Gå til innhold

Del dine mest skremmende opplevelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere har vært så sykt heldige at dere aner ikke.. Mange her kunne rett og slett endt opp som nyhetsoverskrifter på de mest tragiske vis. Kan bare håpe at andre unge og naive jenter leser denne tråden her og lærer at enkelte ting gjør man ikke fordi det kan gå så alvorlig galt.

Takk for at dere deler.



Anonymous poster hash: 8e6d6...505
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, lett å være etterpåklok med sånne ting ja!

Jeg bor en time unna Oslo, så det hender at jeg tar turen dit for fest. Dro alltid sammen med ei venninne og vi sov i bilen. Utrolig at alt gikk bra.

Den ene gangen var det så dødt på byen at vi bestemte oss for å dra til en annen kant. Måtte da gjennom den beryktede "gummigropa", verste horestrøket. Vi gikk og var småbrisne da en mann kom og spurte meg "How much?" Veninna mi knakk sammen i latter og før jeg visste ordet av det så sto hun å "diskuterte pris" med en fyr i en svær hvit varebil, noe hun synes var hysterisk. Fikk dratt henne unna og vi var noen cm fra å bli påkjørt og han fulgte etter oss. Fikk til slutt søkt tilflukt på en strippebar(...) Men fyren kom inn og tok tak i armen på venninnen min og forsøkte å dra henne ut, men heldigvis fikk vaktene stoppet det.

Ble også forfulgt i Verona i Italia. En mann stoppet meg og venninnen min og lurte på om vi visste hvor en bar lå, var hyggelig mot han og sa vi ikke visste siden vi var turister, da skiftet han taktikk og spurte om vi ville bli med til baren hans noen kvartaler unna og først da så vi kameratene hans ved en bil så takket vi nei og hastet videre. Vi kom oss til et annet utested 15 min med taxi, og rett etter disse mennene inn, de snakket sammen på italiensk og kom med to drinker de hadde brukt lang tid på, drakk dem selvsagt ikke, da vi skulle gå ble han mannen som spurte oss oppfarende og holdt meg igjen, fikk revet meg løs og vi sprang derfra. Var temmelig shaky i ettertid. Det beste er å spille med, late som man er naiv og godtroende og si at man blir med, men må bare hente jakken/si hadet til vennnene. For så å bare stikke usett fort som fy.

Har bilde av han mannen faktisk. Venninna mi tok bilde av meg foran operaen idet han kom.



Anonymous poster hash: 59b61...aef
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøa

Jeg var på ferie i Egypt med kjæresten min. Vi skulle se en fotballkamp og spurte i resepsjonen om de hadde en idè om hvor vi kunne fått sett denne. De sa at det var en fotballbar rett i nærheten som het Stella-Bar, om vi bare gikk langs hovedgaten så skulle vi få øye på den ganske med en gang. Etter å ha gått i et par minutter uten å finne den, kommer det en taxi og spør om han kan ta oss en plass. (Veldig mange innpåslitne taxier i Egypt! Tuter etter deg hele tiden!). Godtroende som vi er så spør vi om han vet hvor Stella-Bar er og om han kunne vist oss den. "Stella-Bar!! Sure, sure, come with me! I will take you" sier han og vi hopper inn i taxien. Men etter 5 min så sier jeg til kjæresten min at NÅ har vi kjørt alt for langt for de i resepsjonen sa den var rett rundt hjørnet.. Så vi gjentar spørsmålet, hver gang svarer han "yeahyeah, Stella-Bar. I take you. Relax"... Så går minuttene, og etter 25minutters råkjøring stopper han taxien utenfor Nama Bay! En relativt stor by mange, mange kilometer fra hotellet! Og dette var første kvelden vår i Egypt, klokken var 21 om kvelden (mørkt og vi hadde aldri vært der før, ante jo ikke hvor vi var med det første) og kampen var begynt.. Gatene var fulle av egyptere, masse bråk og festing.

Når han stopper så sier han " Stella-Bar is right in that street, but first why don't you say hello to my friend. He has a shop right there, and he will take you to Stella-Bar!" Før vi får åpnet dørene så rekker en annen egypter hånden sin inn bilen og håndhilser med det største gliset. FY så naive vi var. Vi var jo i godt humør, ferien var nettopp begynt så vi presenterer oss selv. De preiket i ett banka skjør, så vi kom ikke til ordet - og bare nikket og hørte etter. Og før vi vet ordet av det sitter vi i en sofa i butikken til Egypter nr2 :sarkasme:Han forteller at han jobber i star-tour, og eier denne butikken som selger egyptiske oljer.. De spør om vi vil ha drikke (er visst tradisjon å servere drikke til gjester og uhøflig å takke nei) Så vi sier cola, og en medhjelper løper og kjøper to halvlitere til oss. Vi åpnet de selv så jeg tok sjansen på at det ikke var puttet noe greier oppi dem.. Greit nok vi er godtroende nordmenn, men jeg hadde ørneblikket med meg og var veldig på vakt mens kjæresten min jatter med egypteren om fotball, star-tour, hvilket hotell vi bor på, hvor vi var fra, hva vi het. De var så JÆVLIG hyggelig at det er ekkelt å tenke tilbake på. Vi ble lurt trill rundt og skjønte det ikke !!

Så sier kjæresten min til meg, "nå er det uansett straks pause i kampen så nå kan vi like gjerne sitte her litt". For det var jo hyggelig.. Han spør oss hva vi liker av lukter, av blomster, og hvor fantastisk disse ekte råvarene fra egypt er. Jeg spør" How much will this cost us?" Og han svar "cheap cheap, very low price! dont worry!" Og vi lukter, og han blander, og vi sitter der driitlenge. Og tilslutt vil vi gå. Vi blir ordentlig utålmodige for vi satt der i over 45minutter. Når vi hinter til at vi vil gå så merker vi FORT at det ikke kom på tale :( Det var lett å lese hvor hissige de ble, og de forsøkte å overtale oss med vennlige ord i starten. Men VIPS så hadde de pakket en jævla BÆREPOSE med masse oljer til oss. Jeg sa rett ut " I dont want to spend any money, i dont want all that" Og da begynner de to å råtte seg sammen, "Nå har vi pakket ned alt dere sa dere likte, nå kan vi ikke pakke de ut igjen for da kan vi ikke selge de til andre. Nå er jo de ødelagte hvis vi må pakke dem ut igjen -så dere SKAL betale for dette". Jeg svarer " hvor mye skal dere ha for det da?" "2500 ept. pund". (Nesten det samme som NOK). Vi bare : :hakeslepp::hakeslepp: .."No we dont have that much. That is all our week's budgett"

Og vi krangler og krangler, de blir røde i fjesene og begynner å slenge egyptiske ord til hverandre, mens vi mer rakrygget prøver å si klart nei, samtidig som vi blir mer og mer redde, vi gir de mange grunner til at 2500kr for noen oljer er langt over hva vi vil si oss enig i. Vi prøver å FORHANDLE oss ut av situasjonen, ved å foreslå at vi kjøper 2 hver, til 500kr.. osv.. Men det kom faen ikke på tale. Etter sikkert 15minutter med hissig forhandling, sier vi at vi faktisk ikke har kontanter - noe som var sant. Da skubber medhjelperen oss ut døren :haar: "This is not popular. You will take out 2500egp. to us now. There's an ATM over here and I will take you there so you dont run off" :frustrert:

Og han fører oss gjennom trange, mørke smug, og vi blir jo dritredd. Kjæresten min manner seg opp, tar hånden min og prøver å kjefte på egypteren at han bør la oss gå når vi ikke vil kjøpe noe fra de. Men han svarer ikke. Geleider oss rett inn i en egyptisk matbutikk uten NOEN turister i nærheten, og ber oss ta ut. Så vi ser oppgitt på hverandre og tar kortet inn i maskinen OG TAKK GUD den registrerer ikke kortet. Så vi sier det, at det faktisk ikke går. Da blir han STEIK FORBANNA og drar oss med inn igjen til olje-butikken. Vi hadde jo null sjangs til å løpe. ikke visste vi hvor vi var, eller hvor farlige disse mennene var. De hadde ordentlig tak på oss. Vi var 20 og de var 35 /40år gamle hissige egyptere. Første ferieturen vår uten mor og far. Der begynner han good-cop egypter nr2, hyggelige star-tourfyren (men som KLART var sjefen i den duoen) å gi noen beskjeder til han vi ikke forstår. De krangler i sånn 3min mens vi bare står innesperret i butikken deres uten å si et ord annet enn at vi ble enig om å ikke gi de et øre, og at vi måtte rolig få oss ut av denne situasjonen (de står ved døråpningen).

Det er litt rart å gjenfortelle, for det kan jo virke lett for oss å bare gå fra situasjonen. Men med det samme vi viste at vi hadde ryggrad så hevet de stemmen, slengte oss egyptiske gloser og tok tak i armene / ryggen vår. De kuet oss rett og slett :sad:


Mens vi står der og de kranglet, kommer han fyren som først drog oss med ut av butikken, å drar oss ut enda en gang. Bare kom bort til oss og tok armen til kjæresten min og drog han med seg "Come here, you will take out that money. Or he will get really angry". Han star-tour-egypteren (MY ASS at han jobbet i star-tour. bare løgn alt han sa) bare står og ser på at vi blir dradd ut mens han glor skikkelig olmt på oss.....Han var plutselig ikke hyggelig lenger.......


Nå tar han oss en annen vei, til en annen automat og gjentar at det vil være skikkelig upopulært om vi ikke betaler for disse varene de pakket ned, for de er visst verdt 2500kr og de kan nå visstnok ikke selge dem videre.. Vi stiller oss med ATM'en og sier vi får bare ta ut noen hundringser å så få oss som faen vekk. Maskinen tar kortet vårt, han egypteren ser det. Men da klikket det for kjæresten min og han trykket avbryt. Tok kortet i lommen - og sa til meg "Nå går vi bare faens fort vekk fra han". Men egypteren KLIKKET! Han skrek til oss "Don't you dare walk away from this!! I SAW that it worked, it took your card! I will do something really bad to you! :bond:
" mens han sparket til posen med oljene.....

Så svarer kjæresten min "We will not pay you for those oils, now that you've kicked the bag! They are NOT worth 2500egpt. now!!" De var sekunder fra å gå i tottene på hverandre, og folk hadde begynt å stoppe opp for å se hva som foregikk. Så jeg tenkte mitt at NÅ kan vi få oss unna. så jeg bare :" UUUæææææh :cry3: :cry3: why don't you leave us alone?? HE WON'T LEAVE US ALONE!!!! :grine: :grine: GO AWAY!!! HELP " Jeg skriker og bræler og hylgriner (fikk sikkert sjokk, men jeg gjorde det halvveis med vilje for jeg så mitt snitt til at det var eneste utvei nå når det var masse folk som stirret) Jeg stod å HYLgrein mitt i gaten, han egypteren ble heelt forfjamset. Og jeg fortsatte. Jeg SKREIK og spillte på redd-pike i nød-kortet....

Og det funket! Folk kom løpende bort, og kjæresten grep rundt meg og ba om hjelp til å få tak i taxi, og vi ble geleidet av et titals med personer rett til taxi-køen. Mest egyptere faktisk :blomst:
Så ikke alle er som de vårt første møte ble med. Men jeg klarte ikke slutte å grine når jeg først hadde begynt. Det hadde gått langt over halvannen time siden vi kom dit, kampen var over for leenge siden.. Stakkers, det var veldig mange egyptere der som ble veldig redd for hva som hadde skjedd meg siden jeg grein sånn, men vi hadde ikke tid til å forklare og vi stolte heller ikke på noen akkurat da. Så kjæresten satt meg inn i en taxi, så begynner folk å krangle ute på gaten og skubbe på hverandre, og klatret nærmest inn i taxien jeg nå satt i. Og jeg griiiner...Så kjæresten min dro meg ut og vi måtte finne en annen taxi. Aner ikke hva som skjedde, men de er ordentlig temperamentsfulle de egypterne. Men de fant en ny taxi til oss, og sa masse fine ord til oss. Men jeg husker ingenting fra den turen hjem, for jeg satt og skalv, hulket og kneip med selv i magen som en slags reaksjon på sjokket. Har fortsatt ett arr på magen der jeg knep. Begynte å silblø men fortsatte å knipeknipe hele taxituren hjem. Jeg var i den sjokktilstanden. De ranet oss jo?! Ga dem heldigvis ingenting. Og resten av ferien var bare positive møter med egypterne. Dette var faktisk uken etter hun norske kvinnen ble kidnappet nå i mars, og alle de opptøyerne i Kairo.. Så jeg fikk ordentlig panikk og lurte på hva faen vi tenkte på som reiste ned dit..

Denne ble lang. men kunne liksom ikke forkorte den :ball:
Fikk oss mange egyptiske venner fra resepsjonen og gaten hotellet lå i, så jeg angrer ikke på turen. Jeg lærte av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i utlandet sammen med en god venn av familien. Jeg hadde fylt 18 år og skulle på min første utenlandsreise uten mine foreldre. Vi reiste med en stor gjeng på et arrangement så vi var mange som reiste sammen og sov på samme hotell. Ble kjent med tre damer i slutten av 50 årene og vi var en del med dem. Hadde vært ute på en felles middag med rundt 20 stykker og det ble selvfølgelig litt alkohol i bildet. Vi kom oss tilbake på hotellet og tok noen drinker til før vi skulle legge oss. Min ''venn''/familiens ''venn'' ble dessverre litt for full, og etter litt diskusjon så endte det med at jeg skulle sove ho hun ene dama vi hadde blitt kjent med. Valgte å ta med alle tingene mine og det var jo selvfølgelig et feiltrinn. Endte med at min ''venn'' klikket helt, dyttet henne jeg skulle sove hos ut av rommet og angrep meg. Plutselig lå vi på gulvet og kavet, skrek alt jeg kunne for jeg var livredd. Dette var en person både jeg og min familie stolte på. Fikk meg tilslutt løs og løp ned til resepsjonen, der politiet var. Er kjempe dårlig i engelsk, men fikk de til å bli med opp på rommet. Tok med meg alle tingene mine og flyttet på rommet ved siden av (flaks - not). Gikk å trippet forbi rommet hver gang jeg gikk forbi, var livredd for at hun skulle se meg igjen. Har ikke snakket med personen siden.
Heldigvis ble jeg kjent med disse damene i løpet av kort tid og de passet på meg de siste to dagene. Kunne jo fort endt opp med å være helt alene i utlandet hvis de ikke hadde vært der.



Anonymous poster hash: f9146...587
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøa

Btw. Stella-Bar lå sånn 3 hus bortenfor hotellet, vi fant det etter 3minutters gange fra hotellet vårt morgenen etter, så den taxisjåføren som kjørte oss til Nama Bay hadde tydeligvis en avtale med å finne naive turister og levere dem til de to olje-egypterne :( huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og barndomsvenninnen min lekte rundt ved et forlatt hus. Vi var litt drittunger, og jeg fikk henne til å knuse kjellervinduene. Vi turte å nærme oss huset jo lengre vi brukte tid der, og jeg brukte mobilen min til å lyse inn i det ene vinduet, da hører vi en latter inne fra huset. Vi løp som om vi hadde djvelen i hælene, dette var på vinteren. Litt senere dro vi tilbake, for å sjekke om noen tulla med oss, vi kikket rundt hele området for å se etter spor i snøen, men de eneste sporene vi fant var fra oss selv, og det var vel nærmere en meter for hvert skritt vi hadde løpt om jeg ikke overdriver, tror jeg aldri har løpt så fort før. Det er en opplevelse som jeg synes var veldig skremmende, selvom den ikke er i nærheten av hva dere andre har opplevd :( Men tanken på at noen har vært i huset, hele den tiden vi var rundt der og herjet, det synes jeg er skremmende ekkelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ferie i Egypt med kjæresten min. Vi skulle se en fotballkamp og spurte i resepsjonen om de hadde en idè om hvor vi kunne fått sett denne. De sa at det var en fotballbar rett i nærheten som het Stella-Bar, om vi bare gikk langs hovedgaten så skulle vi få øye på den ganske med en gang. Etter å ha gått i et par minutter uten å finne den, kommer det en taxi og spør om han kan ta oss en plass. (Veldig mange innpåslitne taxier i Egypt! Tuter etter deg hele tiden!). Godtroende som vi er så spør vi om han vet hvor Stella-Bar er og om han kunne vist oss den. "Stella-Bar!! Sure, sure, come with me! I will take you" sier han og vi hopper inn i taxien. Men etter 5 min så sier jeg til kjæresten min at NÅ har vi kjørt alt for langt for de i resepsjonen sa den var rett rundt hjørnet.. Så vi gjentar spørsmålet, hver gang svarer han "yeahyeah, Stella-Bar. I take you. Relax"... Så går minuttene, og etter 25minutters råkjøring stopper han taxien utenfor Nama Bay! En relativt stor by mange, mange kilometer fra hotellet! Og dette var første kvelden vår i Egypt, klokken var 21 om kvelden (mørkt og vi hadde aldri vært der før, ante jo ikke hvor vi var med det første) og kampen var begynt.. Gatene var fulle av egyptere, masse bråk og festing.

Når han stopper så sier han " Stella-Bar is right in that street, but first why don't you say hello to my friend. He has a shop right there, and he will take you to Stella-Bar!" Før vi får åpnet dørene så rekker en annen egypter hånden sin inn bilen og håndhilser med det største gliset. FY så naive vi var. Vi var jo i godt humør, ferien var nettopp begynt så vi presenterer oss selv. De preiket i ett banka skjør, så vi kom ikke til ordet - og bare nikket og hørte etter. Og før vi vet ordet av det sitter vi i en sofa i butikken til Egypter nr2 :sarkasme:Han forteller at han jobber i star-tour, og eier denne butikken som selger egyptiske oljer.. De spør om vi vil ha drikke (er visst tradisjon å servere drikke til gjester og uhøflig å takke nei) Så vi sier cola, og en medhjelper løper og kjøper to halvlitere til oss. Vi åpnet de selv så jeg tok sjansen på at det ikke var puttet noe greier oppi dem.. Greit nok vi er godtroende nordmenn, men jeg hadde ørneblikket med meg og var veldig på vakt mens kjæresten min jatter med egypteren om fotball, star-tour, hvilket hotell vi bor på, hvor vi var fra, hva vi het. De var så JÆVLIG hyggelig at det er ekkelt å tenke tilbake på. Vi ble lurt trill rundt og skjønte det ikke !!

Så sier kjæresten min til meg, "nå er det uansett straks pause i kampen så nå kan vi like gjerne sitte her litt". For det var jo hyggelig.. Han spør oss hva vi liker av lukter, av blomster, og hvor fantastisk disse ekte råvarene fra egypt er. Jeg spør" How much will this cost us?" Og han svar "cheap cheap, very low price! dont worry!" Og vi lukter, og han blander, og vi sitter der driitlenge. Og tilslutt vil vi gå. Vi blir ordentlig utålmodige for vi satt der i over 45minutter. Når vi hinter til at vi vil gå så merker vi FORT at det ikke kom på tale :( Det var lett å lese hvor hissige de ble, og de forsøkte å overtale oss med vennlige ord i starten. Men VIPS så hadde de pakket en jævla BÆREPOSE med masse oljer til oss. Jeg sa rett ut " I dont want to spend any money, i dont want all that" Og da begynner de to å råtte seg sammen, "Nå har vi pakket ned alt dere sa dere likte, nå kan vi ikke pakke de ut igjen for da kan vi ikke selge de til andre. Nå er jo de ødelagte hvis vi må pakke dem ut igjen -så dere SKAL betale for dette". Jeg svarer " hvor mye skal dere ha for det da?" "2500 ept. pund". (Nesten det samme som NOK). Vi bare : :hakeslepp::hakeslepp: .."No we dont have that much. That is all our week's budgett"

Og vi krangler og krangler, de blir røde i fjesene og begynner å slenge egyptiske ord til hverandre, mens vi mer rakrygget prøver å si klart nei, samtidig som vi blir mer og mer redde, vi gir de mange grunner til at 2500kr for noen oljer er langt over hva vi vil si oss enig i. Vi prøver å FORHANDLE oss ut av situasjonen, ved å foreslå at vi kjøper 2 hver, til 500kr.. osv.. Men det kom faen ikke på tale. Etter sikkert 15minutter med hissig forhandling, sier vi at vi faktisk ikke har kontanter - noe som var sant. Da skubber medhjelperen oss ut døren :haar: "This is not popular. You will take out 2500egp. to us now. There's an ATM over here and I will take you there so you dont run off" :frustrert:

Og han fører oss gjennom trange, mørke smug, og vi blir jo dritredd. Kjæresten min manner seg opp, tar hånden min og prøver å kjefte på egypteren at han bør la oss gå når vi ikke vil kjøpe noe fra de. Men han svarer ikke. Geleider oss rett inn i en egyptisk matbutikk uten NOEN turister i nærheten, og ber oss ta ut. Så vi ser oppgitt på hverandre og tar kortet inn i maskinen OG TAKK GUD den registrerer ikke kortet. Så vi sier det, at det faktisk ikke går. Da blir han STEIK FORBANNA og drar oss med inn igjen til olje-butikken. Vi hadde jo null sjangs til å løpe. ikke visste vi hvor vi var, eller hvor farlige disse mennene var. De hadde ordentlig tak på oss. Vi var 20 og de var 35 /40år gamle hissige egyptere. Første ferieturen vår uten mor og far. Der begynner han good-cop egypter nr2, hyggelige star-tourfyren (men som KLART var sjefen i den duoen) å gi noen beskjeder til han vi ikke forstår. De krangler i sånn 3min mens vi bare står innesperret i butikken deres uten å si et ord annet enn at vi ble enig om å ikke gi de et øre, og at vi måtte rolig få oss ut av denne situasjonen (de står ved døråpningen).

Det er litt rart å gjenfortelle, for det kan jo virke lett for oss å bare gå fra situasjonen. Men med det samme vi viste at vi hadde ryggrad så hevet de stemmen, slengte oss egyptiske gloser og tok tak i armene / ryggen vår. De kuet oss rett og slett :sad:

Mens vi står der og de kranglet, kommer han fyren som først drog oss med ut av butikken, å drar oss ut enda en gang. Bare kom bort til oss og tok armen til kjæresten min og drog han med seg "Come here, you will take out that money. Or he will get really angry". Han star-tour-egypteren (MY ASS at han jobbet i star-tour. bare løgn alt han sa) bare står og ser på at vi blir dradd ut mens han glor skikkelig olmt på oss.....Han var plutselig ikke hyggelig lenger.......

Nå tar han oss en annen vei, til en annen automat og gjentar at det vil være skikkelig upopulært om vi ikke betaler for disse varene de pakket ned, for de er visst verdt 2500kr og de kan nå visstnok ikke selge dem videre.. Vi stiller oss med ATM'en og sier vi får bare ta ut noen hundringser å så få oss som faen vekk. Maskinen tar kortet vårt, han egypteren ser det. Men da klikket det for kjæresten min og han trykket avbryt. Tok kortet i lommen - og sa til meg "Nå går vi bare faens fort vekk fra han". Men egypteren KLIKKET! Han skrek til oss "Don't you dare walk away from this!! I SAW that it worked, it took your card! I will do something really bad to you! :bond: " mens han sparket til posen med oljene.....

Så svarer kjæresten min "We will not pay you for those oils, now that you've kicked the bag! They are NOT worth 2500egpt. now!!" De var sekunder fra å gå i tottene på hverandre, og folk hadde begynt å stoppe opp for å se hva som foregikk. Så jeg tenkte mitt at NÅ kan vi få oss unna. så jeg bare :" UUUæææææh :cry3: :cry3: why don't you leave us alone?? HE WON'T LEAVE US ALONE!!!! :grine: :grine: GO AWAY!!! HELP " Jeg skriker og bræler og hylgriner (fikk sikkert sjokk, men jeg gjorde det halvveis med vilje for jeg så mitt snitt til at det var eneste utvei nå når det var masse folk som stirret) Jeg stod å HYLgrein mitt i gaten, han egypteren ble heelt forfjamset. Og jeg fortsatte. Jeg SKREIK og spillte på redd-pike i nød-kortet....

Og det funket! Folk kom løpende bort, og kjæresten grep rundt meg og ba om hjelp til å få tak i taxi, og vi ble geleidet av et titals med personer rett til taxi-køen. Mest egyptere faktisk :blomst: Så ikke alle er som de vårt første møte ble med. Men jeg klarte ikke slutte å grine når jeg først hadde begynt. Det hadde gått langt over halvannen time siden vi kom dit, kampen var over for leenge siden.. Stakkers, det var veldig mange egyptere der som ble veldig redd for hva som hadde skjedd meg siden jeg grein sånn, men vi hadde ikke tid til å forklare og vi stolte heller ikke på noen akkurat da. Så kjæresten satt meg inn i en taxi, så begynner folk å krangle ute på gaten og skubbe på hverandre, og klatret nærmest inn i taxien jeg nå satt i. Og jeg griiiner...Så kjæresten min dro meg ut og vi måtte finne en annen taxi. Aner ikke hva som skjedde, men de er ordentlig temperamentsfulle de egypterne. Men de fant en ny taxi til oss, og sa masse fine ord til oss. Men jeg husker ingenting fra den turen hjem, for jeg satt og skalv, hulket og kneip med selv i magen som en slags reaksjon på sjokket. Har fortsatt ett arr på magen der jeg knep. Begynte å silblø men fortsatte å knipeknipe hele taxituren hjem. Jeg var i den sjokktilstanden. De ranet oss jo?! Ga dem heldigvis ingenting. Og resten av ferien var bare positive møter med egypterne. Dette var faktisk uken etter hun norske kvinnen ble kidnappet nå i mars, og alle de opptøyerne i Kairo.. Så jeg fikk ordentlig panikk og lurte på hva faen vi tenkte på som reiste ned dit..

Denne ble lang. men kunne liksom ikke forkorte den :ball: Fikk oss mange egyptiske venner fra resepsjonen og gaten hotellet lå i, så jeg angrer ikke på turen. Jeg lærte av den.

Satan i helvete...... klem..

Anonymous poster hash: 8e6d6...505

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøa

Satan i helvete...... klem..

Anonymous poster hash: 8e6d6...505

:helen:

Har faktisk ikke sagt dette til noen før, vi turde ikke fortelle at dette skjedde til foreldrene våre. For de frarådet oss på det sterkeste til å dra ned dit, men vi gjorde det likevel.. Jeg forsøkte å forklare det til to venninner da vi kom hjem, men vet ikke om de skjønte så mye. Deilig å ha skrevet det ned nå

Edit** manglet et ord der..

Endret av Bøllefrøa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ca. 12-13, var jeg og mamma på besøk hos onkelen min. De hadde vært ute på kvelden mens jeg satt barnevakt, og kom hjem sent på natta etter at jeg hadde lagt meg. Jeg våknet av at mamma og en fyr hun hadde med seg holdt på under meg i køyesenga, og jeg gikk ut i stua for å legge meg på sofaen. Kort tid etterpå kom fyren ut av soverommet og la seg oppå meg og begynte å tafse, han var alt for tung til at jeg klarte å dytte ham vekk. Så jeg skrek istedetfor at han måtte stoppe, og onkelen min raste ut i stua og heiv fyren ut. Husker at jeg etterpå satt og skalv alene i stua, og mamma trodde ikke på meg morgenen etter.

En annen gang feiret jeg og familien min nyttårsaften. Jeg var kanskje 16 år gammel. Vi hadde masse folk på besøk, masse tvilsomme folk, blant annet en narkoman venninne av mamma og hennes narkomane nevø. Mye rart som skjedde på denne festen, nevøen til venninna tilbydte meg shotter etter shotter uten at mamma så det og ung og naiv som jeg var så tok jeg jo i mot disse. Overhørte også en samtale til et par kompiser av mamma der de diskuterte om ikke de skulle dra til en plass og få tak i litt speed. Litt utpå kvelden, nærmere midnatt, ble hunden til mammas venninne skremt av noe fyrverkeri og kom seg ut ytterdøra. Venninna begynte å hyle og skrike til mamma at det var hennes feil og blablabla, det ble mye krangling. Husker ikke så mye, men det endte med et knust vindu og masse politi i gata.



Anonymous poster hash: 289e1...a4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del skremmende opplevelser, men den jeg skriver nå er blant dem som virkelig fikk hjertet mitt til og dundre i brystet..

Vi hadde vært en jentegjeng på hotell i Tromsø for å feire en venninnes 18 års dag. Vi leide kongesuitten på Grand Hotell faktisk. God stemning, men etter litt for mye i glasset bestemte jeg meg for å tusle hjemover til min søster som bodde i enden av sentrum.

Jeg gikk fra hotellet og ned mitt i sentrum fordi jeg tenkte at jeg ikke ville gå noen plasser der det var lite folk og ville unngå bakgater og mørke steder. Beklageligvis var det ikke alt for mange i sentrum klokken 5 på natten, men det uansett sikreste rute og ta.

Jeg går gjennom gågaten og skal passere cafên Solid da jeg ser en utlending som står like ved(ser temmelig shabby og tvilsom ut) jeg ser at han nikker mot en annen utlending som står litt lengre frem. Jeg går fortere og fortere, ser nedi bakken og klakker meg avsted på de høye hælene mine. De begynner og følge etter. Jeg skynder meg opp til kinoen for der er det veldig belyst, men de kommer fra hver sin kant, og jeg blir fanget i midten av dem. De begynner å prate til hverandre på oggabogga språket sitt og nærmer seg. De åpner kjeften og begynner å bable på dårlig norsk at jeg må være med de hjem på nach. Jeg takker pent nei og sier min søster venter på meg. De gir seg ikke, så jeg tar opp telefonen for å ringe min søster. Han ene tar fra meg telefonen, men da gikk han andre (tror ikke han ville være med på det tullet lengre) så jeg står der alene igjen med han som har mobilen min. Jeg ber han pent gi deg tilbake, men han tar tak i meg og begynner å klemme meg. Jeg kjenner hånden hans lure seg opp under toppen min og han tar meg på ryggen med kalde hender mens han klemmer meg hardt inntil seg. Jeg kjente pulsen hoppet og spratt, panikken spre seg, sinnet komme og jeg reagerte med å puffe han vekk alt jeg klarte (han var sterk) så jeg fikk bare løsnet meg fra grepet hans. Jeg kneet han midt i skrittet alt jeg klarte og kastet pumpsene av meg til helvete og løp fortere en en sprinter. Fy faen så redd jeg var. Jeg løp og løp, mens jeg ropte hjelp og så meg aldri tilbake. Jeg stoppet ikke å løpe før jeg var hos min søster hvor jeg brast i gråt. Jeg var så andpusten at jeg ikke fikk ut et ord, og jeg kjente hjertet hamret. Fy fader. Vi ringte politiet sammen.

Vi dro på politistasjonen og anmeldte. Det gikk ingen vei. Jeg fikk en kraftig støkk og ble en telefon fattigere....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av en vill snerring og bjeffing fra hunden min som kom fra stuen, gikk inn, og der satt det en innbruddstyv i et hjørne mens voffsen stod og snerret og bjeffet til han, fyren var livredd! Så ropte jeg på mamma og pappa , de ringte og tyven ble ført bort.O Hunden fikk en biff i belønning:)

Den hunden fikk jeg ha i 10 år før jeg måtte avlive den;(!

Endret av Anciol
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninnen min var begge 19 år og på ferie i Tyrkia med hennes familie. Jeg og venninna mi var på et utested et godt stykke fra hotellet en kveld. Vi hadde vært der et par minutter da en gutt kommer bort til oss og begynner å prate. Han sier han heter Tunan og er reiseleder. Vi prater bare i få minutter før jeg og venninna mi avslutter samtalen. Vi ser ikke noe til han resten av kvelden. Mange timer senere tar vi taxi hjem til hotellet og gjør oss klar til å legge oss. Da ringer de fra hotellresepsjonen. Mannen som jobber i resepsjonen sier at det er en mann der som sier at vi har glemt igjen noe i taxien. Vi får prate med han og han sier: Hello this is Tunan, can I come up? Vi ber om å få snakke med resepsjonisten igjen for å fortelle at vi slett ikke har tatt taxi med denne mannen. Men da blir det lagt på og noen minutter senere banker det hardt på døren vår. Vi får ringt og vekket faren til venninna mi som bor lenger bort i gangen og han kommer ut og jager mannen avgårde. Dagen etter går vi rett til reiseselskapet og klager på at resepsjonisten har latt mannen få romnummeret vårt og sluppet han inn på hotellet. Ifølge reiseselskapet fikk mannen sparken fra jobben pga dette. Skikkelig ubehagelig opplevelse!

Anonymous poster hash: 6a64b...554

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var syk og alene i byen jeg bodde, og hadde dermed ingen mamma som kunne lage mat og stelle med meg. Da jeg var fri for mat, fikk jeg kledd på meg mine tykkeste klær og karret meg til butikken mens jeg skalv og kaldsvettet av feber.

Fikk omsider handlet og dratt med meg varene på vei hjem til hybelen. Alt av muskler verket, og jeg var trøtt og sliten etter bare en liten runde på butikken.

Jeg bodde billig i et litt skummelt strøk med mange eks-narkomane og sikkert også daværende narkomane, samt asylsøkere, så jeg trakk den store jakka godt opp over halsen og stirret stramt ned i bakken mens jeg gikk.

Ikke lenge etter butikken merket jeg at en mann gikk irriterende nær meg, slik at det så ut som at vi gikk sammen. Jeg prøvde å sakke ned farten så han kunne gå forbi, men det ville han ikke. Ble litt skeptisk, så jeg satte opp farten istedet, men han holdt stand like ved siden av meg. Nå begynte jeg å bli redd, og småløp litt der jeg orket.

Til slutt ser jeg at mannen krysset gaten og velger en annen vei, og jeg puster lettet ut, og konsentrerer meg om å holde ut resten av veien hjem.

Plutselig, helt ut av det blå, tar noen tak i skuldra mi og snur meg rundt. Jeg slipper alt jeg har i hendene og går direkte i kamp-posisjon (selvforsvarskurs), før han fikk stotret frem "Do you know the way to the hospital?" med bred, indisk aksent. Jeg fikk samlet meg og forklart veien, og fikk til gjengjeld det bredeste smilet noen sinne! :)

Var livredd og hadde hjertet i halsen en stund etterpå, men herregud så søt han egentlig var!

Anonymous poster hash: d84c2...cec

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inferno

Var på tur med noen venner da jeg var 16. Da vi skulle tilbake til hotellet var det ikke plass til alle i taxien, så jeg og en kompis ble igjen for å vente på neste. Jeg kom på at jeg ikke hadde kontanter, så jeg gikk bort til en automat like ved for å ta ut. Da kom en bil durende opp på fortauskanten og før jeg rakk å reagere hadde noen dratt meg inn i den. Det satt to menn i fremsetene og to bak, som holdt meg fast mellom seg. De flirte og støyet og insisterte på at jeg røyka noe greier som stinket dritt, og da jeg nektet tok den ene kvelertak og sa "Don't be such a little bitch or I will kill you." Jeg freste til ham og prøvde å bite hånden hans, og de lo høyt. Jeg prøvde å sparke til ham, men da tok den andre fyren tak i meg bakfra og holdt meg fast, mens han andre grep om føttene mine. "A fighter we have here, eh? I like that," sa fyren som holdt meg med den ekle pusten sin rett inn i øret mitt. "Your breath smells like a donkey's ass," fortalte jeg.

Den andre fyren slakket imidlertid på grepet om føttene mine og jeg fikk inn et spark mot hodet hans. Det lød en skikkelig ekkel lyd idet skallen smalt mot vindusruten og tennene knaste, og jeg lo høyt, ganske så høy på adrenalinet. "Fucking bitch, I will rape you and kill you," sa han, og fyren i passasjersetet foran begynte å hoie. Fyren som nå blødde fra munnviken begynte å prøve å dra av meg buksa, sammen med all verdens skjellsord om hvilken drittkjerring jeg var, og jeg vred og sparket og skrek alt jeg kunne for å komme meg unna. Jeg kjente at jeg hadde en kniv i lomma, og ettersom ingen av bavianene holdt armene mine fikk jeg tak i den. Jeg kjørte den bakover mot han som holdt meg samtidig som den andre fikk seg et kne i kjeven, og selv om jeg ikke traff noen av dem nevneverdig var det nok til å sette dem ut litt. Jeg rettet meg opp og da fyren som ville voldta meg prøvde å få tak i meg igjen, stakk jeg ham i armen og sa "I will stab you in the face if you don't let me go."

Sjåføren hadde sakket farten der vi kjørte gjennom byen og jeg kunne se at folk så på oss når vi kjørte forbi - vinduene var ikke sotete, nemlig - og noen av dem tok endatil opp telefonen. Dette la mennene også merke til, og de virket ganske usikre på hva de skulle foreta seg nå. Jeg ble rasende igjen og fløy på han ene og freste at om han ikke lot meg gå ville jeg drepe dem alle. Jeg så på øynene hans at jeg hadde overtaket, og de andre var mer eller mindre lammet av alt som foregikk, så jeg la til et dramatisk "Now!" og holdt opp kniven. Tror de skjønte at jeg ikke køddet, for de andre ropte noe på et fremmed språk og plutselig hadde bilen nesten stoppet, døra gikk opp, og jeg spiste asfalt før jeg rakk å blunke.

Det ble jo et helvetes styr, det var rett ved en stor gate og det var en del folk som stod og stirret. Noen kom bort for å hjelpe og jeg kunne høre en sirene kjøre forbi. Bilen med mennene hadde jo kjørt avgårde med en gang, men jeg mener å huske at sjåføren ble tatt senere. En politimann fikk meg på beina og jaget bort tilskuerne, og bablet i vei på gebrokkent engelsk. Jeg var rimelig susete i hodet etter å ha blitt kastet på trynet i bilveien, så jeg tenkte ikke noe over at det var en litt merkelig prosedyre - det naturlige ville jo være å få meg på legevakta eller noe. Han sa noe om at han skulle kjøre meg tilbake til der jeg bodde, og jeg ble bare med. Jeg skjønte etterhvert at han ikke var helt 'the good cop' så og si, og jeg tok bedre grep om kniven igjen. Han så det, og sa at jeg skulle gi den til ham, men i det øyeblikket kom kompisen min, så om noe mer ville hendt vet jeg ikke.

Har også opplevd å bli voldtatt og knivstukket av det jeg trodde var min beste venn, banket opp og holdt fanget av wannabe-mafiaer fordi de mente jeg skyldte dem penger for dop (hvilket jeg ikke gjorde), forsøkt kvelt av en fyr fordi jeg ikke ville ligge med ham, og truet med både det ene og det andre. Takket være mangel på vett og gode venner lever jeg fortsatt :nigo:

Endret av Inferno
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skumleste jeg har opplevd er vell når min ex venninde overdoserte seg med ritalin og falt ned trappen ved inngangen til leiligheten min. Heldigvis var min bestevenninde også med oss. Hun lå bare på bakken å rista, kom hvit skum utav munnen på henne. Jeg prøvde så godt jeg kunne å holde henne i stabilt sideleie mens venninda mi ringte til ambulansen... etter en stund sluttet hun å riste og satt seg og. Hun klarte ikke å snakke skikkelig og hun kunne ikke se sa hun.. Heldigvis kom ambulansen ganske fort og hun ble tatt med til legevakten. Det gikk bra med henne, takk gud for det. Slapp unna med skrubbsår etter fallet.

Har aldri vært så redd før i mitt liv!!

Anonymous poster hash: 4000c...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da noen brøt seg inn i huset til pappa mens jeg var hjemme alene året etterpå gikk jeg sponstreks å henta hagla på soverommet hans og venta på at de skulle komme opp trappa :lur:

(Så vidt meg bekjent har den hagla aldri vært ladd)

Gud jeg er glad jeg er voksen.

Anonymous poster hash: 0fbe2...df3

Det der hørtes veldig kjent ut. Har du skrevet det før ? i en annen tråd?

Anonymous poster hash: 128d5...a9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble slått ned på byen av en ukjent gutt i Oslo i fjor sommer.

Historien er ikke særlig lang, ettersom det skjedde så fort. Men var på konsert på Sentrum Scene, og plutselig kjente jeg at noen prikket meg på skulderen. Snudde meg, og da slo han meg fem ganger på høyre side av ansiktet. Besvimte, brakk kjeven og endte opp på Ullevål. Aner virkelig ikke hvem det var, og dette var på en konsertlokale FULLT av folk, ingen la merke til det, bortsett fra mine venner som så at jeg falt om.

Anmeldelsen ble henlagt etter noen måneder.

Edit:

Jeg har forøvrig aldri vært redd for å dra ut på byen i Oslo etter det. Ikke så lenge jeg er full ihvertfall :fnise: Er mer redd når jeg er edru.

Endret av Rægs
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 år og var på et femstjernes hotel på ferie i tyrkia bestemte jeg meg for å prøve ut spa. Her ble jeg møtt av en tyrkisk mann i midten av 40-åra, kraftig bygd. Gikk forhåndsvis greit, han oppførte seg profesjonelt, helt ti jeg ble tatt med inn på et eget rom hvor jeg skulle få massasje. Jeg hadde på dette tidspunktet kun på meg bikini. Ligger med øynene igjen og nøyt massasjen, før han mer og mer begynner å beføle og knipe meg på puppene. Etterhvert tar han av meg bikinioverdelen, og det tar ikke lang tid før fingrene glir ned i trusa heller. Lå der med hjertebank til tusen, stiv som en stokk, turte ikke bevege en finger eller si et ord.. Anmeldte heller aldri hendelsen eller fortalt det til noen, har bare latt den gå i glemmeboka.

Fra barndommen er det da huset mitt begynte å brenne når vi låg å sov midt på natten uten at brann alarmen startet. Kom oss fint ut heldigvis, da mamma våknet av et smell. Men hele huset var dekket av røyk og var totalskadd og måtte rives.

Og da jeg var 7 år og vitne til en slåsdkamp mellom pappa og onkelen min når der var ingen andre voksne til stede. Endte med at jeg rømte og banket på hos en ukjent dame, hylgråtende.

Ble også i en alder av 5 forsøkt lokket inn i en bil av en eldre mann på vei hjem fra en venninne. Hadde heldigvis vett til meg å styrtløpe hjem, som heldigvis bare var et par hundre meter unna.

Tidelig i tennåra ble jeg forfulgt av en 20-åring som vekket meg på natterstid ved å stå utenfor vinduet mitt å se inn, ringe meg med skjult nummer, følge etter meg og prøvde å dra meg inn i bilen hans. Var så ille at alle dører var låst når jeg var alene hjemme, byttet nummer og ville ikke bevege meg mye alene utenfor huset. Forfølgelsen holdt på i nesten et års tid, helt til jeg flyttet til en annen del av byen.

Endret av solch
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 år og var på et femstjernes hotel på ferie i tyrkia bestemte jeg meg for å prøve ut spa. Her ble jeg møtt av en tyrkisk mann i midten av 40-åra, kraftig bygd. Gikk forhåndsvis greit, han oppførte seg profesjonelt, helt ti jeg ble tatt med inn på et eget rom hvor jeg skulle få massasje. Jeg hadde på dette tidspunktet kun på meg bikini. Ligger med øynene igjen og nøyt massasjen, før han mer og mer begynner å beføle og knipe meg på puppene. Etterhvert tar han av meg bikinioverdelen, og det tar ikke lang tid før fingrene glir ned i trusa heller. Lå der med hjertebank til tusen, stiv som en stokk, turte ikke bevege en finger eller si et ord.. Anmeldte heller aldri hendelsen eller fortalt det til noen, har bare latt den gå i glemmeboka.

Dette har jeg også opplevd i tyrkia. Men han jeg var med var litt mer diskre og tok meg bare på puppene. Var 16 år og turte heller ikke si så mye.

Anonymous poster hash: 08b82...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på nattevakt, og klokken var ikke mer enn kvart på ti eller så. Skulle rekke en buss, og gikk i sentrum. Går forbi en gjeng ungdommer (utlendinger). Tipper de var sånn atten-nitten... han ene roper sånn: hva glor du på?? Jeg hadde ikke lagt merke til de engang, så glodde ikke på de i hvert fall. Så begynner de å skubbe i meg, og danner en ring rundt meg. Helt utrolig ekkelt! Og merkelig. Var jo tidlig på kvelden, og andre folk rundt. Jeg klarer å komme meg bort og løper til bussen. Var helt skjelven, men begynte ikke å grine før jeg var fremme på jobb og innenfor fire vegger.

....man kan faktisk bli fordomsfull og rasistisk av mindre. That's a fact.

Ellers ble jeg veldig skjelven da bestevenninnen min fikk hjertestans og regelrett falt om i armene mine.

...mm... det jeg kom på.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...