Gå til innhold

Mange fra Drammen her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere vært i Drammen? Det har blitt en vakker by.

Anonymous poster hash: 86f76...23f

Har bodd der ja... Skjer ikke igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drammen har tatt seg opp enormt de siste årene. Aldri redd for å gå alene, selv i "ghetto" området Fjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst i Drammen, men flyttet vekk da jeg var 20. Føler meg litt fremmed i egen hjemby da mye har skjedd siste årene og vil nok ikke flytte tilbake.

Som dillyduzit, så er ikke jeg redd for å gå alene på Fjell. Selv i mørket.

Du finner romenere overalt Jolene...



Anonymous poster hash: 303d3...fe8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst i Drammen, men flyttet vekk da jeg var 20. Føler meg litt fremmed i egen hjemby da mye har skjedd siste årene og vil nok ikke flytte tilbake.

Som dillyduzit, så er ikke jeg redd for å gå alene på Fjell. Selv i mørket.

Du finner romenere overalt Jolene...

Anonymous poster hash: 303d3...fe8

De jeg opplevde var svært aggresive og politiet hadde mye problemer med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innflytter selv, har bodd på Åssida siden 2011 :)

Har aldri opplevd at det føles uffent å gå ute om kvelden eller natta, men så beveger jeg meg sjelden andre steder enn mellom Åssida og sentrum. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innflytter selv, har bodd på Åssida siden 2011 :)

Har aldri opplevd at det føles uffent å gå ute om kvelden eller natta, men så beveger jeg meg sjelden andre steder enn mellom Åssida og sentrum. :fnise:

Altså, enten sier man Åssia eller så sier man åssiden, ingen anelse hvor åssida kommer fra, men det er ikke riktig haha! :P

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt advart av folk som er fra Drammen om å ikke gå alene der på kvelden. Veien jeg gikk for å komme meg hjem gikk gjennom en park som var full av utrivelige rumenere. De brant ofte bål og okkuperte en gjennomgang. Som sagt, tar heller en dram i timen ;)

Der hadde ikke jeg gått om kveldene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen har tatt seg opp enormt de siste årene. Aldri redd for å gå alene, selv i "ghetto" området Fjell.

Jeg bodde på Fjell da jeg var liten og jeg har fortsatt skremmende opplevelser friskt i minne når jeg er der oppe, så jeg er redd på Fjell.

Men det er vel bedre der nå enn det var på tidlig 90-tallet da den beryktede "Fjellgjengen" var svær og skummel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bare har fått latterlige og barnslige svar. Skjønner ingen har vært i Drammen på noen år. 20 år siden Drammen hadde dårlig rykte.

Er selv fra Asker, men liker Drammen godt.

Anonymous poster hash: 28058...fe5

Så vidt jeg vet (er fra Oslo) blir Drammen fortsatt sett på som harry. Når det snakkes om Drammen og/eller områdene rundt, så er det fortsatt det ordet som dukker opp (men det gjelder kanskje mer folkene derfra, enn selve plassen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, enten sier man Åssia eller så sier man åssiden, ingen anelse hvor åssida kommer fra, men det er ikke riktig haha! :P

Uansett hvordan jeg sier det, så blir det ikke riktig, fordi jeg ikke har Drammensdialekt ;)

Dessuten ser det så fælt ut å skrive Åssia, og Åssiden ble liksom så kleint, så da ble det Åssida i stedet, siden det i praksis er sånn jeg sier det, bare med relativt stum d. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tenker nok på Drammen Harry TV med Falsk og Mathisen. "Spar på vannet, drekk øl" som de sa.

Selv synes jeg Drammen er litt ødelagt av innvandrere og sigøynere. Går man i byen på dagtid er deler av byen dominert av unge afrikanere som driver dank, og det sitter sigøynere og drit overalt. Føler ikke at jeg er i Norge.

Innlegget er redigert pga. opphavsrett.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppvokst i drammen, og har bodd i de fleste bydelene. Jeg har siden 10 års alderen løpt rundt på natten i byen og nær byen, uten at det har vært norn skumle opplevelser. Det er selvsagt steder man ikke går, spesielt som ung blondine som jeg er, men det sånt man får merker selv på kroppen. "Narkisparken" ved sykehuset på kveldstid og "somaliergata" på kveldstid er eksempler på det, på dagtid er det selvsagt ingen fare. Det er ikke hyggelig med rumenere over alt, men lett å ignorere de. Jeg syns det er fantastisk at de nye grøntområdene blir hyppig brukt, men det er synd at ingen etniske nordmenn bruker de også..

Drammen og drammensere jobber hardt for å unngå å være harry, men jeg syns det er litt av byens sjarm. Det at alle fra asker og oslo "hater" drammen er bare latterlig..

Anonymous poster hash: 752a0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Fjell da jeg var liten og jeg har fortsatt skremmende opplevelser friskt i minne når jeg er der oppe, så jeg er redd på Fjell.

Men det er vel bedre der nå enn det var på tidlig 90-tallet da den beryktede "Fjellgjengen" var svær og skummel?

Nå er ikke jeg fra Drammen, men har en søster som bor der. Selv på kveldstid har jeg ikke hatt noe problemer, skremmende opplevelser eller annet "dritt" som kunne ha oppstått. Du bodde på Fjell da du var liten, nå er du voksen og byen har forandret seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvordan jeg sier det, så blir det ikke riktig, fordi jeg ikke har Drammensdialekt ;)

Dessuten ser det så fælt ut å skrive Åssia, og Åssiden ble liksom så kleint, så da ble det Åssida i stedet, siden det i praksis er sånn jeg sier det, bare med relativt stum d. :P

Så er jo ikke den stygge drammensdialekten noe å trakte etter heller da :P

Mange tenker nok på Drammen Harry TV med Falsk og Mathisen. "Spar på vannet, drekk øl" som de sa.

Selv synes jeg Drammen er litt ødelagt av innvandrere og sigøynere. Går man i byen på dagtid er deler av byen dominert av unge afrikanere som driver dank, og det sitter sigøynere og drit overalt. Føler ikke at jeg er i Norge.

Der tok du hele byen på kornet!

Nå er ikke jeg fra Drammen, men har en søster som bor der. Selv på kveldstid har jeg ikke hatt noe problemer, skremmende opplevelser eller annet "dritt" som kunne ha oppstått. Du bodde på Fjell da du var liten, nå er du voksen og byen har forandret seg.

Byen er fortsatt ikke en bra by. Bodde der inntil sommeren 2013, jeg er glad jeg ikke bor der lenger. På kveldstid har byen absolutt ikke blitt bedre, heller verre med årene... Hjelper ikke at det er masse sigøynere, rumenere og annet som forsurer hele byen...

Endret av Avalon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Født, oppvokst og bor per dags dato i Drammen.
Jeg er 26, og kan fortsatt huske hvor ille byen så ut for 20-22 år siden..
En helt annen by vi har i dag, og jeg er stolt av å kalle meg Drammenser :)
Føler meg generelt trygg i Drammen *bank i bordet*
Er ikke så fæl som enkelte her skal ha det til ;)
Ja, jeg roper ikke hurra for rumenerne jeg heller, men de har ikke gjort meg noe, ei heller narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg fra Drammen, men har en søster som bor der. Selv på kveldstid har jeg ikke hatt noe problemer, skremmende opplevelser eller annet "dritt" som kunne ha oppstått. Du bodde på Fjell da du var liten, nå er du voksen og byen har forandret seg.

Jeg er fra Drammen og bor i Drammen og er stolt av å være drammenser. Jeg vet at byen har forandret seg. Jeg har sett det. :) Jeg syns Drammen er kjempefin.

Men, Fjell holder jeg meg unna. Bortsett fra når jeg besøker broren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...