Gå til innhold

Tilfeldig at vi fikk navnet? fødselsdato osv? eller er dette bare overtroisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan jeg skal se på livet lenger. man kan spørre andre, man kan lese ting, og tenke at det finnes et svar på alt. men... f.eks, dersom jeg liker en, og begynner å lese horoskop, og om vi passer sammen.. skal jeg da liksom gi han opp fordi vi ikke passer i følge horoskopet?
Og..dersom man sjekker det samme om navn.. og man passer sammen da.. hva pokkern skal man tro da da? altså jeg mener.. all informasjon du leser, krasjer med en annen informasjon. så, jeg vil egentlig bare se hvordan MITT liv blir.. for selv om noe har skjedd eller ikke skjedd andre, kan det gå eller ikke gå for meg..



Anonymous poster hash: ea519...38d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Stjernenes posisjon i det øyeblikket du forlot din mors kropp har ingen ting å si for hvordan din personlighet er. Arv og miljø er myyyyyye mer nærliggende enn om månen står i en viss vinkel til noen stjerner som er ekstremt mange lysår unna.

Dine foreldres preferanser og hans foreldres preferanser for babynavn har overhodet ingen ting å si for hvordan dere passer sammen.

Livet består av en haug av tilfeldigheter og sammentreff. Ingen liv er like, og man velger selv hvordan man velger å leve livet basert på de forutsetninger man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare overtro :) På den annen side er det jo ikke tilfeldig hvilket navn man har fått. Dette sier noe om smaken til foreldrene dine det året du ble født. Man kan jo lese litt ut fra et navn. Kanskje det er på navntoppen og trygt og kjent, eller kanskje det er veldig sært og skiller seg ut. Er det skikkelig "harry" eller har det en "snobbete" klang.

Du arver jo gener fra foreldrene og blir påvirket av de, men navnet er jo ikke deg, det blir deg.

Det er kanskje kke helt tilfeldig når du ble født, mange foreldre prøver jo å planlegge vårbabyer. Astrolgi er selvfølgelig bare tull og tøys. Absolutt ingenting av studier som omhandler tusenvis av mennesker kan se noen særlige forskjeller eller likheter ut i fra når du er født. Dessuten har man jo funnet to nye stjernetegn, dette forskyver alle stjernetegn og skaper kaos :)

En liten studie fant noe forskjell på humør og sinnstemning mellom de som er født på forskjellige årstider.

http://forskning.no/2014/10/fodselsdagen-bestemmer-temperamentet-ditt

Hvis dette stemmer kan kanskje påvirkning av lys og andre sommer/vinterelaterte ting være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horoskoper er skrevet for å være veldig generelle. Kun tilfeldigheter. Og dette kommer fra en som tror på både det ene og det andre :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...