Gå til innhold

Er så rund i kantene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så ufattelig rund i kantene. Jeg har veldig sjelden en egen mening om ting. Jeg jatter stor sett bare med og får ting overstått. Det å være rund i kantene er forsåvidt en god ting, ettersom jeg jobber i et service yrke.

Men problemet er når jeg omgås kolleger/venner, at jeg veldig ofte ikke har så mye å si - fordi jeg godtar alt, jatter stort sett med, og har ikke så veldig mye å si selv. Føler kanskje jeg er litt klein i mange situasjoner.

Noen som kan komme med noen gode råd, til en sånn passe frustrert mann?



Anonymous poster hash: 4e87f...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få deg en ryggrad. Tør å mene noe og sette grenser. Man må ikke si ja til alt. Å si nei kan gi deg en frihet du kanskje ikke kjenner på nå. Folk respekterer i større grad mennesker som har egne meninger og som kan stå for dem.

Anonymous poster hash: 6d958...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Jeg har alltid vært et "ja" menneske, og sjelden sagt nei. Gjennom åra har jeg jeg lært meg å takle forskjellige typer mennesker, deriblant folk som alltid er sur. Jeg er godt likt blant folk, stort sett alltid i godt humør. Og jeg har innsett jeg er en veldig enkel person som jatter med alt egentlig, mener svært lite, og det plager meg!!

- mvh Trådstarter



Anonymous poster hash: 4e87f...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ingen vits i å være uenig bare for å være uenig. Finn deg noen tema du føler endel for, sett deg inn i det, og hiv deg inn i en diskusjon når det er den tingen som er på tapetet. (Skulle ønske jeg fulgte min egen oppskrift litt oftere :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg vet ikke. Kanskje det har noe med at jeg er veldig lite tilstede i øyeblikket, at jeg derfor bare jatter med. Å jatte er egentlig det enkleste, å det funker.



Anonymous poster hash: 4e87f...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo at de som jatter med tenker noe annet inni seg, og for meg vil jeg aldri kunne ha en nær relasjon med en som jatter med, det fremstår for meg som falskt og kunstig. Tenker hvem er egentlig denne personen liksom?! Er du redd for noe innerst inne om du skulle stått for den du er?

Men som kollega er du topp, dramaqueens på arbeidsplassen er drepen for miljøet.

Anonymous poster hash: a8ee0...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet jo at de som jatter med tenker noe annet inni seg, og for meg vil jeg aldri kunne ha en nær relasjon med en som jatter med, det fremstår for meg som falskt og kunstig. Tenker hvem er egentlig denne personen liksom?! Er du redd for noe innerst inne om du skulle stått for den du er?

Men som kollega er du topp, dramaqueens på arbeidsplassen er drepen for miljøet.

Anonymous poster hash: a8ee0...e97

Du beskriver det helt korrekt! Kanskje derfor jeg ikke har hatt noe dame heller. Hva må jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 4e87f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant problemstilling, kjenner meg så inderlig godt igjen.

Jatter du stort sett med fordi du sjeldent mener noe spesielt om det temaet dere diskuterer?

Eller jatter du med, fordi du har vansker med å fremme dine egne meninger og ditt eget syn på ting?

Jeg tar meg selv ofte i å holde egne meninger og tanker inne.. Kan være veldig uenig i de utsagnene motparten kommer med, ofte føler jeg at den andre personen er helt på jordet, kanskje litt enkel i tankegangen og rett og slett dum/mindre intelligent.

Men gir sjeldent uttrykk for det. Fordi jeg vet hvis jeg må begynne å argumentere og begrunne mine egne meninger, så roter jeg meg stort sett bare bort, og får aldri frem hva jeg egentlig mente...



Anonymous poster hash: c615d...e40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begyn med å være ærlig ovenfor deg selv. Er du uenig, men ikke tør å si imot... så ikke jatt. Er det fordi du ikke kan nok om et tema? Så si det. Prøv å lære litt mer om det ved å spørre. Er du fullstendig imot,- Det er lov å være uenig. Så lenge det blir fremsatt på en ok saklig måte, så blir det også respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatter du stort sett med fordi du sjeldent mener noe spesielt om det temaet dere diskuterer?

Eller jatter du med, fordi du har vansker med å fremme dine egne meninger og ditt eget syn på ting?

Anonymous poster hash: c615d...e40

Jeg vet ikke. Jeg tror det har noe med at jeg alltid tenker på noe annet, og derfor ikke er tilstede, og gir blaffen...dermed blir det bare jatt fra min side for å i det hele tatt si noe.

Jeg har vel ikke problem med å fremme egne meninger, men jeg lar hverdagen stort sett gå på autopilot.

Men det som er kult er at jeg er bevisst på problemet mitt, og kan derfor gjøre noe med det!

- TS

Anonymous poster hash: 4e87f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på mange måter slik også og etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg funnet ut at det er helt greit å være rund i kantene. Jeg sier i fra om jeg har en mening om ting, men jeg har ikke en mening om alt mulig og gidder heller ikke å late som jeg har en. Jeg setter pris på en saklig diskusjon, men er det er ikke mange som klarer å diskutere uten å gire seg opp og kjempe om å "vinne" eller ha rett. Jeg liker ikke å krangle om det kan unngås.

For meg kommer det i stor grad an på hvem jeg omgås. Jeg unngår å henge for mye med folk som alltid har sterke meninger om alt mulig og jobber aktivt med å selge sine egne meninger. Jeg holder ut og har null problemer med å sitte ved samme bord som dem en stund, men jeg velger dem gjerne bort.

Vær den du er, men ikke fordi du ikke tør å si i fra.



Anonymous poster hash: 56c67...93f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, er ikke lett..

- TS



Anonymous poster hash: 4e87f...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...