Gå til innhold

Del dine mest skremmende opplevelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flere av disse hendelsene minner meg om den filmen "Taken".. Skremmende!

Anonymous poster hash: 320ce...7ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg kom på en opplevelse.

Jeg var på ferie som barn med foreldrene mine, det var en ferietur for småbarnsfamilier. Barna ble samlet sammen for å leke og ble passet på, mens foreldrene gjorde mer kulturelle ting. Den ene guiden var ekstra hyggelig mot oss barna. En gang kysset han meg på munnen. Jeg ble veldig redd og turte ikke så noe. Klang meg fast til mamma resten av turen, og nektet å være med de andre barna å leke.

Kunne ønske jeg sa noe.



Anonymous poster hash: 03922...7e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da faren min fikk lillesøstra mi til å ta på tissen hans i badekaret da vi var små. og den vokste.....

Da kjæresten min lå oppå meg og skrek han skulle drepe meg mens han kvelte meg.

Da jeg våknet opp i et låst isolert rom uten undertøy kun med en ukjent stor t skjorte rundt meg, følte meg dopa og kvalm og husket ingenting fra 2 dager.

Ble sikta på med gevær av en gal, gal fyr fordi han missforstod og trodde jeg hadde utnyttet dama hans. etter mye roping fikk dama dytta på han og han endte opp med å skyte i veggen.

bil ulykken, ble liggende på fortauet og hyle. skjønte ikke hvem som skrek sånn og snudde meg for å se etter, men fant ut at hylene kom fra meg. På denne turen skulle jeg og kjæresten ta livet vårt sånn at det var jo hell i uhell.

Eller så syns jeg det er utrolig ekkelt om nettene når jeg er livredd, stiv, svetter, ser for meg at det er onde ånder overalt som skal ta meg og barnet mitt.

er forresten liv redd for kidnapping av barnet mitt, så styrkeklemmer til dere som skriver om sånt :/



Anonymous poster hash: fa9a1...3bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da faren min fikk lillesøstra mi til å ta på tissen hans i badekaret da vi var små. og den vokste.....

Da kjæresten min lå oppå meg og skrek han skulle drepe meg mens han kvelte meg.

Da jeg våknet opp i et låst isolert rom uten undertøy kun med en ukjent stor t skjorte rundt meg, følte meg dopa og kvalm og husket ingenting fra 2 dager.

Ble sikta på med gevær av en gal, gal fyr fordi han missforstod og trodde jeg hadde utnyttet dama hans. etter mye roping fikk dama dytta på han og han endte opp med å skyte i veggen.

bil ulykken, ble liggende på fortauet og hyle. skjønte ikke hvem som skrek sånn og snudde meg for å se etter, men fant ut at hylene kom fra meg. På denne turen skulle jeg og kjæresten ta livet vårt sånn at det var jo hell i uhell.

Eller så syns jeg det er utrolig ekkelt om nettene når jeg er livredd, stiv, svetter, ser for meg at det er onde ånder overalt som skal ta meg og barnet mitt.

er forresten liv redd for kidnapping av barnet mitt, så styrkeklemmer til dere som skriver om sånt :/

Anonymous poster hash: fa9a1...3bb

Jeg håper du nå har litt andre mennesker i livet ditt. Og at du har noen å snakke med slik at du kan bearbeide opplevelsene dine. :dagens-rose:

Anonymous poster hash: 03922...7e5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Var på fest som 14-15 åringen på et øde sted og hadde blitt kjent med en fyr fra storbyen som jeg hadde invitert. Tror ikke han var så mye eldre enn meg eller så var han like gammel. Ung og dum som jeg var så ville jeg bli full. Hadde nok av ting jeg ville ha ut av hodet, som mine foreldres skilsmisse og år med mobbing. Blir på et tidspunkt så full at fyren fra følger med inn på et rom. Han ligger ved siden av meg å prater og jeg døser av full som jeg er. Våkner etter en liten stund av at han ligger oppå meg og nok en gang døser jeg av. Våkner etter en stund av at han knepper igjen buksa mi, reiser seg og går. Når jeg endelig kommer meg opp gjør det vondt mellom beina og merker jeg er fuktig. Skjønner ingenting og går ut av rommet for å se hvor storbyfyren er. Han hadde reist rimelig kjapt etter å ha kommet ut ifra rommet. Ikke fant jeg mobilen min heller og den var planta i et glass, så den funket ikke lenger. Aner ikke om jeg gjorde det eller om det var han.

Skjønte ikke i den tiden hva han egentlig hadde gjort og holdt faktisk på med han litt i ettertid, men var noe som føltes feil. Den dag i dag skjønner jeg jo at han utnyttet meg så til de grader og har fortrengt mye av det. Jeg husker kun fornavn og hvordan han så ut. I tillegg ringte han meg noen år senere og jeg nektet å snakke med han, så kjæresten tok telefonen. Da sier han at jeg var så sykt god i senga og at han hadde så lyst på meg.

Aner virkelig ikke hvordan jeg kommer til å reagere hvis jeg treffer han igjen. Sinne og frykt kanskje.

Ellers så fikk jeg melding av en totalt ukjent fyr jeg skrev med ganske lenge, var vel rundt 13 på den tiden. Han visste så utrolig mye om meg og ville vite hva jeg gikk med osv. Heldigvis satt min far foten ned og ba meg kutte kontakten. Ble bom stopp da. Tenker med skrekk på hvem dette var. Var en i hjembygda som var litt beryktet for å skrive med småjenter, så overrasker meg ikke om det var han.

I 5-6 årsalderen var jeg og en kamerat på et busstopp og lekte i snøen. Stopper en hvit varebil å spør om vi vil ha godteri. Tror det var en mann som kjørte. Svarte kontant nei, dro med meg kameraten min og vi løp avgårde. Kameraten min bodde rett ved busstoppet, men i frykt for at han skulle vite hvor en av oss bodde, så løp vi en omvei og så gikk inn i huset. Når jeg skulle hjem på kvelden, måtte jeg be mamma om å møte meg, for da sto varebilen ikke så langt unna huset jeg ut av. Bilen sto i bunnen av bakken, huset lå midt i bakken og jeg måtte gå til toppen. Fytti å ekkelt det var! Glad vi hadde foreldre som hadde advart oss om dette her og si at vi måtte si nei og ALDRI bli med ukjente.



Anonymous poster hash: eaf02...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På interrail i Europa med venninne. Vi skulle ta toget fra London til Paris. På togstasjonen i London bet vi oss merke i en mann (utseendemessig trolig fra Balkan-området) som ofte var i nærheten av oss. Jeg husker jeg registrerte det, men tenkte ikke noe særlig over det (stedet var jo fullt av folk, kanskje skulle han samme retning som vi).

Da vi satt på toget kom han og en annen inn gjennom vognen vi satt i. Det kunne virke som om den ene registrerte seteraden vår, mens mannen vi hadde sett på togstasjonen snakket i telefon på et annet språk. På neste stopp kom det en gjeng på fem karer inn i vogna. De var samme typene som de to andre (skinnjakker og tatoveringer, sannsynligvis samme etnisistet). Han ene gikk rundt i vogna og sjekket seteradene, og de snakket seg i mellom da de kom til vår. De satte seg like bortenfor, og holdt konstant øye med oss. Vi gikk lengre frem i toget og satte oss på et nytt sted, og like etter fulgte to av karene etter oss. Vi begynte å bli ganske skremte, og kom på at vi hadde snakket høyt om at vi skulle til Paris. Vi gikk av på togstasjonen i Paris, men byttet tog i stedet for å dra til hostellet vi hadde booket. Så da gikk turen plutselig til Amsterdam i stedet. Det var skikkelig ekkelt i hvert fall. :/ Sannsynligvis menneskehandlere eller noe i den duren :/



Anonymous poster hash: 2112c...ae4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skremmende opplevelse var når jeg og min beste kompis var ute å kjørte med noen damer. Jeg kjørte, det var kompisen min sin bil. Det var glatt. Plutselig kom det en bil i mot oss på vårt kjørefelt. Jeg svingte ut i grøfta men vi ble truffet litt på venstre side av bilen. Han klarte heldigvis å bremse i tide men det var så glatt så han traff oss litt. Speilet på bilen ble knust, og dørene ble ødelagt og ble store bulker. Jeg er bare takknemlig for at alt gikk bra. Vi fikk litt nakkesleng og jeg dunka hodet borti rattet eller noe husker ikke helt hva, eller rettere sagt nesa mi som dunket borti noe. Så jeg blødde neseblod. Men ingen ble skada. Når jeg så den bilen i mot oss, så tenkte jeg nå dør vi hele gjengen. Etter den opplevelsen er jeg alltid redd å kjøre når det er is.

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år og backpacket alene i usa og sør-amerika. Første dagen min i Brazil googler jeg for å finne en fotballpup fordi det skulle være en storkamp som jeg ville se. Jeg pakker sammen og sjekker ut av hotellet, har andre planer for overnatting den kommende natten.. Alt jeg hadde med meg på turen hadde jeg i sekken på ryggen, men for sikkerhets skyld hadde jeg rullet sammen ett par tusen kr som jeg gjemte i bh'n, for man vet jo aldri..

Jeg spaserer til fotballpuben på under 20 min. Slår meg ned og bestiller meg en club sandwich og en øl.. det ble en øl til, og en øl til..... i pausen begynner paret på nabobordet å snakke til meg. Mannen er i 50-årene og dama kanskje 40. De spør og graver... "where are you from?".. "how old are you?" .. "are you travelling with anyone?" ... jeg svarer så kort som mulig, og halvparten av alt jeg sier er løgn. De fortsetter å spørre, men når kampen begynner igjen gir jeg tegn at jeg vil følge med. Dama kommer og setter seg ved siden av meg, spør hva jeg drikker. Før jeg har rukket å svare bestiller hun en øl til meg av samme type som jeg har en tom flaske av foran meg. Jeg smiler og sier "Thank you so much, but I prefer paying for my own drinks". Hun smiler og sier.. "Why? I'm just being friendly". Greit nok, tenkte jeg. Mens jeg ser på fotballen merker jeg at hun sitter og stirrer på meg.. mannen hennes sitter og smiler til henne. Innimellom veksler de små setninger. Jeg bruker hele andre omgang på å drikke ølen i frykt for at hun skal ville kjøpe meg en ny.

Jeg reiser meg og sier "It was nice meeting you guys, have a good one!". I det jeg på vei ut døren er de bak meg. De sier at de skal lage noe mat sammen med venner og at de veldig gjerne vil at jeg skal komme å hilse på. Jeg sier at jeg må til hotellet mitt først iallefall, og de følger opp med å spørre hvilket hotell jeg skal bo på. Jeg forklarer at jeg har lest om et sted hvor man kan leie bungalow på stranden for en billig penge litt utenfor byen. De vet hvor jeg mener. De forklarer at de har stort hus, mange soverom.. jeg er hjertelig velkommen til å sove der. Jeg synes det høres skummelt ut men er redd for å virke frekk, så jeg foreslår at jeg kan komme på middagen men at vi kan se an overnattingen, jeg hadde jo gledet meg veldig til bungalowen.

Jeg får adressen deres og vi blir enige om at jeg skal være der kl 21. Jeg rusler rundt i byen i mellomtiden, tar meg noen øl til og finner ut at jeg skal kjøpe meg en liten gave. Dama var jo tross alt veldig hyggelig mot meg.. litt pågående ja.. men hyggelig. Følte meg dum som fikk dårlige "vibber" av så tilsynelatende snille og gjestfrie mennesker.

Jeg tar taxi til adressen til avtalt tid. Det er et stort hus. Veldig stort faktisk. Det slår meg at skillet mellom fattig og rik i Brazil er helt vannvittig. Jeg ringer på, og damen åpner med et smil. Jeg setter fra meg sekken i gangen og hun viser meg inn til stua hvor jeg møter mannen. De smiler og er glade for å se meg. Vennene deres har ikke kommet enda, men de er visstnok på vei. Mannen lurer på om jeg vil ha en drink.. jeg spør om han har whisky, og det har han. Han kommer tilbake med et glass og nipper til det mens vi venter på vennene. En time har gått ca og jeg spør om de tror vennene kommer snart. Jeg er nå på min 3. drink. Jeg kjenner at jeg føler meg uggen og rar, men har hatt en lang dag i varmen med mye alkohol og lite mat, så tenker umiddelbart at det har skylden. Jeg unnskylder meg og går på toalettet. Det slår meg når jeg ser meg selv i speilet. Jeg ser dopa ut.. jeg er svimmel, kvalm.. uvel. Jeg har blitt lurt. Jeg får panikk og prøver å kaste opp.. på et eller annet punkt mister jeg bevisstheten der inne på badet.

Husker ikke mer fra den kvelden.

Våkner av at jeg har sola i øynene. Jeg har sandpapir i munnen. Svimmel.... redd. Jeg ser meg rundt men aner ikke hvor jeg er. Jeg kommer meg på beina... har vondt i hele kroppen. Så slår det meg. Tingene mine!!! Jeg ser meg rundt.. sekken min er borte!! Jeg kommer på pengene i bh'n og stikker hånda nedi.. men de er også borte. Jeg har samme klærne på som dagen før men trusa mi er borte. Jeg får fullstendig panikk. Så innser jeg hvor jeg er.. jeg er ved bungalowene som jeg opprinnelig hadde tenkt å dra til. Jeg har blitt dumpa her.

Jeg får låne en telefon på en kafe ved siden av og ringer pappa. Jeg gråter hysterisk og forteller hele historien.. Han sier at jeg IKKE skal gå til politiet alene men vente til han og mamma får kommet seg dit. Han bestiller hotell til meg via nettet og ber meg vente der.

Litt over et døgn senere dukker mamma og pappa opp. Sammen går vi til politiet. Jeg vet ikke navnene på disse menneskene og jeg har ikke lenger lappen med adressen, men jeg husker nok av taxituren dit for å kunne finne tilbake. Lang historie kort fortalt; vi fant aldri disse menneskene. Ingen på puben visste hvem de var. Taxiselskapet jeg kjørte dit var "uregistrert", så ingen spor å hente der. Politiet ga faen og mente jeg kunne skylde meg selv..

Vel, jeg lærte mye av denne opplevelsen iallefall. Følg magefølelsen din.



Anonymous poster hash: f5e53...9db
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år og backpacket alene i usa og sør-amerika. Første dagen min i Brazil googler jeg for å finne en fotballpup fordi det skulle være en storkamp som jeg ville se. Jeg pakker sammen og sjekker ut av hotellet, har andre planer for overnatting den kommende natten.. Alt jeg hadde med meg på turen hadde jeg i sekken på ryggen, men for sikkerhets skyld hadde jeg rullet sammen ett par tusen kr som jeg gjemte i bh'n, for man vet jo aldri..

Jeg spaserer til fotballpuben på under 20 min. Slår meg ned og bestiller meg en club sandwich og en øl.. det ble en øl til, og en øl til..... i pausen begynner paret på nabobordet å snakke til meg. Mannen er i 50-årene og dama kanskje 40. De spør og graver... "where are you from?".. "how old are you?" .. "are you travelling with anyone?" ... jeg svarer så kort som mulig, og halvparten av alt jeg sier er løgn. De fortsetter å spørre, men når kampen begynner igjen gir jeg tegn at jeg vil følge med. Dama kommer og setter seg ved siden av meg, spør hva jeg drikker. Før jeg har rukket å svare bestiller hun en øl til meg av samme type som jeg har en tom flaske av foran meg. Jeg smiler og sier "Thank you so much, but I prefer paying for my own drinks". Hun smiler og sier.. "Why? I'm just being friendly". Greit nok, tenkte jeg. Mens jeg ser på fotballen merker jeg at hun sitter og stirrer på meg.. mannen hennes sitter og smiler til henne. Innimellom veksler de små setninger. Jeg bruker hele andre omgang på å drikke ølen i frykt for at hun skal ville kjøpe meg en ny.

Jeg reiser meg og sier "It was nice meeting you guys, have a good one!". I det jeg på vei ut døren er de bak meg. De sier at de skal lage noe mat sammen med venner og at de veldig gjerne vil at jeg skal komme å hilse på. Jeg sier at jeg må til hotellet mitt først iallefall, og de følger opp med å spørre hvilket hotell jeg skal bo på. Jeg forklarer at jeg har lest om et sted hvor man kan leie bungalow på stranden for en billig penge litt utenfor byen. De vet hvor jeg mener. De forklarer at de har stort hus, mange soverom.. jeg er hjertelig velkommen til å sove der. Jeg synes det høres skummelt ut men er redd for å virke frekk, så jeg foreslår at jeg kan komme på middagen men at vi kan se an overnattingen, jeg hadde jo gledet meg veldig til bungalowen.

Jeg får adressen deres og vi blir enige om at jeg skal være der kl 21. Jeg rusler rundt i byen i mellomtiden, tar meg noen øl til og finner ut at jeg skal kjøpe meg en liten gave. Dama var jo tross alt veldig hyggelig mot meg.. litt pågående ja.. men hyggelig. Følte meg dum som fikk dårlige "vibber" av så tilsynelatende snille og gjestfrie mennesker.

Jeg tar taxi til adressen til avtalt tid. Det er et stort hus. Veldig stort faktisk. Det slår meg at skillet mellom fattig og rik i Brazil er helt vannvittig. Jeg ringer på, og damen åpner med et smil. Jeg setter fra meg sekken i gangen og hun viser meg inn til stua hvor jeg møter mannen. De smiler og er glade for å se meg. Vennene deres har ikke kommet enda, men de er visstnok på vei. Mannen lurer på om jeg vil ha en drink.. jeg spør om han har whisky, og det har han. Han kommer tilbake med et glass og nipper til det mens vi venter på vennene. En time har gått ca og jeg spør om de tror vennene kommer snart. Jeg er nå på min 3. drink. Jeg kjenner at jeg føler meg uggen og rar, men har hatt en lang dag i varmen med mye alkohol og lite mat, så tenker umiddelbart at det har skylden. Jeg unnskylder meg og går på toalettet. Det slår meg når jeg ser meg selv i speilet. Jeg ser dopa ut.. jeg er svimmel, kvalm.. uvel. Jeg har blitt lurt. Jeg får panikk og prøver å kaste opp.. på et eller annet punkt mister jeg bevisstheten der inne på badet.

Husker ikke mer fra den kvelden.

Våkner av at jeg har sola i øynene. Jeg har sandpapir i munnen. Svimmel.... redd. Jeg ser meg rundt men aner ikke hvor jeg er. Jeg kommer meg på beina... har vondt i hele kroppen. Så slår det meg. Tingene mine!!! Jeg ser meg rundt.. sekken min er borte!! Jeg kommer på pengene i bh'n og stikker hånda nedi.. men de er også borte. Jeg har samme klærne på som dagen før men trusa mi er borte. Jeg får fullstendig panikk. Så innser jeg hvor jeg er.. jeg er ved bungalowene som jeg opprinnelig hadde tenkt å dra til. Jeg har blitt dumpa her.

Jeg får låne en telefon på en kafe ved siden av og ringer pappa. Jeg gråter hysterisk og forteller hele historien.. Han sier at jeg IKKE skal gå til politiet alene men vente til han og mamma får kommet seg dit. Han bestiller hotell til meg via nettet og ber meg vente der.

Litt over et døgn senere dukker mamma og pappa opp. Sammen går vi til politiet. Jeg vet ikke navnene på disse menneskene og jeg har ikke lenger lappen med adressen, men jeg husker nok av taxituren dit for å kunne finne tilbake. Lang historie kort fortalt; vi fant aldri disse menneskene. Ingen på puben visste hvem de var. Taxiselskapet jeg kjørte dit var "uregistrert", så ingen spor å hente der. Politiet ga faen og mente jeg kunne skylde meg selv..

Vel, jeg lærte mye av denne opplevelsen iallefall. Følg magefølelsen din.

Anonymous poster hash: f5e53...9db

Herlighet!! Hvordan kunne du drikke så mye alene som jente i et fremmed land, og i tillegg gå på besøk til to helt fremmede mennesker!?!? :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Anonymous poster hash: 2112c...ae4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet!! Hvordan kunne du drikke så mye alene som jente i et fremmed land, og i tillegg gå på besøk til to helt fremmede mennesker!?!? :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Anonymous poster hash: 2112c...ae4

Jeg skjønner at du spør, for å si det sånn.. men det er ikke så greit når man er i situasjonen. Man føler at man kan stole på vennlige folk, og etterpåklokskap hjelper ikke stort der og da.. dessuten er dette over 10 år siden og jeg var ung og "dum", iallefall noe mer naiv enn hva jeg er i dag. Jeg følte meg bereist og trodde jeg visste hva jeg gjorde. Som sagt, lesson learned. Jeg er bare glad jeg overlevde.

Anonymous poster hash: f5e53...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<--- Malte et hus som sommerjobb og skulle stå der høyt oppe på en stige opp mot veggen, med malingsspann i hånda, hvor stigen stod litt sånn i 45 graders vinkel og ikke så godt støttet, og så var det vepsebol der på toppen. 34qsb2d.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du spør, for å si det sånn.. men det er ikke så greit når man er i situasjonen. Man føler at man kan stole på vennlige folk, og etterpåklokskap hjelper ikke stort der og da.. dessuten er dette over 10 år siden og jeg var ung og "dum", iallefall noe mer naiv enn hva jeg er i dag. Jeg følte meg bereist og trodde jeg visste hva jeg gjorde. Som sagt, lesson learned. Jeg er bare glad jeg overlevde.

Anonymous poster hash: f5e53...9db

Huff, for en historie. Du skrev at du husket nok til å finne tilbake til huset deres, så hvorfor fant dere ikke menneskene? Bodde de egentlig ikke der? Ble du voldtatt? Huff :( Hilsen ei som har reist mye i Sør-Amerika alene uten å oppleve noe skummelt (og jeg har ofte vært veldig full med lokalbefolkningen.)

Anonymous poster hash: a4e2b...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skremmende opplevelse for noen år siden nå.

Jeg bodde i storbyen da jeg var lærling, og for å komme meg til bussplassen måtte jeg gå forbi noen kommuneboliger hvor det bodde mye rart.

Der brukte det og sitte noen 50-60 år gamle slitne alkoholikere å feste ute om sommeren. gangstien gikk rett utenfor verandaen deres som de brukte og sitte og feste på.

En kveld jeg skulle på fest og jeg måtte gå forbi der og de hadde fest selvsagt, så begynte de å rope og hoie etter meg. jeg gikk bare fortere men fikk med meg i sidesynet at han ene begynte å gå etter meg mens han ropet at jeg måtte komme.

Jeg gikk fortere og fortere og bestemte meg for å gå inn på butikken som var i nærheten for å komme blandt folk. Jeg nærmest sprang det siste stykket før jeg kom til butikken og da hadde han heldigvis stoppet uten at jeg hadde turt å se meg tilbake så jeg vet ikke når han stoppet. Jeg sto en stund inne i butikken før jeg turte å gå videre.

Men det var ikke det verste. Noen måneder etterpå når jeg hadde flyttet derifra så kunne en venninne fortelle at en kompis av hun hadde blitt vitne til et voldtektsforsøk.

Hvor noen menn hadde dratt en jente etter håret avkledd også som jeg forsto.

Kompisen til venninna mi hadde tilfeldigvis kommet gående akkurat da, og han hadde prøvd å stoppe de og ringte selvsagt politiet. De hadde begynt og løpe etter kompisen også for å "ta" han men han kom seg unna. Jeg vet ikke hvordan det gikk med jenta.

Men når venninnen min skulle fortelle hvor dette skjedde, så ble jeg likblek. Det var nemlig de mennene som hadde "jaget" meg tidligere. Grusomme folk! :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...