omgås andre, forstå og bli forstått.

I tillegg sier han at han ikke er dum, han ønsker ikke å utlevere for mye av sine egne begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg sier han at han ikke er dum, han ønsker ikke å utlevere for mye av sine egne begrensninger.

nei, jeg mener at jeg ikke deler sårbar info til ukjente ;) rart at det skulle vær så vanskelig for folk å skjønne det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg mener at jeg ikke deler sårbar info til ukjente ;) rart at det skulle vær så vanskelig for folk å skjønne det

For en håpløs tråd.

Anonymous poster hash: 461f6...a2f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den ble ødelagt av en som ikke forsto ;)

Jeg synes ikke det var noe galt i spørsmålet, men du misforstod tydeligvis spørsmålet eller hensikten med det?

Anonymous poster hash: 3e00b...07a

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjønte du først at noe var galt og hvordan har oppveksten din blitt påvirket av Aspergers?



Anonymous poster hash: c5308...907
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når skjønte du først at noe var galt og hvordan har oppveksten din blitt påvirket av Aspergers?

Anonymous poster hash: c5308...907

jeg følte ikke at noe var galt egentlig, og oppveksten min har ikke vært påvirket. Det er ikke slitsomt eller vanskelig for meg. Men som sagt, diagnosen varierer i styrke fra hver person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du venner med Aspergers, åssen folk liker du å henge rundt? Fester du mye, sexliv, alder? Åssen er det med forhold, har du hatt mange av dem eller får du deg dame lett?



Anonymous poster hash: c5308...907
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du venner med Aspergers, åssen folk liker du å henge rundt? Fester du mye, sexliv, alder? Åssen er det med forhold, har du hatt mange av dem eller får du deg dame lett?

Anonymous poster hash: c5308...907

Hahahaha jeg tror det er litt frekt å spør om sexliv og slikt ;)

så det er hemmelig info, samme med forhold og slikt, det er ikke deres sak.

Jeg har såfall en venn med aspergers, så har jeg andre som ikke har det. Men jeg er ikke så mye ute etter mange venner så jeg har bare et par få jeg bryr meg om å kjenne. Jeg fester sjeldent, jeg vil som regel tilbringe tid alene for meg selv. Det er ikke vits i for meg å feste, spesielt når jeg ikke drikker

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...