Gå til innhold

Bruker du klut i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei?! Vanlig klut i dusjen? Har aldri tenkt tanken på å bruke vanlig klut i dusjen engang.. Bruker kroppspeeling til å skrubbe bort død hud et par ganger i uken. Har en skrubbehanske liggende på badet også, men bruker den aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler for å si at jeg bruker ikke kulten for å skrubbe. Den brukes av praktiske årsaker for ikke å bruke for mye såpe ved vask av kroppen. Og den er kjekk til å vaske godt mellom tærne og i ræva.

Anonymous poster hash: 6d123...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hud dør og bør fjernes. Hvis ikke klør det.

Man klør da ikke pga døde hudceller. Men man klør hvis man skrubber seg for mye, det gjør huden skjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke klut i dusjen og klør aldri. Dusjer ca. hver/annenhver dag. Varierer litt.

Anonymous poster hash: 9b5aa...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Nop, en varm sommerdag så kan jeg ta overkroppen med klut. Men aldri i dusjen, synes det er ekkelt i dusjen jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skrubbevotter fra The Body Shop, jeg! Føler meg ikke ordentlig ren om jeg bare bruker henda eller en klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man klør da ikke pga døde hudceller. Men man klør hvis man skrubber seg for mye, det gjør huden skjør.

Huden min er ikke helt normal for tiden, så det gjelder kanskje ikke for andre.

Når jeg skubber huden forsiktig med en klut i dusjen reduseres kløen i et par dager. Jeg blir ikke helt kvitt den, det blir jeg ikke før det blir sommer, men det blir litt mindre.

Siden det ikke er bra for huden å dusje for mye dusjer jeg bare skikkelig 1-2 ganger i uka, og helst i lunkent vann. Når jeg trener meg svett pleier jeg å skylle svetten raskt av i dusjen med kaldt vann, men det er så raskt at det teller ikke.

Jeg lukter ikke fordi jeg vasker meg hver eneste dag under armene og i skrittet, de stedene det lukter mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en til under armene og en til underlivet. De har fast plass de tørker på. Blir skyllet godt mellom hvert bruk. Anonymous poster hash: 300d5...896

Den til underlivet burde du bytte etter hver bruk, pga avføringsbakterier som sikkert henger igjen. De kan gi urinveisinfeksjon når du vasker underlivet med kluten neste gang.

Anonymous poster hash: 80726...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda verre er det at underlivsklutene blir sikkert brukt til å vaske rumpa med også. Garantert uvi. Jeg jobbet i hj.sykepleien tid, der var det noen damer som hadde oventil og nedentilklut. Byttet ofte bare en gang i uka. Værste og ekleste jeg visste. Trodde dette var utdøddpraksis blandt folk under 70 år. En vaskeklut tar jo ikke plass i maskinen, hva er problemet med å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Selfridge

Bruker ikke noe klut nei, bruker bare hendene. Skal jeg skrubbe meg, så bruker jeg skrubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en "ny" klut for hver dusj jeg tar.

Endret av LadyStarlight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rævskrubberklut jeg bruker i stumpen, med litt lano på. Skyller den i kaldt vann etterpå for å forhindre bakterievekst, og henger den opp på badet til neste gang.

Anonymous poster hash: 9c724...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en myk dusjbørste. Veldig praktisk. Kommer til over hele kroppen, t.o.m lett å vaske under føttene og mellom tærne. Skummer godt, slik at jeg slipper å overforbruke dusjsåpe. Men vasker den ofte med klor for å holde den hygienisk.

post-37809-0-62429700-1427479332_thumb.j



Anonymous poster hash: ef730...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den selvsagt ikke til underlivet. Og huff nei, bruker heller ikke noe underlivsklut.



Anonymous poster hash: ef730...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rævskrubberklut jeg bruker i stumpen, med litt lano på. Skyller den i kaldt vann etterpå for å forhindre bakterievekst, og henger den opp på badet til neste gang.

Anonymous poster hash: 9c724...acf

Ja, for det hjelper jo.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...